تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 دی 1401 - 7:33
کد خبر : 120187

تشییع پیکر۴۰۰ شهیدگمنام در سراسر ایران

تشییع پیکر۴۰۰ شهیدگمنام در سراسر ایران

آرمان شرق-گروه سیاست:دیروز و همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم وداع با پیکر پاک و مطهر ۲۰۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور مردم و مسوولان، از دانشگاه‌ تهران به سمت معراج شهدا آغاز شد. در کنار این مراسم، مراسم تشییع پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور هم دیروز برگزار شد.این شهدا در عملیات‌های بدر، رمضان، کربلای ۵، کربلای ۶، والفجر یک، بیت‌المقدس و تک‌دشمن در سال ۶۷ در مناطق شرق دجله، شرق بصره، شلمچه و سومار به شهادت رسیده‌اند. 

تشییع پیکر۴۰۰ شهیدگمنام در سراسر ایران

 دیروز و همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم وداع با پیکر پاک و مطهر ۲۰۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور مردم و مسوولان، از دانشگاه‌ تهران به سمت معراج شهدا آغاز شد. در کنار این مراسم، مراسم تشییع پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور هم دیروز برگزار شد. در تهران پیکر شهدا از روبه‌روی دانشگاه تهران به سمت معراج شهدا تشییع شد؛ مراسمی که با حضور رییس‌جمهوری و سخنرانی او ادامه پیدا کرد. این شهدا در عملیات‌های بدر، رمضان، کربلای ۵، کربلای ۶‏، والفجر یک، بیت‌المقدس و تک‌دشمن در سال ۶۷ در مناطق شرق دجله، شرق بصره، شلمچه و سومار به شهادت رسیده‌اند.
در میان شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی، نوای «شهید گمنام سلام خوش اومدی مسافر من…» از گوشه و کنار جمعیت در فضا طنین‌انداز شد و حاضران در این مراسم هم آن را تکرار می‌کردند. شهدایی که سال‌ها قبل برای دفاع از وطن راهی جبهه‌های نبرد شده بودند، پس از سال‌ها دوری از وطن بازگشتند و با مردم حق‌شناس ایران در شهرهای مختلف از جمله پایتخت دیدار تازه کردند. مردم نیز شهدای وطن را روی دست‌ها و شانه‌های‌شان بدرقه کردند برای رسیدن به مقصد نهایی و آرامگاه همیشگی‌شان در گلزار شهدا.  جدا از تهران سایر شهرهایی چون تبریز، ارومیه، اردبیل، ایلام، بوشهر و…نیز میزبان شهدای گمنام بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.