تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 8:00
کد خبر : 89260

از سفره ملت تا سفره حکومت؛ این انقلابی‌گری نیست

از سفره ملت تا سفره حکومت؛ این انقلابی‌گری نیست

«اینکه فردی در عمل از انقلابی‌گری حرف بزند اما در بیرون به افراد پولدار سرویس دهد و خارج از تعرفه دولتی پول دریافت کند، انقلابی‌گری نیست. بنده نمی‌گویم که به افراد مرفه سرویس ندهیم، بلکه اولویت ما باید اقشار محروم باشد، فردی که در کلینیک‌های خصوصی خارج از تعرفه‌های دولتی درآمد چندصد میلیونی دارد، چطور می‌تواند در سیستم دولتی با یک حقوق پایین به فکر گره‌گشایی از محروم باشد

چیزی تا اسفند ۱۴۰۰ نمانده و این یعنی به زودی وارد سومین سالی می‌شویم که کشور درگیر همه‌گیری کروناست، آن‌هم درحالی که چند هفته‌ای است که سویه جدید ویروس کرونا هم وارد کشور شده و آن‌طور که مقامات مسوول در ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت می‌گویند احتمالا طی هفته‌های آینده باید منتظر موج جدید همه‌گیری کرونا باشیم که این‌بار با ابتلای شهروندان به سویه امیکرون رقم خواهد خورد و موجی از مرگ و میر ایرانیان را به ‌همراه خواهد داشت. در این اوضاع اما شاید بیراه نباشد اگر بگویم این هفته که حالا به پایان آن نزدیک می‌شویم، از دشوارترین هفته‌های کاری بهرام عین‌اللهی بوده و خواهد بود. هفته‌ای که از نخستین روزهایش با موج جدید انتقادات به وزیر بهداشت به‌خاطر دریافت و استفاده از واکسن اسپوتنیک آغاز شد و در حالی که حدود ۲ ماه پیش نیز این مساله عنوان شده بود، از ابتدای همین هفته، احتمالا درپی توییتی که ازسوی یک روزنامه‌نگار قدیمی و فعال سیاسی اصولگرا در این رابطه منتشر شد، درحالی بار دیگر سیل انتقادهای کاربران شبکه‌های اجتماعی را رقم زد که توییت محمد مهاجری درخصوص آنچه خلاف‌گویی عین‌اللهی تعبیر شده، با تکذیب مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت همراه شده است.
همزمان با این ماجرا اما خبری دیگر به ‌نقل از سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روی خروجی رسانه‌ها رفت که از اعلام‌وصول طرح استیضاح وزیر بهداشت به عنوان نخستین اقدام مجلس یازدهم در مسیر استیضاح وزیران دولت سیزدهم حکایت داشت و جالب آنکه این یکی نیز همچون خبر قبلی به نحوی عجیب با توضیح و تکذیب منبع اعلام اولیه همراه شد. آنچه اما تکذیبیه نگرفت و روز گذشته در صحن علنی مجلس به وقوع پیوست، طرح نخستین سوال مجلس یازدهم از بهرام عین‌اللهی بود. سوالی که مسعود پزشکیان، نماینده کنونی تبریز و وزیر بهداشت دولت اصلاحات در صحن علنی روز گذشته مجلس خطاب به بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت دولت سیزدهم مطرح و درباره علت عدم پایبندی‌‌اش به قانون برنامه ششم توسعه و تعهداتی پرسید که وزیر بهداشت در جریان جلسه رای‌اعتماد درخصوص نحوه به‌کارگیری نیروی انسانی برای مدیریت دانشگاه‌های منتخب به نمایندگان داده بود. سوالی که عین‌اللهی در پاسخ به آن گفت که «انتصابات در تمام دانشگاه‌ها براساس تعهد و تخصص و انقلابی‌گری بوده» و درنهایت پس از پادرمیانی و دفاع محمدباقر قالیباف به عنوان رییس مجلس نیز همراه شد و درنهایت پزشکیان درحالی حاضر شد از به رای گذاشتن این طرح سوال دست نگه دارد که این تصمیم مشروط بود به عملیاتی شدن آنچه ازسوی عین‌اللهی مطرح شد.
