تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1400 - 13:04
کد خبر : 75837

بوی باروت در خلیج فارس؛ آیا ایران وارد جنگ خواهد شد؟

بوی باروت در خلیج فارس؛ آیا ایران وارد جنگ خواهد شد؟

آرمان شرق- ایران توانایی وارد شدن به جنگ متعارف را ندارد به همین علت تلاش می کند با نفوذ در کشورهای عربی از طریق احزاب و جنبش ها و سازمان های اسلام گرا به اهداف خود دست یابد.ابرهای تیره در آسمان منطقه، ضرورتا به جنگ نظامی تمام عیار علیه نظام ایران منجر نمی شود ولی نباید احتمال وارد شدن ضربات نظامی را منتفی دانست.در منطقه کسی به دنبال جنگ نیست ولی بعضی بن بست های تاریخی، راه حل های نامتعارف را تحمیل می کند که کم هزینه تر و تاثیرگذارتر هستند.

بوی باروت در خلیج فارس؛ آیا ایران وارد جنگ خواهد شد؟

تحولات اخیر در دریای عمان و پالس‌های متعدد درباره روابط ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس، زمینه ساز گمانه‌زنی‌های جدید برای آینده منطقه شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، عبدالله بن بجاد العتیبی در الشرق الاوسط نوشت: ناقوس جنگ در منطقه به صدا درآمده است و تحولات ایران، این کشور را به سوی تشدید تنش با کشورهای منطقه و جهان سوق می دهد. انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور، شاخص روشنی از این رویکرد ایران است و حضور نمایندگان کشورهای عربی در مراسم تحلیف، نوعی نمایش قدرت ایران بود.

باید دید تندتر شدن لحن کشورهای غربی علیه ایران، تهدیدی جدی است یا مانند «خطوط قرمز» اوباما است که نقض آنها هیچ پیامدی نداشت! ایران یاد گرفته است زمانی که با همفکران اوباما گفتگو می کند، باید قاطع و سخت گیر باشد تا آنها تسلیم شوند و اگر هم مرتکب جرمی شود، می تواند مهلت بگیرد. تصاویر ربودن سربازان آمریکایی در آبهای خلیج فارس در زمان ریاست جمهوری اوباما هنوز فراموش نشده است.

«رام کردن غرب» یکی از راهبردهای ایران در تعامل با کشورهای غربی است که در برابر اروپا و آمریکای دوره اوباما جواب داد. در چارچوب همین راهبرد ایران توانست برنامه موشکی و پهپادی خود را به پیش ببرد بدون آن که با واکنشی مواجه شود. اکنون هم ایران با تهدید کردن کشتیرانی بین المللی تلاش دارد وجود این تهدید را به یک واقعیت تبدیل کند.

کشورهای منطقه قطعا بهتر از کشورهای غربی، نظام ایران را می شناسند و اسرائیل از همه برنامه های ایران برای محاصره خود آگاه است. کسانی که اسرائیل را از لبنان و سوریه و نوار غزه محاصره کرده اند همگی از ایران دستور می گیرند و طبعا اسرائیل هم کشور ضعیفی نیست.

ایران توانایی وارد شدن به جنگ متعارف را ندارد به همین علت تلاش می کند با نفوذ در کشورهای عربی از طریق احزاب و جنبش ها و سازمان های اسلام گرا به اهداف خود دست یابد.ابرهای تیره در آسمان منطقه، ضرورتا به جنگ نظامی تمام عیار علیه نظام ایران منجر نمی شود ولی نباید احتمال وارد شدن ضربات نظامی را منتفی دانست.در منطقه کسی به دنبال جنگ نیست ولی بعضی بن بست های تاریخی، راه حل های نامتعارف را تحمیل می کند که کم هزینه تر و تاثیرگذارتر هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.