تاریخ انتشار : جمعه 13 اسفند 1400 - 20:58
کد خبر : 94962

خانه‌ سازمانی ۱۸۰۰ متری رحمانی فضلی در نیاوران؟!

خانه‌ سازمانی ۱۸۰۰ متری رحمانی فضلی در نیاوران؟!

آرمان شرق- گروه سیاست: معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در نامه‌ای به وزیر کشور، وحیدی را مأمور پیگیری تخلیه ویلای ۱۸۰۳ متری با اعیان ۶۸۴ متر در منطقه نیاوران تهران کرده که در اختیار رحمانی فضلی وزیر کشور دولت سابق قرار گرفته بود.

آرمان شرق- گروه سیاست: معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در نامه‌ای به وزیر کشور، وحیدی را مأمور پیگیری تخلیه ویلای ۱۸۰۳ متری با اعیان ۶۸۴ متر در منطقه نیاوران تهران کرده که در اختیار رحمانی فضلی وزیر کشور دولت سابق قرار گرفته بود.

یک باب ویلا با وسعت هزار و ۸۰۳ متر و اعیان ۶۸۴ متر در منطقه نیاوران تهران در اختیار عبدالرضا رحمانی فضلی قرار داشته است.

موضوع خانه و ویلاهای سازمانی در اختیار مدیران ارشد دولت گذشته، از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم در دستور کار معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری قرار گرفته است.

ایرنا گزارش داده یک باب ویلا با وسعت هزار و ۸۰۳ متر و اعیان ۶۸۴ متر در منطقه نیاوران تهران در اختیار عبدالرضا رحمانی فضلی قرار داشته است.

عزیزالله فضلی معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در نامه‌ای به احمد وحیدی وزیر کشور، ضمن درخواست برای پیگیری تخلیه ملک مذکور، به برخی جزئیات این واگذاری اشاره کرده است.

در بخشی از این نامه آمده که رحمانی فضلی نه تنها هیچ‌گونه اجاره‌ای برای سکونت در ملک مذکور پرداخت نکرده، بلکه هزینه‌های سنگین نگهداری این ملک نیز از بیت‌المال پرداخت شده است.

در این نامه تأکید شده ضمن بررسی چگونگی واگذاری این ملک به وزیر کشور سابق، اقدامات قانونی برای رفع تصرف از ملک مذکور که مصداق تبعیض ناروا است، انجام شود.

بررسی املاک در اختیار برخی مسئولان سابق و اسبق، اقدامی مهم در زمینه از بین بردن رانت‌های ایجاد شده است که با جدیت در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود.
نامه معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری به وزیر کشور درباره ملک رحمانی فضلی


منبع: تازه‌نیوز

توضیحات مشاور «رحمانی‌فضلی»

توضیحات مشاور «رحمانی‌فضلی» پیرامون منزل ۱۸۰۰ متری وزیر سابق: سکونت ⁧«رحمانی فضلی»⁩ در این خانه، کاملا قانونی و معمولی بوده
مشاور وزیر کشور سابق طی توئیتی در واکنش به اخبار پیرامون منزل ۱۸۰۰ متری رحمانی فضلی نوشت: ماجرای محل سکونت ‎رحمانی فضلی در مدت ‎وزارت کشور کاملا قانونی و به لحاظ الزامات امنیتی و حفاظتی بوده همچنانکه وزرای سابق کشور هم از منزل سازمانی استفاده می‌کردند. شبهه افکنی درباره یک اقدام قانونی و معمول در شرایط فعلی به چه معناست؟

مشاور وزیر کشور سابق طی یادداشتی به پیگیری های دولت سیزدهم برای تخلیه ویلای نیاوران توسط عبدالرضا رحمانی فضلی واکنش نشان داد.

روح اله جمعه ای مشاور سابق وزیر کشور در توئیتی واگذاری این خانه به عبدالرضا رحمانی فضلی را ناشی از «الزامات امنیتی و حفاظتی» اعلام کرد و ضمن «رویه معمول » دانستن استفاده مقامات کشور از «خانه های سازمانی»، مدعی شد که رحمانی فضلی خانه سازمانی خود را در «موعد مقرر» تخلیه کرده است.

جمعه ای نوشت:

«۱- به کجا چنین شتابان! ماجرای محل سکونت ‎رحمانی فضلی در مدت ‎وزارت کشور کاملا قانونی و به لحاظ الزامات امنیتی و حفاظتی بوده همچنانکه وزرای سابق کشور هم از منزل سازمانی استفاده می کردند. شبهه افکنی درباره یک اقدام قانونی و معمول در شرایط فعلی به چه معناست؟

‏۲- استفاده ازمنازل سازمانی برای مقامات، وزرا و مدیران که فاقد منزل مسکونی مناسب هستند رویه ای معمول بوده و است، اما نوشتن این نامه با وجود تخلیه منزل سازمانی در موعد مقرر توسط وزیر سابق‌ و انتشار نامه، بدون آنکه ذینفع از وجود نامه مطلع باشد ضمن گلایه مندی، رویه حضیض بگم بگم های توخالی است.»

واکنش یکی از نزدیکان رحمانی فضلی به ماجرای ویلای ۱۸۰۰ متری نیاوران


منبع:انتخاب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.