یدالله باغشورپور در این زمینه گفت: با توجه به درخواست ناحیه مبنی بر تست موتور جهت اطمینان از عملکرد آن در شرایط واقعی و محدودیتهایی نظیر عدم امکان تست موتور در کارگاه برق به علت توان بالا و وزن زیاد و بابیتی بودن سیستم یاتاقانهای موتور، در نهایت با پیگیریهای زیاد، تست موتور در سال ۱۳۹۵ در شرکت جمکو با حضور نمایندگان بهرهبردار، کارگاه برق و بازرسی فنی انجام شد و عملکرد موتور در شرایط بیباری مورد تایید قرار گرفت. وی تصریح کرد: پس از اینکه در مهرماه سال جاری در موتور یدکی خریداری و نصب شده (موتور شرکت EMZ)، خطای عایقی دیده شد، بهمنظور جلوگیری از توقف خط تولید با هماهنگی مدیریت، موتور تکمیلشده توسط کارگاه برق در موقعیت نصب شد. تکنسین آمادهسازی تعمیرات ماشینهای الکتریکی افزود: پس از عملیات نصب و تنظیمات، ابتدا موتور در حالت بدون بار و سپس با بار کامل راهاندازی شد و در ادامه سایر تستهای لازم درباره پایش عملکرد الکتروموتور نیز انجام شد. وی تصریح کرد: از مهرماه تاکنون عملکرد این موتور در مقایسه با موتورهای خارجی، مطلوب است و حتی در برخی پارامترها ازجمله میزان ارتعاشات، وضعیت بهتری دارد. باغشورپور لزوم دقت و تمرکز بر اثرات تقابلی و برهمکنشی اجزای ساختهشده به عنوان یدکی توسط سازندگان مختلف و حل یک مساله چندمتغیره در رفع خطاها و همچنین تامین قطعاتی از تجهیز را که ماهیت استهلاکی ندارند و سابقهای از تامین آنها نیز وجود نداشته از مهمترین وجوه تمایز اجرای این پروژه برشمرد. وی خاطرنشان کرد: با انجام این پروژه ضمن صرفهجویی و جلوگیری از خروج ارز از کشور و کاهش زمان توقف خط، بار دیگر توانایی تعمیرگاه مرکزی در پشتیبانی از خطوط تولید با انجام فعالیتهای خاص به اثبات رسید و لازم است از همکاری و تلاش تمامی واحدها و همکاران درگیر قدردانی کنیم.
بازسازی موتور فن گندلهسازی فولاد مبارکه
آرمان شرق-گروه اقتصاد:موتور فن ۳/ ۸مگاواتی گندلهسازی با استفاده از ظرفیتهای موجود و با اتکا به همت و تخصص کارشناسان کارگاه برق تعمیرگاه مرکزی و واحد گندلهسازی فولاد مبارکه بازسازی، نصب و راهاندازی شد.
بازسازی موتور فن گندلهسازی فولاد مبارکه
موتور فن ۳/ ۸مگاواتی گندلهسازی با استفاده از ظرفیتهای موجود و با اتکا به همت و تخصص کارشناسان کارگاه برق تعمیرگاه مرکزی و واحد گندلهسازی فولاد مبارکه بازسازی، نصب و راهاندازی شد.
نبود موتور جایگزین برای فن ۳/ ۸ مگاواتی واحد گندلهسازی، وجود تنها یک روتور و یک استاتور یدکی و همچنین توقفات متعدد خط تولید مسوولان وقت کارگاه برق تعمیرگاه مرکزی و ناحیه گندلهسازی را بر آن داشت تا بهموازات پیگیری ناحیه برای خرید یک دستگاه موتور یدکی، جهت تحویل یک موتور با استفاده از قطعات یدکی روتور و استاتور موجود و ساخت تمامی قطعات موردنیاز اعم از پایههای یاتاقان، کاور موتور، اتصالات روغن و سایر تجهیزات موردنیاز اقدام کنند. به گفته تکنسین آمادهسازی تعمیرات ماشینهای الکتریکی، در این راستا پروژه تکمیل موتور ۳/ ۸مگاواتی با محوریت شادروان مهندس سیدرسول وجوب و همکاری سایر کارکنان کارگاه برق آغاز و در نهایت این موتور آماده تحویل به ناحیه شد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