تاریخ انتشار : شنبه 6 فروردین 1401 - 8:01
کد خبر : 96589

امیرعبداللهیان اعلام کرد: لغو یکی از تحریم‌ها ؛ شرط مذاکرات مستقیم ایران با آمریکا

امیرعبداللهیان اعلام کرد: لغو یکی از تحریم‌ها ؛ شرط مذاکرات مستقیم ایران با آمریکا

آرمان شرق-گروه بین الملل:درباره مذاکرات هسته‌ای به نقطه توافق نزدیک شده‌ایم،ولی آنچه برای ما اهمیت دارد،نحوه رفع تحریمها و تضمین است.در هفته‌های اخیر نیز آمریکاییها بارها تلاش کرده‌اند که بر سر مسائل باقی مانده، مستقیما با ما مذاکره کنند.«اگر دولت بایدن جدی است،باید پیش از فکر کردن به مذاکره مستقیم،آمریکاییها باید با لغو یکی از تحریمها علیه ایران،حسن نیت خود را ثابت کنند.

آرمان شرق-گروه بین الملل:درباره مذاکرات هسته‌ایبه نقطه توافق نزدیک شده‌ایم،ولی آنچه برای ما اهمیت دارد،نحوه رفع تحریمها و تضمین است.در هفته‌های اخیر نیز آمریکاییها بارها تلاش کرده‌اند که بر سر مسائل باقی مانده، مستقیما با ما مذاکره کنند.«اگر دولت بایدن جدی است،باید پیش از فکر کردن به مذاکره مستقیم،آمریکاییها باید با لغو یکی از تحریمها علیه ایران،حسن نیت خود را ثابت کنند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در لبنان حضور دارد، بعد از ظهر امروز جمعه تأکید کرد که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، از نظر استقلال سیاسی و عدم دنباله‌روی از غرب و شرق، ثابت است.

عبداللهیان در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت: «دولت رئیس جمهور [سید ابراهیم] رئیسی، دیپلماسی هوشمندانه، تعاملی و همکاری فعال با همه کشورها را در پیش گرفته است. اصول سیاست خارجی ما ثابت است».

وی با بیان اینکه کشورهای عربی بخش مهمی از جهان اسلام هستند، تصریح کرد: «ما دست همکاری به سمت کشورهای مختلف همسایه از جمله کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دست دراز می‌کنیم. روابط با عربستان هم خوب نیست، اما ما مسئول آن نیستیم».

تلاش می‌کنیم که دریچه گفت‌وگو با ریاض باز بماند

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه تهران برای دور پنجم مذاکرات با ریاض آمادگی خود را اعلام کرده است، خاطر نشان کرد: «روابط ایران و عربستان با مشکلات و چالشهایی مواجه است، ولی تلاش خود را به کار می‌گیریم تا درِ گفت‌وگو باز بماند».

امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه برخی از رفتارهای متناقض و نامناسب از سوی عربستان در روابط با تهران تأثیر می‌گذارد، ضمن انتقاد از اعدام ۸۱ نفر در عربستان، گفت که این کشور، اقدام به قطع روابط با ایران کرد.

در مذاکرات وین، به نقطه توافق نزدیک شده‌ایم

وی با بیان اینکه اعتراف کشورهای عربی به سیاستهای اشتباه در قبال سوریه، مسئله مهمی است، درباره مذاکرات هسته‌ای در وین نیز گفت: «در مذاکرات، به نقطه توافق نزدیک شده‌ایم، ولی آنچه برای ما اهمیت دارد، نحوه رفع تحریمها و تضمین است. در هفته‌های اخیر نیز آمریکاییها بارها تلاش کرده‌اند که بر سر مسائل باقی مانده، مستقیما با ما مذاکره کنند».

امیرعبداللهیان ادامه داد: «اگر دولت بایدن جدی است، باید پیش از فکر کردن به مذاکره مستقیم، حسن نیت خود را نشان دهد. به طرف غربی نیز اعلام کردیم که آمریکاییها باید با لغو یکی از تحریمها علیه ایران، حسن نیت خود را ثابت کنند».

وزیر خارجه جمهوری اسلامی با بیان اینکه در سفر به روسیه و دیدار با وزیر خارجه این کشور، این مقام روس گفته است که مسکو از توافق هسته‌ای، حمایت می‌کند، خاطر نشان کرد: «برای دستیابی یه یک توافق خوب و ثابت تلاش می‌کنیم، مشروط به اینکه از خطوط قرمز ما عبور نشود»./فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.