تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 - 16:13
کد خبر : 91375

این آرایش برای جنگ است!

این آرایش برای جنگ است!

آرمان شرق- جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه، روز بیست و هشتم ماه ژانویه در مصاحبه تلفنی درباره احتمال حمله دوباره روسیه به اوکراین گفت: «تهدیدها بسیار واقعی است.» جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، روز بیست و هفتم ماه ژانویه با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین تلفنی مذاکره کرد. به گفته سخنگوی کاخ سفید، رئیس جمهوری آمریکا در این تماس تلفنی به صراحت اعلام کرد که روسیه ممکن است ماه فوریه به اوکراین حمله کند.

مارک میلی رئیس ستاد ارتش امریکا اعلام کرد، چنانچه جنگی در مقیاس نیروهای مستقر روسی در نزدیک مرز اوکراین رخ دهد، شهرهای زیادی در اوکراین درگیر جنگ می شوند و در این صورت شمار زیادی از شهروندان متحمل خسارت های سنگینی خواهند شد.

ن مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا در مصاحبه مطبوعاتی روز بیست و هشتم ماه ژانویه با اشاره به اینکه: «چنانچه روسیه به اوکراین حمله کند، شمار زیادی از غیر نظامیان قربانی خواهند شد» درباره اوضاع اوکراین ابراز نگرانی کرد. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به اینکه روسیه بیش از یکصد هزار نیرو در نزدیک مرز اوکراین مستقر کرده است، خاطرنشان کرد: «این بزرگترین استقرار نیرو از زمان جنگ سرد تا کنون است.» مارک میلی همچنین اعلام کرد، چنانچه جنگی در مقیاس نیروهای مستقر روسی در نزدیک مرز اوکراین رخ دهد، شهرهای زیادی در اوکراین درگیر جنگ می شوند و در این صورت شمار زیادی از شهروندان متحمل خسارت های سنگینی خواهند شد. رئیس ستاد مشترک آمریکا در ادامه افزود: «نتیجه حمله روسیه به اوکراین وحشتناک و فاجعه بار خواهد بود.»

روسیه دسامبر سال ۲۰۲۱ پیشنهادی درباره سامانه امنیتی اتحادیه اروپا به کشورهای غربی داد. روسیه از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خواست تا از پیوستن اوکراین و سایر کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق به ناتو خودداری کند، ولی کشورهای غربی این درخواست روسیه را رد کردند. از سوی دیگر، روسیه با اشاره به اینکه: ‌«با پیوستن اوکراین به ناتو، امنیت کشورش به طور قابل توجهی مختل خواهد شد» امکان حمله به اوکراین را رد نکرده است. وزیر دفاع آمریکا روز بیست و هشتم ماه ژانویه با اشاره به این که: «نیروهای روسی به طور متناوب قدرت خود را در نزدیک مرزهای اوکراین افزایش می دهند» درباره وضعیت اوکراین ابراز نگرانی کرده است.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده نیز درباره حمله روسیه به اوکراین گفت: «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره حمله به اوکراین تصمیم نهایی را نگرفته ولی با این حال رئیس جمهوری روسیه هم اکنون به این توانایی رسیده است.» وزیر دفاع آمریکا همچنین ادعا کرد، کنترل چند شهر و مناطق بزرگ اوکراین یکی از گزینه های روسیه است. وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود: «حمله به اوکراین نقض اصول اساسی حاکمیت ملی و تمامیت ارضی است.»

ارتش آمریکا تا کنون هیچ گونه ماموریت نظامی در اوکراین نداشته، ولی با این حال به ارتش اوکراین در زمینه نظامی و آموزش مشاوره داده است. لوید آستین در همین زمینه تاکید کرد: «ما به طور همه جانبه از اوکراین در زمینه مشاوره نظامی و آموزش حمایت خواهیم کرد.»

جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه، روز بیست و هشتم ماه ژانویه در مصاحبه تلفنی درباره احتمال حمله دوباره روسیه به اوکراین گفت: «تهدیدها بسیار واقعی است.» جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، روز بیست و هفتم ماه ژانویه با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین تلفنی مذاکره کرد. به گفته سخنگوی کاخ سفید، رئیس جمهوری آمریکا در این تماس تلفنی به صراحت اعلام کرد که روسیه ممکن است ماه فوریه به اوکراین حمله کند.

منبع: نیکی / تحریریه دیپلماسی ایرانی/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.