تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 15:41
کد خبر : 75698

احتمال تغییر لیست وزرای پیشنهادی تا قبل از اعلام وصول/فشار به رئیسی!

احتمال تغییر لیست وزرای پیشنهادی تا قبل از اعلام وصول/فشار به رئیسی!

آرمان شرق-لیست ارائه شده از وزرای کابینه غیررسمی است و تا زمانی که اعلام وصول شود امکان تغییر در آن وجود دارد و لیست رسمی کابینه همان چیزی خواهد بود که روز شنبه اعلام وصول شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه شنبه لیست وزرای کابینه اعلام وصول می‌شود، گفت: تا زمان اعلام وصول احتمال تغییر در لیست کابینه وجود دارد.

سید نظام الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: لیست وزرای کابینه دولت سیزدهم در جلسه علنی روز شنبه هفته آینده مجلس (۲۳ مرداد ماه) اعلام وصول می‌شود.

وی افزود: لیست ارائه شده از وزرای کابینه غیررسمی است و تا زمانی که اعلام وصول شود امکان تغییر در آن وجود دارد و لیست رسمی کابینه همان چیزی خواهد بود که روز شنبه اعلام وصول شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: پس از اعلام وصول جلسات کمیسیون‌ها برای بررسی برنامه وزرای کابینه سیزدهم برگزار خواهد شد./فارس

فشار به رئیسی برای حذف وزرای روحانی از لیست کابینه پیشنهادی؟

عباس سلیمی نمین از چهره های سیاسی اصولگرا می گوید: ای کاش جنبه فراجناحی بودن در لیست کابینه رییسی رعایت می شد.

به گزارش خبرآنلاین، درحالی که رسانه ها و اهالی سیاست منتظر بودند که روز یکشنبه لیست پیشنهادی کابینه رئیسی به صحن مجلس برسد اما معرفی کابینه به تعویق افتاد تا امروز که در دقایق پایانی صحن لیستی غیررسمی از کابینه منتشر شد.

در لیست منتشر شده که هنوز به تایید رسمی نرسیده و اعلام وصول نشده است، چهره هایی چون رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی راه، امیرعبداللهیان به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه، ضرغامی به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد، احمد وحیدی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور و خطیب به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات حضور دارند.

در همین راستا، عباس سلیمی نمین چهره سیاسی اصولگرا درباره لیست کابینه رییسی که هنوز به صورت رسمی تایید نشده به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: لیست هایی که طی روزهای اخیر برای کابینه دولت سیزدهم ارائه می شد دارای خصوصیات منحصر به فردی بود منتهی لیست نهایی برخی از خصوصیات مثبت در آن حذف شد البته براساس شنیده ها، آقای رییسی تحت فشار جدی قرار گرفتند.
فشار به رئیسی برای حذف وزرای روحانی از لیست کابینه

او افزود: مثلا نظر آقای رییسی این بود که چند نفر از وزرای دولت گذشته را به کار بگیرد و نامشان در لیست ها هم بود مثل آقای اسلامی و امیر حاتمی. اما متاسفانه به دلیل برخی فشارها، تغییراتی در این زمینه ایجاد شده و این ویژگی مثبت که نگاه فراجناحی داشت را از لیست گرفته اند که این به نظر من از یکی از قوت های لیست کاسته شده است.
جوانگرایی، نکته مثبت کابینه رئیسی است

سلیمی نمین بیان کرد: می توان گفت نکته مثبت کابینه رییسی جوانگرایی است ویژگی های دیگری هم در این لیست وجود دارد که عمدتا نیروهایی هستند که قبلا در دولت های گذشته نبودند این موضوع یک نکته مثبت است البته برخی سابقه وزرات داشتند اما عمده شخصیت هایی که ارائه شده اند شخصیت هایی هستند که به تازگی برایشان فرصتی فراهم شده است.
این چهره اصولگرا گفت: جنبه مردمی داشتن این لیست یکی دیگر از نکات مثبت این لیست است اما ای کاش آن فراجناحی بودن هم می توانست همچنان باقی بماند و تغییر پیدا نکند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.