تاریخ انتشار : یکشنبه 16 دی 1397 - 20:41
کد خبر : 53921

آزمایش بی سابقه یک بمب عظیم از سوی چین

آزمایش بی سابقه یک بمب عظیم از سوی چین

آرمان شرق: ارتش چین به تازگی یک بمب با قدرت بسیار بالا که از آن به عنوان «مادر همه بمب‌ها» یاد می‌شود را با موفقیت مورد آزمایش قرار داد. چین «مادربمب‌ها» را آزمایش کرد به گزارش آرمان شرق به نقل از فارس، چین به تازگی از جنگ افزاری که از آن به عنوان «مادر همه

آرمان شرق: ارتش چین به تازگی یک بمب با قدرت بسیار بالا که از آن به عنوان «مادر همه بمب‌ها» یاد می‌شود را با موفقیت مورد آزمایش قرار داد.
چین «مادربمب‌ها» را آزمایش کرد

به گزارش آرمان شرق به نقل از فارس، چین به تازگی از جنگ افزاری که از آن به عنوان «مادر همه بمب‌ها» یاد می‌شود رونمایی و آن را با موفقیت آزمایش کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، چین در فیلمی که در این زمینه منتشر ساخته، بمبی بزرگ را در دشتی پرتاب کرده که انفجار ناشی از این بمب، دود بسیار عظیمی تولید کرده است.

خبرگزاری رسمی چین، «شینهوا» نیز چهارشنبه گذشته با اشاره به این رویداد نوشت که این بمب نسخه چینی «مادر همه بمب‌هاست.»

بر اساس این گزارش، این جنگ افزار از لحاظ قدرت تخریب، بعد از بمب اتمی قرار می‌گیرد. این بمب توسط یک بمب افکن چینی از نوع «اچ -۶کا» پرتاب شده است اما هنوز جزئیات بیشتری درباره تاریخ، مکان و قدرت انفجار این بمب منتشر نشده است.

دولت آمریکا سال ۲۰۱۷ در تلاش برای تخریب شبکه تونلی‌ داعش در شرق افغانستان، از قدرتمندترین بمب متعارف در زرادخانه‌ خود به نام «موآب» یا مادر همه بمب‌ها استفاده کرد که با ستایش «دونالد ترام‍پ» رئیس جمهور آمریکا مواجه شد.

«وی دونگژو» تحلیلگر نظامی چینی در این زمینه گفت که نسخه چینی این بمب پنج تا شش متر طول دارد اما وزن آن کمتر از نسخه آمریکایی است.

این تحلیگر چینی افزود: «انفجار ایجاد شده از این بمب به سهولت استحکامات زمینی را محو و نابود می‌کند.»

اخیرا «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین به ارتش این کشور دستور داده همواره آمادگی نظامی خود را حفظ کند و قابلیت‌های زرمی خود را بیش از پیش تقویت کند.

به نوشته خبرگزاری «چاینا دیلی»، شی جینپینگ چین به رئیس کمیته مرکزی ارتش، روز جمعه دستور داد نیروهای مسلح به تقویت آمادگی خود برای نبرد ادامه دهند تا این اطمینان حاصل شود که همواره آماده رزم هستند.

شی که دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین است، در سخنانی که در کمیسیون مرکزی نظامی ایراد کرد، اظهار داشت که جهان در دوران تغییرات سریع به سر می‌برد و چین همچنان در دوره راهبردی مهمی است که برای توسعه کشور حیاتی است. شی گفت خطرات و چالش‌های قابل پیش‌بینی و غیر قابل پیش‌بینی زیادی در حال ظهور هستند.

رئیس‌جمهور چین از ارتش خواست به طور کامل در خصوص هر آنچه که امنیت و توسعه‌ ملی را تهدید می‌کند ،هوشیار باشد تا آگاهی نیروها را از هر بحران، چالش و نبرد تقویت کند و آمادگی کامل و مستحکمی برای عملیات جنگی ایجاد کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.