اما آنچه پزشکیان در جریان طرح سوال خود از وزیر بهداشت مطرح کرد، فارغ از نتیجه نهایی این طرح سوال، حائز اهمیت بود، آن‌هم در حالی که او در بخشی دیگر از این نشست نیز در تذکری با استناد به ماده ۷۵ آیین‌نامه گفت: «بنده مسوول اکیپ‌های اضطراری جبهه‌ها بودم. لشکر عاشورا هیچ عملیاتی نداشته که ما یا دوستان‌مان آنجا نباشیم، بنابراین تمام زندگی ما برای انقلاب و جانبازان بوده است، پس اگر کسی ادعای جانبازی و پیمودن راه شهید سلیمانی را می‌کند، لطفا مثل آنها نیز حرکت کند.»
او ادامه داد: «اینکه عده‌ای به جای اینکه برای دولت کار کنند چند میلیارد سرمایه به‌هم زدند، به معنای دفاع از جانباز است؟ اگر مردید برای خدمت به مردم از خود و پول خود بگذرید، این گوی و این میدان؛ هرچه گفته‌ام حمایت از محرومان بوده و به این معنی نیست که کارکرد وزارت بهداشت در زمان کرونا نامطلوب بوده؛ بلکه به این دلیل بیان شد که بهتر عمل شود.»
پزشکیان همچنین در طرح سوالش از وزیر بهداشت دولت رییسی گفت: «آیا می‌شود کسی در یک کلینیک خصوصی چند صد میلیارد داشته باشد و خارج از تعرفه‌های دولتی کار کند، سپس بیاید در دانشگاه و بخواهد به محرومین کمک کند؟»
نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در ادامه گفت: «اینکه فردی در عمل از انقلابی‌گری حرف بزند اما در بیرون به افراد پولدار سرویس دهد و خارج از تعرفه دولتی پول دریافت کند، انقلابی‌گری نیست. بنده نمی‌گویم که به افراد مرفه سرویس ندهیم، بلکه اولویت ما باید اقشار محروم باشد، فردی که در کلینیک‌های خصوصی خارج از تعرفه‌های دولتی درآمد چندصد میلیونی دارد، چطور می‌تواند در سیستم دولتی با یک حقوق پایین به فکر گره‌گشایی از محروم باشد. مشکل از آنجاست که ما نمی‌خواهیم منافع خودمان به خطر بیفتد.» او خاطرنشان کرد: «نمی‌شود فرد پزشکی در کلینیکی خصوصی برای یک عمل ۲۰ میلیون پول بگیرد و بگوییم که تعهد داده که در سیستم دولتی با یک حقوق پایین می‌خواهد به محرومان کمک کند. این امر باور کردنی نیست. ما به متخصصان در شهرها و مناطق محروم ۸ تا ۱۰ میلیون حقوق می‌دهیم اما همان پزشک برای یک عمل در کلینیک خصوصی تا ۵۰ میلیون درآمد دارد.» او این وضع را «ظلم به مردم» خواند و گفت: «امروز حاکمیت یک سفره برای خودش پهن کرده و یک سفره برای مردم. اگر واقعا ما ادعای انقلابی‌گری داریم باید بر سر سفره‌ای بنشینیم که مردم بر سر آن هستند.» وزیر بهداشت دولت اصلاحات ادامه داد: «نمی‌شود که مجلس و قوه قضاییه یا دولت با کلینیک‌های خصوصی قرارداد ببندند و از این نجومی‌بگیران خدمات دریافت کنند، بعد به مردم بگویند که باید به بیمارستان دولتی بروید.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.