تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 شهریور 1397 - 10:23
کد خبر : 39607

آخرین خبرها از بحران لیبی

آخرین خبرها از بحران لیبی

آرمان شرق:ساکنان طرابلس از حمله راکتی به سمت فرودگاه بین‌المللی معیتیقه تنها فرودگاه فعال در طرابلس خبر دادند. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، صدای انفجارهایی نزدیک این فرودگاه شنیده شد اما هنوز گروهی که این راکت‌ها را شلیک کرده در این باره توضیحی نداده است. همچنین دیده شد که یکی از این

آرمان شرق:ساکنان طرابلس از حمله راکتی به سمت فرودگاه بین‌المللی معیتیقه تنها فرودگاه فعال در طرابلس خبر دادند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، صدای انفجارهایی نزدیک این فرودگاه شنیده شد اما هنوز گروهی که این راکت‌ها را شلیک کرده در این باره توضیحی نداده است. همچنین دیده شد که یکی از این راکت‌ها در دریای مدیترانه نزدیک فرودگاه معیتیقه بدون برجای گذاشتن خسارت‌های جانی سرنگون شد.

طبق اعلام منابع، مقدمات برای تخلیه باند این فرودگاه و انتقال هواپیماهای موجود در آن به فرودگاه مصراته در حال انجام است. فرودگاه بین‌المللی معیتیقه تنها فرودگاه بین‌المللی فعال در طرابلس است که از اول اوت تا هفتم سپتامبر به دلیل درگیری‌هایی که دست کم ۶۳ کشته برجای گذاشت، بسته شد.

هفته گذشته هم دست کم سه راکت به اطراف این فرودگاه شلیک شد و مسؤولان شرکت هواپیمایی مجبور شدند پروازها را به حالت تعلیق درآورده و آن را به فرودگاه مصراته منتقل کنند. فرودگاه معیتیقه ۴۸ ساعت پس از انعقاد توافق‌نامه آتش‌بس با نظارت سازمان ملل میان گروه‌های شورشی درگیر در جنوب طرابلس بازگشایی شد.

معیتیقه در گذشته یک پایگاه نظامی بوده که به عنوان جایگزین فرودگاه طرابلس که در سال ۲۰۱۴ در اثر درگیری‌ها خسارت فراوانی دیده، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن تاریخ تاکنون تنها پروازهای داخلی لیبی و پروازها به برخی کشورها از جمله تونس و ترکیه از این فرودگاه انجام می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی لیبی به دلایل امنیتی از ورود به حریم هوایی اتحادیه اروپا ممنوع هستند.

از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش حمله به ساختمان شرکت ملی نفت لیبی در طرابلس را برعهده گرفت که در اثر آن دو تن از کارمندان این شرکت جان خود را از دست دادند.

نیروهای بازدانده ویژه لیبی روز دوشنبه اعلام کردند، ساختمان شرکت ملی نفت این کشور را که از سوی افرادی مسلح اشغال شده بود، در کنترل گرفتند.

به دنبال این عملیات فرستاده سازمان ملل به لیبی این اقدام را اقدامی تروریستی و بزدلانه خوانده و آن را محکوم کرد.

حمله مذکور داعش چهار ماه پس از حمله این گروه تروریستی به کمیته عالی انتخابات که در آن ۱۴ تن کشته شدند، صورت گرفت. این گروه تروریستی در مرکز و جنوب کشور فعالیت دارد و تحلیلگران می‌گویند در شمال لیبی هم باندهای زیرزمینی دارد.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع این کشور در سال ۲۰۱۱ غرق در آشوب و درگیری است و داعش از این درگیری‌ها استفاده می‌کند تا جایگاهی در لیبی برای خود دست و پا کند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.