تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 - 10:08
کد خبر : 95693

پوتین: آمریکایی‌ها حاضرند به هر قیمت با ایران به صلح برسند و فورا تمام اسناد را امضا کنند!

پوتین: آمریکایی‌ها حاضرند به هر قیمت با ایران به صلح برسند و فورا تمام اسناد را امضا کنند!

آرمان شرق- گروه بین الملل:ولادیمیر پوتین در جلسه هیات دولت گفت: آمریکایی‌ها حاضرند خیلی سریع با ایران صلح کنند و بلافاصله همه اسناد را امضا کنند و با ونزوئلا، آن‌ها برای مذاکره به ونزوئلا رفتند. پوتین افزود به غیر از «عملیات ویژه نظامی» هیچ گزینه دیگری وجود نداشته و روسیه کشوری نیست که به خاطر منافع اقتصادی کوتاه مدت بر سر استقلال و امنیت خود معامله کند.

آرمان شرق- گروه بین الملل:ولادیمیر پوتین در جلسه هیات دولت گفت: آمریکایی‌ها حاضرند خیلی سریع با ایران صلح کنند و بلافاصله همه اسناد را امضا کنند و با ونزوئلا، آن‌ها برای مذاکره به ونزوئلا رفتند. پوتین افزود به غیر از «عملیات ویژه نظامی» هیچ گزینه دیگری وجود نداشته و روسیه کشوری نیست که به خاطر منافع اقتصادی کوتاه مدت بر سر استقلال و امنیت خود معامله کند.

ولادیمیر پوتین در جلسه هیات دولت گفت روسیه به تمامی تعهدات خود در قراردادهای انرژی با اروپا وفادار است و صادرات نفت و گاز از جمله از طریق خط لوله اوکراین ادامه خواهد یافت.

به گزارش «انتخاب»؛ به نقل از خبرگزاری ها رئیس‌جمهوری روسیه در بخشی از سخنانش که به طور مستقیم از تلویزیون پخش می شد گفت: «حتی مسیر انتقال انرژی از اوکراین دقیقا براساس قراردادهای موجود با صد در صد ظرفیت کار خود را ادامه می‌دهد».

پوتین اذعان کرد که پیامدهای تحریم‌های شدید غرب اکنون در اقتصاد روسیه محسوس است و افزود: «قیمت‌ها در حال افزایش هستند ولی تقصیر ما نیست. این نتیجه اشتباه محاسبه آن‌هاست».

رهبر روسیه با لحنی تمسخرآمیز به تلاش‌های آمریکا برای عقد قراردادهای نفتی با به اصطلاح دشمنان غرب از جمله ونزوئلا و ایران اشاره کرد و گفت:«آن‌ها تلاش می‌کنند به هر قیمتی با کشورهایی که علیه آن‌ها تحریم‌های نامشروع وضع کرده‌اند به توافق برسند. آن‌ها حاضرند خیلی سریع با ایران صلح کنند و بلافاصله همه اسناد را امضا کنند.و با ونزوئلا، آن‌ها برای مذاکره به ونزوئلا رفتند».

در مورد احتمال کاهش احتمالی تحریم‌های نفتی ونزوئلا برای جایگزین کردن نفت روسیه گزارش‌هایی منتشر شده است اما سخنان ولادیمیر پوتین در مورد ایران در حالی است که خبری جدی در ارتباط با احتمال خرید نفت ایران از سوی کشورهای غربی منتشر نشده است.

جو بایدن روز ۱۶ اسفند اعلام کرد که آمریکا واردات انرژی از روسیه را ممنوع می‌کند و دولت بریتانیا نیز گفت واردات این محصولات را تا پایان سال جاری به صفر خواهد رساند.

رهبر روسیه در بخش دیگری از جلسه هیات دولت که برای بررسی تحریم‌های غرب تشکیل شده بود تصریح کرد: پیامدهای تحریم در شکل افزایش بهای مواد غذایی و سوخت به خود غرب ضربه خواهد زد و روسیه با حل این مشکلات نیرومندتر خواهد شد.

پوتین افزود به غیر از آنچه که در ادبیات دولت روسیه «عملیات ویژه نظامی » نامیده می‌شود هیچ گزینه دیگری وجود نداشته و روسیه کشوری نیست که به خاطر منافع اقتصادی کوتاه مدت بر سر استقلال و امنیت خود معامله کند.

رهبر روسیه گفت: «این تحریم‌ها را در هر صورت وضع می‌کردند. سئوالات، مسائل و مشکلاتی به‌وجود آمده است ولی ما در گذشته بر این مشکلات غلبه کرده‌ایم و این بار نیز غلبه خواهیم کرد. در نهایت این وضعیت باعث خواهد شد که ما استقلال، خودکفایی و امنیت کشور را افزایش دهیم».

کارشناسان می‌گویند هدف اصلی سخنان آقای پوتین بیان این ادعا بود که تحریم‌های غرب به‌دلیل پیامدهای شدید آن برای خود این کشورها شکست خواهند خورد و به مردم روسیه اطمینان خاطر بدهد که روسیه می‌تواند در برابر آنچه که «جنگ اقتصادی» توصیف می‌کند مقاومت کند.
رهبر روسیه با اشاره به تصمیم جو بایدن گفت: «اعلام کردند که صادرات نفت روسیه به آمریکا را ممنوع می‌کنند. اکنون تورم در آمریکا به حد بی‌سابقه‌ای رسیده است و قیمت‌ها به شدت در حال افزایش است. آن‌ها قصد دارند این وضعیت را که نتیجه سوء‌مدیریت خود آن‌هاست به ما نسبت دهند. ولی ما در بوجود آمدن این وضعیت هیچ دخالتی نداریم».

ممنوعیت صادرات بیش از ۲۰۰ کالای روسی

قبل از سخنرانی پوتین، دولت روسیه اعلام کرد که به تلافی تحریم‌های غرب، صادرات وسایل ارتباطی، پزشکی، خودرو، محصولات کشاورزی، قطعات الکترونیک و فناوری‌های دیجیتال و چندین کالای دیگر را تا پایان سال موقتا ممنوع می‌کند.

در مجموع بیش از ۲۰۰ کالا از جمله قطعات راه آهن، خودرو، کانتینر و توربین در فهرستی قرار گرفته‌اند که صادرات آن‌ها تعلیق می‌شود.

رهبر روسیه افزود: «بدیهی است که در یک چنین شرایطی میزان تقاضا برای برخی کالاها افزایش می‌یابد. ولی تردیدی نداریم که با آرامش تمامی این مشکلات را حل خواهیم کرد. مردم به مرور خود را انطباق خواهند داد و متوجه می‌شوند که ما قادریم همه مشکلات را حل کنیم».

او یادآوری کرد که این کشور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کودهای کشاورزی است و اگر غرب برای روسیه دردسر ایجاد کند این مسئله روی تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وزیر کشاورزی روسیه در همین جلسه تاکید کرد که کشور از نظر تامین مواد غذایی امنیت کامل دارد.

وزیر دارایی نیز گفت اقداماتی برای محدود کردن خروج نقدینگی از کشور به اجرا گذاشته شده است و روسیه از این پس بدهی‌های خارجی خود را در شکل روبل و نه دلار پرداخت خواهد کرد.

او افزود: «کشورهای غربی با مسدود کردن ذخایر ارز خارجی روسیه تعهدات بین‌المللی خود را زیر پا گذاشته و تلاش می‌کند از معاملات خارجی روسیه جلوگیری کند».

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.