تاریخ انتشار : دوشنبه 5 شهریور 1397 - 13:47
کد خبر : 37243

آخرین اخبار از احزاب

آرمان شرق:سرمست با اشاره به شکایت رحمت الله بیگدلی عضو حزب اعتماد ملی از الیاس حضرتی، تصریح کرد: آقای بیگدلی از آقای حضرتی شکایت کرده و دستور قضایی با عنوان «قرار موقت درباره عدم فعالیت حضرتی در حزب اعتماد ملی» را گرفته است. این دستور قضایی در جلسه اخیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مورد بررسی

آرمان شرق:سرمست با اشاره به شکایت رحمت الله بیگدلی عضو حزب اعتماد ملی از الیاس حضرتی، تصریح کرد: آقای بیگدلی از آقای حضرتی شکایت کرده و دستور قضایی با عنوان «قرار موقت درباره عدم فعالیت حضرتی در حزب اعتماد ملی» را گرفته است. این دستور قضایی در جلسه اخیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مورد بررسی قرار گرفت و برای شخص حضرتی هم ارسال شد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا، بهرام سرمست دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اشاره به جزییات مورد بحث در آخرین جلسه این کمیسیون، اظهار داشت: در این جلسه، گزارش کنگره حزب اعتماد ملی طرح شد و انطباق اساسنامه و مرامنامه این حزب با قانون جدید احزاب مورد تصویب و پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: با این وجود فرایند انتخابات شورای مرکزی این حزب در همان کنگره، مورد پذیرش کمیسیون ماده ۱۰ احزاب قرار نگرفت. بنابراین باید ظرف یک ماه پس از ابلاغ نظر کمیسیون درباره لزوم برگزاری مجدد انتخابات شورای مرکزی، این انتخابات با حضور نمایندگان کمیسیون ماده ۱۰ احزاب یعنی آقایان امیری اصفهانی، کمالی و خانم مافی برگزار شود.

سرمست با اشاره به شکایت رحمت الله بیگدلی عضو حزب اعتماد ملی از الیاس حضرتی، تصریح کرد: آقای بیگدلی از آقای حضرتی شکایت کرده و دستور قضایی با عنوان «قرار موقت درباره عدم فعالیت حضرتی در حزب اعتماد ملی» را گرفته است. این دستور قضایی در جلسه اخیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مورد بررسی قرار گرفت و برای شخص حضرتی هم ارسال شد.

وی با اشاره به کارنامه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در طول یک سال گذشته و دولت دوازدهم گفت: بر اساس رویکرد دولت دوازدهم و سیاست های ابلاغی وزیر کشور و معاون سیاسی وزارت کشور، در طول یک سال گذشته، تلاش جدی برای برگزاری منظم و مستمر جلسات کمیسیون به عمل آوردیم؛ به طوری که بیست و یک جلسه در طول دولت دوازدهم تاکنون تشکیل دادیم و بالغ بر ۱۷۰ مصوبه در طول سال گذشته و سال جاری داشتیم.

سرمست اظهار داشت: تلاش کردیم در راستای اجرای قانون جدید احزاب، شرایطی را برای پیگیری دقیق و همراه با امنیت و رعایت بی طرفی، درخواست های احزاب جهت برگزاری مجامع و انتخابات آنها ایجاد کنیم.

وی گفت: معاونت سیاسی وزارت کشور در راستای تقویت فرهنگ تحزب، همایش علمی تحزب و توسعه را با مشارکت فعالین حزبی و اساتید صاحب نظر علوم سیاسی برگزار کرد و کارگاه های آموزشی برای تبیین قوانین و مقررات و آیین نامه های مربوط به احزاب در سطح استان های سراسر کشور را در دستور کار خود قرار داد.

سرمست تاکید کرد: همچنین در نشست هایی که از سوی خانه احزاب، به شکل همایش های ملی و فصلی برگزار می‌شد، سیاست معاونت سیاسی وزارت کشور، تقویت مشارکت بود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت:روز گذشته، کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس، جلسه‌ای را برای استماع گزارش عملکرد کمیسیون ماده ۱۰احزاب برگزار کرد و من به عنوان دبیر کمیسیون، گزارش عملکرد را به نمایندگان ارایه کردم.

وی همچنین در ابتدای اظهارات خود، درباره دیگر مصوبات آخرین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: در جلسه اخیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، با تقاضای تاسیس اولیه حزب «یاران انقلاب اسلامی ایران» موافقت شد؛ جزییات مصوبه به هیئت متقاضی تاسیس برای برگزاری مجمع عمومی موسس، ابلاغ خواهد شد.

سرمست گفت: همچنین گزارش مجمع عمومی «حزب آزادی»، طرح و اصلاح اساسنامه و مرامنامه و برگزاری انتخابات شورای مرکزی و بازرسین این تشکل مورد تصویب قرار گرفت. جزییات مصوبه به حزب ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین گزارش مجمع «حزب پیروان زینب(س)» مبنی بر انطباق اساسنامه و مرامنامه و انتخابات شورای مرکزی و بازرسان این تشکل مورد تصویب قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.