تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 13:47
کد خبر : 94676

شرکت های بدعهد پرداخت سود سهام عدالت معرفی شدند

شرکت های بدعهد پرداخت سود سهام عدالت معرفی شدند

۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر حاضر در پرتفوی سهام عدالت،‌ شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات ایران، گروه مپنا و صنایع سیمان دشستان، هیچ مبلغی را برای سود سهام عدالت پرداخت نکرده‌اند. همچنین شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز بخشی از سود سهام خود را به حساب‌های شرکت سپرده

۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر حاضر در پرتفوی سهام عدالت،‌ شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات ایران، گروه مپنا و صنایع سیمان دشستان، هیچ مبلغی را برای سود سهام عدالت پرداخت نکرده‌اند.
همچنین شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز بخشی از سود سهام خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز کرده‌اند تا این شرکت نتواند سود سهامداران عدالت را در یک مرحله و به صورت کامل، قبل از پایان سال جاری به حساب ۴۹ میلیون سهامدار عدالت پرداخت کند.
این در حالی است که احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز در هفته‌های گذشته طی سخنانی در جمع خبرنگاران در خاتمه جلسه شورای عالی بورس و اوراق بهادار اعلام کرده بود، بر اساس دستور این شورا سود سهام عدالت تا پایان امسال به حساب این سهامداران واریز می‌شود.
در همین حال علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با رسانه‌ها اعلام کرده بود: توزیع پرداخت سود سهام عدالت را تا پایان امسال انجام می‌شود و این هدیه دولت، بیش از دو و نیم برابر بیشترین سودی است که تا کنون پرداخت شده است.
شایان ذکر است سود سهام عدالت که در مجامع شرکتها تصویب می‌شود،‌حق الناس سهامداران است که باید در اسرع وقت و در موعد قانونی حداکثر ۸ ماه بعد از مجمع عمومی شرکت به پرداخت شود،‌اما برخی مدیران از مساله مهم حق الناس به راحتی چشم پوشی می‌کنند و به بهانه‌های مختلف پول مردم را واریز نمی‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.