تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 - 12:51
کد خبر : 41921

تشدید درگیری های در لیبی

تشدید درگیری های در لیبی

آرمان شرق:منابع مطلع اعلام کردند که آرامش در لیبی چند روز بیشتر دوام نیاورده و درگیری‌ها در این کشور بار دیگر از سر گرفته شده است. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، منابع مطلع اعلام کردند که پس از چند روز آرامش و توقف درگیری‌ها در لیبی، منطقه “ورشفانه” واقع در ۳۰ کیلومتری

آرمان شرق:منابع مطلع اعلام کردند که آرامش در لیبی چند روز بیشتر دوام نیاورده و درگیری‌ها در این کشور بار دیگر از سر گرفته شده است.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، منابع مطلع اعلام کردند که پس از چند روز آرامش و توقف درگیری‌ها در لیبی، منطقه “ورشفانه” واقع در ۳۰ کیلومتری طرابلس امروز (شنبه) شاهد درگیری میان شبه‌نظامیان مختلف بود.

در همین راستا یک منبع مطلع گفت که این درگیری‌ها بین نیروها و گردان‌های وابسته به اسامه جویلی، (فرمانده منطقه نظامی غرب وابسته به دولت توافق ملی لیبی) و گردان‌های مسلح از طرابلس صورت گرفت و هدف از آن نیز به دست گرفتن کنترل پایتخت است.

از سوی دیگر، محمد الطاهر سیاله، وزیر خارجه دولت توافق ملی لیبی جمعه در جریان سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: لیبی خواستار تغییر ماموریت سیاسی ویژه هیئت اعزامی سازمان ملل به ماموریتی برای حمایت از امنیت و ثبات خود است.

وی افزود: امنیت و ثبات باید در اولویت قرار داده شود و سازمان ملل نیز باید از این مساله حمایت کند.

وزیر خارجه دولت توافق ملی لیبی در ادامه از تلاش‌های هیئت اعزامی سازمان ملل به لیبی به ریاست غسان سلامه برای دست‌یابی به آتش‌بس در جنوب طرابلس قدردانی کرد.

سیاله همچنین ضمن فراخواندن طرف‌های درگیر در لیبی به پایبندی و احترام به این توافق، تاکید کرد که نهادها و مقامات ملی و بین‌المللی با عاملان این حملات تاسف بار برخورد خواهند کرد.

مقامات لیبی اخیرا از توقف درگیری‌های خونین در طرابلس پس از گذشت حدود یک ماه خبر داده بودند.

از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، گروه‌های شبه نظامی برای کنترل بر طرابلس، نهادهای دولتی و منابع موجود در آن با یکدیگر درگیر شدند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.