تاریخ انتشار : یکشنبه 6 آبان 1397 - 16:07
کد خبر : 45907

تهدید حمله نظامی علیه کشور به پایین‌ترین سطح خود رسیده است

تهدید حمله نظامی علیه کشور به پایین‌ترین سطح خود رسیده است

آرمان شرق:رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: امروز باید بدانیم که به دلیل رشد فناورانه و تکنولوژیک قدرت تولید سلاح و افزایش قدرت نظامی‌مان، تهدید حمله نظامی علیه کشور به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا جلالی عصر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه

آرمان شرق:رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: امروز باید بدانیم که به دلیل رشد فناورانه و تکنولوژیک قدرت تولید سلاح و افزایش قدرت نظامی‌مان، تهدید حمله نظامی علیه کشور به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا جلالی عصر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه با بیان اینکه دیده بانی، تشخیص و هشدار درباره تهدیدات جزو ماموریت‌های ماست، اظهار کرد: کاهش آسیب پذیری و مصون سازی زیرساخت‌های کشور در برابر تهدیدات از دیگر ماموریت‌های اساسی ماست.

وی افزود: ما در ایام سالگرد شکل گیری سازمان پدافند غیر عامل به بیان برنامه‌ها و گزارش‌هایی از عملکردمان می پردازیم. اینکه رصد و پایش کنیم و به تشخیص برسیم که چه تهدیدی علیه امنیت کشور وجود دارد و در این تشخیص برخی دستگاه‌ها با ما همراه هستند و برخی دیگر هم ممکن است دیدگاه متفاوتی داشته باشند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه تهدید حمله نظامی علیه کشورمان به آخرین تهدید بدل شده و دیگر جدی نیست، گفت: امروز باید بدانیم که به دلیل رشد فناورانه و تکنولوژیک قدرت تولید سلاح و افزایش قدرت نظامی‌مان، تهدید حمله نظامی علیه کشور به پایین ترین سطح خود رسیده است.

جلالی با تاکید بر اینکه تهدیدات علیه کشورمان به طیفی از تهدیدات غیرنظامی بدل شده است، اظهار کرد: تجمیع همه فشارها برای تحمیل اراده یکی از استراتژی‌های دشمنان علیه ماست. همچنین تهدیداتی تکنولوژیک علیه ما به کار گرفته می‌شود که نمونه‌های زیادی دارد و در جهت نفی حاکمیت سیاسی عمل می کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: تهدیدات ترکیبی از دیگر موضوعات تهدیدات علیه ما هستند. بخشی از آن عملیات روانی است که از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود. بخش دیگری از آن ناامیدسازی و اقداماتی از این دست است که به حوزه امنیت شناختی مربوط می‌شود و مثلا بخشی از مردم ما را به این نتیجه می‌رساند که برود و ریالش را به دلار بدل کند.

جلالی تاکید کرد: تهدیدات این حوزه مردم محور هستند و بر شبکه‌های اجتماعی و رسانه ها اتکا دارند. همچنین ما در آماری به این نتیجه رسیدیم که ۷۰ درصد تهدیدات در حوزه شناختی  قرار دارد و زیربنای اقتصادی ما را هدف گرفته است.

جلالی با تاکید بر اینکه تهدیدات علیه کشورمان به طیفی از تهدیدات غیرنظامی بدل شده است، اظهار کرد: تجمیع همه فشارها برای تحمیل اراده یکی از استراتژی های دشمنان علیه ماست. همچنین تهدیداتی تکنولوژیک علیه ما به کار گرفته می‌شود که نمونه های زیادی دارد و در جهت نفی حاکمیت سیاسی عمل می کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: تهدیدات ترکیبی از دیگر موضوعات تهدیدات علیه ما هستند. بخشی از آن عملیات روانی است که از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود. بخش دیگری از آن ناامیدسازی و اقداماتی از این دست است که به حوزه امنیت شناختی مربوط می‌شود و مثلا بخشی از مردم ما را به این نتیجه می رساند که برود و ریالش را به دلار بدل کند.

جلالی تاکید کرد: تهدیدات این حوزه مردم محور هستند و بر شبکه های اجتماعی و رسانه ها اتکا دارند. همچنین ما در آماری به این نتیجه رسیدیم که هفتاد درصد تهدیدات در حوزه شناختی  قرار دارد و زیربنای اقتصادی ما را هدف گرفته است.

وی با بیان اینکه باید از تهدید درک واحدی داشته باشیم، گفت: ممکن است علایق سیاسی متفاوت داشته باشیم، اما باید در برابر دشمن مشترک منسجم باشیم و یک چهره واحد ارائه دهیم؛ به خصوص که سازمان پدافند غیر عامل یک سازمان حاکمیتی است نه سیاسی.

جلالی با اشاره به ارائه طرحی به مجلس شورای اسلامی برای حضور سازمان پدافند غیر عامل در برخی شوراهای عالی کشور، اظهار کرد: مجلس با عضویت ما در شوراهای عالی ترافیک، عتف، شهرسازی، گردشگری و ایمنی زیستی موافقت کرد و درباره حضورمان در شورای عالی فضای مجازی نیز بنا به تشخیص شورای نگهبان، رهبری انقلاب باید تصمیم گیری کنند که ایشان نیز موافقت کردند.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری وزارت نیرو، نفت و قرارگاه خاتم مقرر شد که اولین مرکز ملی دیسپچینگ گاز را بسازیم که اخیراً از آن بهره‌برداری آزمایشی کردیم و بهره برداری قطعی در این هفته با حضور مسئولان انجام می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.