تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 آذر 1401 - 18:52
کد خبر : 118541

اشرفی‌اصفهانی : مقام معظم رهبری بزرگواری کنند عفو عمومی دهند

اشرفی‌اصفهانی : مقام معظم رهبری بزرگواری کنند عفو عمومی دهند

آرمان شرق-گروه سیاست : حل این مسائل تنها از کانال رهبری ممکن است. ایشان بهتر است ورود پیدا کنند چون هر تصمیمی که آقایان، شخصیت‌ها، افراد و گروه‌ها بگیرند بدون حمایت و نظر مثبت رهبری به جایی نمی‌رسند. باید با ایشان صحبت کنند و از ایشان درخواست کنند که اختیار تامی به جمعی بدهند و این افراد به ماجرا ورود کنند وگرنه به جایی نمی‌رسد.

محمد اشرفی‌اصفهانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با ایلنا درباره مباحث مطرح‌شده در دیدار برخی از اصلاح‌طلبان با سران نظام گفت: در جلسه‌ای که یکشنبه گذشته با آقای شمخانی داشتیم، تعدادی از آقایان را دعوت کرده بودند که من هم حضور داشتم. اما ادامه جلسه قرار شد یکشنبه هفته آینده ادامه پیدا کند. به دلیل اینکه آقایان می‌خواستند خیلی از مطالب را ارائه بدهند ولی فرصت نشد و به هفته آینده موکول شد.

اشرفی‌اصفهانی در پاسخ به این سؤال که قرار است در آن جلسه چه بحث‌هایی مطرح شود؟ گفت: این دیدارها باید حداقل دو ماه قبل انجام می‌شد پیش از آنکه این اتفاقات رخ دهد و تبدیل به چنین فاجعه‌ای شود. ما در این مدت از مردم و نیروهای امنیتی کشته دادیم و به شکل بی‌هدف هر دو طرف برخورد کردند که این اتفاقات هیچ‌یک زیبنده کشور و نظام نبود. آقایان باید یک مقداری با تدبیر و اندیشه جلو می‌رفتند. حالا ادامه بحث این بود که چطور جلو برویم و این موضوعات را حل‌وفصل کنیم که هرکدام از آقایان نظراتی داشتند که مطرح کردند.

اشرفی‌اصفهانی در پاسخ به این سؤال که در جلسه آینده قرار است چه موضوعاتی را مطرح کنید؟ گفت: البته مسئله به یک بخش خلاصه نمی‌شود. عمده‌ترین مسئله این است که خواسته‌های مردم در این مدت تلنبار شده و توجه چندانی به آنها نشده است. اعم از مسائل اقتصادی که در رأس مسائل است. این تورم و گرانی همه را به زانو درآورده و کارمندی که فاتحه‌اش خوانده است. مسائل دیگر مثل اشتغال جوانان است. این بار دیدیم کسانی که به صحنه آمدند سن‌شان کمتر از ۳۰ سال بود و عموما تحصیل‌کرده، شاغل و دانشجو هستند که امیدشان به‌طور کلی قطع شده است. هرکسی تحت عنوان رئیس‌جمهور یا نماینده مجلس با دادن وعده و وعید آمدند ولی به وعده‌هایشان عمل نکردند. مردم از مشکلات زندگی و معیشتی به‌ویژه مسکن به تنگ آمده‌اند. جوان‌ها نمی‌توانند با این وضع برای خودشان زندگی تشکیل دهند.

اشرفی‌اصفهانی گفت: پیشنهاد من این است که افرادی که تحت هر عنوانی دستگیر و تحت بازداشت هستند به آنها سریعا رسیدگی و آزاد شوند. داستان آنهایی که خرابکار و وابسته هستند و از خارج از کشور خط می‌گیرند جداست، اما توده آنهایی که دستگیر شدند همه‌ آنها جوان، دانش‌آموز و دانشجو هستند و احساسی حرف‌هایی زدند.

وی افزود: الان همه دنیا چشمش به کسانی که بازداشت شده‌اند دوخته شده است. این افراد باید هرچه زودتر آزاد شوند. مقام معظم رهبری بزرگواری کنند، عفو عمومی دهند، پیام دهند و بگویند ولو اینکه به شخص من جفا، ظلم و اهانت شد، اما من گذشت کردم. به قوه‌ قضائیه بگویند به‌جز کسانی که وابسته به دشمن هستند، بقیه آزاد شوند. توده مردم و جوانانی که کف خیابان راه افتادند همه‌شان جوان‌های این مملکت هستند. خیلی‌ها فریاد می‌زنند و درخواست آزادی اینها را می‌کنند، اما از ماها صدایی بلند نمی‌شود که خیلی بد است.

اشرفی‌اصفهانی در پاسخ به این سؤال که چقدر این امیدواری وجود دارد که توصیه‌های شما به سران نظام به مرحله اجرا دربیاید؟ گفت: به نظرم حل این مسائل تنها از کانال رهبری ممکن است. ایشان بهتر است ورود پیدا کنند چون هر تصمیمی که آقایان، شخصیت‌ها، افراد و گروه‌ها بگیرند بدون حمایت و نظر مثبت رهبری به جایی نمی‌رسند. باید با ایشان صحبت کنند و از ایشان درخواست کنند که اختیار تامی به جمعی بدهند و این افراد به ماجرا ورود کنند وگرنه به جایی نمی‌رسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.