تاریخ انتشار : یکشنبه 2 دی 1397 - 17:53
کد خبر : 52833

تفاهم وزارت ارتباطات و قوه قضاییه

آرمان شرق: تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برای ارتقای کیفیت خدمات حقوقی و قضایی و توسعه شبکه های تخصصی دستگاهی حاکمیتی مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات به امضا رسید. ​ به گزارش آرمان شرق، با امضای امیر

آرمان شرق: تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برای ارتقای کیفیت خدمات حقوقی و قضایی و توسعه شبکه های تخصصی دستگاهی حاکمیتی مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات به امضا رسید. ​

به گزارش آرمان شرق، با امضای امیر ناظمی – رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران – و حجت الاسلام حمید شهریاری – رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه -، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه امروز (یکشنبه) منعقد شد.

این تفاهم‌نامه برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ساله و برنامه ششم توسعه به‌منظور تحقق برنامه‌های توسعه‌ای مصوبات شورای عالی فضای مجازی و مصوبات توسعه دولت الکترونیکی به امضا رسید.

ایجاد شفافیت و استقرار دولت الکترونیکی، عدالت الکترونیکی و پیشگیری از جعل و تضمین صحت اسناد و قراردادهای رسمی و دستیابی قوه مجریه و قضاییه به بانک‌های اطلاعاتی از محورهای همکاری این تفاهم نامه است.

بر اساس این گزارش، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انجام استعلام هویت اشخاص حقیقی و حقوقی، تلاش برای تحقق کاهش مراجعه حضوری به دستگاه‌های اجرایی، همکاری در ایجاد امکان ثبت همه معاملات راجع به املاک و اراضی به صورت الکترونیکی، تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی و بر خط به استعلام‌های مورد نیاز مراجع قضایی و استقرار فضای مرکز داده به‌منظور استقرار تجهیزات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برای ارائه خدمات به شبکه ملی تبادل اطلاعات (NIX) از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.