تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 دی 1401 - 1:33
کد خبر : 120849

ترکیب استقلال مقابل تراکتور

ترکیب استقلال مقابل تراکتور

آرمان شرق-گروه ورزش:در فصل‌جاری استقلال با زدن ۱۵ گل، یک خط‌حمله متوسط را داشته و از تعداد گل‌های آبی‌ها، ۱۱ گل سهم مهاجمان و وینگرهای این تیم بوده است اما هنوز خیال هواداران از بابت ضعف در گلزنی مهاجمان آسوده نیست.

ترکیب استقلال مقابل تراکتور

ترکیب احتمالی استقلال مقابل تراکتور

تیم فوتبال استقلال تهران ساعت ۱۴ امروز در تبریز، آخرین بازی نیم‌فصل اول لیگ‌برتر را برابر تراکتور پشت‌سر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال استقلال تهران امروز _پنج‌شنبه پانزدهم دی‌ماه_ راس ساعت ۱۴ در چارچوب هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر (هفته پایانی نیم‌فصل اول) با قضاوت آقای سیدوحید کاظمی در ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز به‌مصاف تراکتور می‌رود.

در ادامه ترکیب احتمالی استقلال در تقابل امروز با تراکتور را بررسی خواهیم کرد؛

مصاف سخت حسین حسینی با ساموریی

آبی‌های پایتخت در شرایطی به‌مصاف تراکتور تبریز می‌روند که در ۱۴ هفته گذشته سیدحسین حسینی به‌طور کامل درون دروازه استقلال قرار گرفته است و در طی این ۱۳۰۰ دقیقه موفق به‌ثبت هشت کلین‌شیت شده و هشت‌بار هم دروازه‌اش را مقابل حریفان بازشده دیده است. با این وجود در بازی امروز حسینی باید برابر مهاجم زهردار و خطرناک تراکتور یعنی محمد عباس‌زاده قرار بگیرد و تلاش می‌کند تا به نهمین کلین‌شیت فصل خود دست پیدا کند.

ساپینتو راه استفاده شطرنجی از مدافعان را هم یاد گرفت

پس از پایان جام‌جهانی و شروع‌مجدد رقابت‌های لیگ‌برتر، استقلال در برابر پرسپولیس، صنعت‌نفت و مس رفسنجان ایستاده که حاصل‌آن دو تساوی و یک پیروزی بوده است. در این ۲۷۰ دقیقه، ریکاردو ساپینتو سرمربی آبی‌ها از زوج محمدحسین مرادمند – رافائل سیلوا در دربی پایتخت و دیدار با مس رفسنجان و همچنین سیاوش یزدانی – محمدحسین مرادمند در جدال با آبادانی‌ها استفاده کرد. حال به‌نظر می‌رسد با اضافه‌شدن سیاوش یزدانی به چرخه مدافعان آماده استقلال و البته مصدومیت عارف غلامی و محمدحسین مرادمند، وی در بازی حساس امروز زوج جدیدی را با رافائل سیلوا تشکیل خواهد داد. البته استفاده از سیستم چهار دفاعه و سه دفاعه همچنان یک‌ابهام دیگر در ترکیب ساپینتو به‌شمار می‌آید؛ در سه دیدار قبلی، استقلال با چهار دفاع بازی می‌کرد و باوجود حساسیت مصاف با تراکتور، شاید همین چینش مورد استفاده قرار بگیرد که به احتمال فراوان این دو نفر جعفر سلمانی و کوین یامگا خواهند بود.

بار سنگین کمربند میانی روی دوش این سه‌نفر است

میانه‌میدان برای استقلالی‌ها در فصل‌جاری به‌مانند هسته‌اصلی است و سه مغر متفکر زیر نظر ریکاردو ساپینتو به حفاظت از مرکز میدان می‌پردازند؛ دست سرمربی پرتغالی استقلال در این خط تقریباً باز است و در اکثر دیدارها، روزبه چشمی به‌همراه مهدی مهدی‌پور و آرش رضاوند مثلث میانی هستند. البته زبیر نیک‌نفس و سعید مهری هم هستند که معمولاً به‌عنوان یار جانشین وارد زمین می‌شوند. گفتنی است ریکاردو ساپینتو به‌غیر از محمدحسین مرادمند و عارف غلامی، عزیزبک آمانوف و امیرعلی صادقی که پیش‌بینی می‌شد فرصت بازی‌کردن در بازی امروز را خواهند داشت بدون اینکه مصدومیت و محرومیتی داشته باشند از لیست آبی‌ها خط خوردند.

مثلث خط‌حمله دست‌نخورده باقی می‌ماند؟

استقلال باوجود اینکه مهاجمان متعددی در خط‌حمله‌اش دارد اما این ترافیک از همان ابتدای فصل تاکنون نتوانسته دردی از بی‌نیازی استقلال در گلزنی درمان کند و شرایط آن‌طور که هواداران فکر می‌کردند پیش نرفته است. در فصل‌جاری استقلال با زدن ۱۵ گل، یک خط‌حمله متوسط را داشته و از تعداد گل‌های آبی‌ها، ۱۱ گل سهم مهاجمان و وینگرهای این تیم بوده است اما هنوز خیال هواداران از بابت ضعف در گلزنی مهاجمان آسوده نیست. محمد محبی ستاره استقلال بوده و در کنار وی، مهدی قایدی و در راس هم اکثراً امیرارسلام مطهری توانسته‌اند عملکرد خوبی به‌نمایش بگذارند و در جدال با تراکتور نیز یک نتیجه خوب را به‌عنوان حسن‌ختام نیم‌فصل اول لیگ‌برتر ارمغان بیاورند.

ترکیب احتمالی استقلال برابر تراکتور:

سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، رافائل سیلوا، کوین یامگا، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، سعید مهری، زبیر نیک‌نفس، مهدی قایدی، محمد محبی و امیرارسلان مطهری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.