تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1400 - 17:02
کد خبر : 83397

ایران طالبان را به رسمیت می‌شناسد؟

ایران طالبان را به رسمیت می‌شناسد؟

آرمان شرق- براساس بیانیه سفارت ایران در کابل، کاظمی قمی در این سفر قرار است با «مقامات عالی طالبان پیرامون موضوعات مختلف همچون مسائل منطقه‌ای، مهاجرین، کمک‌های بشردوستانه، تشکیل دولت فراگیر و بویژه موضوعات اقتصادی گفتگو نماید.

کاظمی قمی در رابطه با موضع ایران درباره به رسمیت شناختن دولت طالبان تصریح کرد: ایران به خواسته‌های مردم افغانستان احترام می‌گذارد.

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در سفر به کابل گفت که در دیدار با مقامات طالبان «آنچه در افغانستان گذشت را مرور خواهیم کرد تا چگونه می‌توان یک هماهنگی تازه میان کشورها در مورد افغانستان به میان آید».

وی در فرودگاه کابل به خبرنگاران گفت که برخی کشورها با نام مبارزه با تروریسم به دنبال آغاز جنگ نیابتی در افغانستان هستند.

نماینده ویژه ایران در رابطه با موضع این کشور درباره به رسمیت شناختن دولت طالبان نیز تصریح کرد: ایران به خواسته‌های مردم افغانستان احترام می‌گذارد.

براساس بیانیه سفارت ایران در کابل، کاظمی قمی در این سفر قرار است با «مقامات عالی طالبان پیرامون موضوعات مختلف همچون مسائل منطقه‌ای، مهاجرین، کمک‌های بشردوستانه، تشکیل دولت فراگیر و بویژه موضوعات اقتصادی گفتگو نماید.

بیانیه می‌افزاید که کمک به مردم افغانستان قبل از فصل سرما در اولویت می‌باشد.

گفتنی است؛ ساعتی پیش «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور کشورمان در امور افغانستان و هیات همراه وی در فرودگاه کابل مورد استقبال جمعی از مسئولان طالبان قرار گرفتند./تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.