تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 آبان 1397 - 11:50
کد خبر : 48672

بیانیه وزارت امورخارجه آمریکا در واکنش به تحریم‌ها علیه چند فرد ایرانی

آرمان شرق:در ادامه رویکرد خصمانه واشنگتن درقبال کشورمان سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا تحریم‌های جدید این کشور علیه چند فرد و نهاد ایرانی را بخشی از سیاست آمریکا برای فشار حداکثری بر ایران توصیف کرد. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، هیتر نائورت، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا پس از آنکه وزارت خزانه‌داری این کشور

آرمان شرق:در ادامه رویکرد خصمانه واشنگتن درقبال کشورمان سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا تحریم‌های جدید این کشور علیه چند فرد و نهاد ایرانی را بخشی از سیاست آمریکا برای فشار حداکثری بر ایران توصیف کرد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، هیتر نائورت، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا پس از آنکه وزارت خزانه‌داری این کشور اعلام کرد چند نهاد و فرد ایرانی و روسی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است، یک بیانیه منتشر کرد و به تکرار ادعاهای واهی و نخ نمای واشنگتن علیه ایران پرداخت.

نائورت ضمن انتشار این بیانیه در پیامی در صفحه توئیتر خود مدعی شد: این تحریم‌ها بخشی از کمپین فشار حداکثری برای مقابله با فعالیت‌های مخرب ایران است که این کشور را از منابع  تامین تروریسم محروم و تضمین می‌کند که تمام نیروهای ایرانی از سوریه خارج شوند. ما با نفوذ ایران در سوریه و منطقه مقابله خواهیم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد که ایران و روسیه از طریق یک شبکه پیچیده بین‌المللی میلیون‌ها بشکه نفت به سوریه منتقل کرده‌اند و به همین دلیل چند نهاد و فرد ایرانی و روسی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، این اتهام پراکنی‌ها در حالی به‌طور مرتب از سوی مقامات آمریکایی علیه کشورمان انجام می‌گیرد که واشنگتن و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش عاملان اصلی ظهور و توسعه تروریسم در منطقه و جهان هستند اما همواره تلاش می‌کنند با ادعاهای واهی خود ایران را برای تمامی حوادث و مشکلات منطقه مقصر جلوه دهند.

محمدجواد ظریف در همین راستا در پاسخ به ادعاهای روز گذشته رئیس جمهور آمریکا علیه ایران نیز در توییتر خود نوشت: آقای ترامپ به شکل عجیب و غریبی بیانیه شرم‌آور خود در مورد جنایات سعودی‌ها را با متهم کردن ایران به انواع شرارت‌ها آغاز می‌کند. شاید ما مسئول آتش‌سوزی کالیفرنیا هم باشیم، چراکه ما در شن‌کِش کردن جنگل‌ها کمک نکردیم ـ دقیقا همان‌کاری که فنلاندی‌ها می‌کنند؟

ظریف در پایان پیام خود به گاف جدید ترامپ اشاره دارد که گفته است، نخست‌وزیر فنلاند به من گفت، ما جنگل‌ها را شن‌کِش می‌کنیم و کالیفرنیا به این دلیل آتش گرفت که شن‌کِش نکرده بود.

این در حالی است که نخست‌وزیر فنلاند این ادعا را رد کرده است و فنلاندی‌ها در فضای مجازی ترامپ را به خاطر بیان چنین سخنی مسخره می‌کنند!

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.