تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 - 8:31
کد خبر : 90991

حداقل ۲۰۰ میلیارد پول نقد در حساب پرسپولیس و استقلال تا پایان بهمن ماه!

حداقل ۲۰۰ میلیارد پول نقد در حساب پرسپولیس و استقلال تا پایان بهمن ماه!

آرمان شرق- «بر اساس آخرین قیمت گذاری رسمی در اوایل سال ۱۴۰۰ قیمت استقلال ۱۶۰۰ میلیارد و پرسپولیس حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان است اما اخیرا ارزشگذاری جدیدی اتفاق افتاده که بزودی نتایجش بدست ما می رسد و قطعا این رقم ها افزایش خواهند داشت و احتمالا بالای دو هزار میلیارد تومان می شوند.»

حسین قربان زاده با حضور در کافه خبر از واگذاری ده تا بیست درصد سهام استقلال و پرسپولیس تا پایان بهمن ماه خبر داد.

حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی که این روزها اقلا هفته ای سه بار جلسات کارشناسی درباره فروش استقلال و پرسپولیس را پیش می برد از آخرین تحولات در زمینه واگذاری دو تیم محبوب پایتخت سخن گفت.
دو تیمی که همین حالا به رغم قراردادهای بزرگی که گفته شده برای جذب درآمد ناشی از تبلیغات محیطی و حق تولید محتوا و همچنین سفره مشترک درآمدزایی از محل تراکنش ها با اسپانسرهای شان بسته اند اما همچنان با مشکلات بزرگ مالی دست و پنجه نرم می کنند. پرسپولیس طلب های بی شمارش از کنفدراسیون آسیا به دلیل تحریم ها مسدود است و همین دیروز یحیی گل محمدی به دلیل مشکلات مالی ، بسته بودن پنجره و عدم پرداخت مطالبات بازیکنانش استعفاء داد یا در سوی دیگر استقلال هم بدهی های سازمان لیگ را نپرداخته و زمین تمرین مناسب ندارد و کم کم سر رسید پرداخت بدهی هایش از راه می رسند.
دو تیمی که به دلیل بسته پر تعداد ایرادات مالکیتی، مالی و حقوقی از لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شده اند و اینگونه ضربه روحی بزرگی را به هواداران شان زده اند.

در این شرایط اما یک بار دیگر حسین قربان زاده اعتقاد دارد واگذاری درباره این تیم ها شکل می گیرد و اتفاقا همین پروسه که احتمالا با واگذاری یک بلوک ده درصدی آغاز خواهد شد نه فقط عایدی مالی برای این تیم ها دارد که چالش های جاری شان را حل می کند که آنها را وارد تالار شیشه ای می کند که دیگر مدیران شان توان قراردادهای فاجعه آمیز را ندارند. او در این باره می گوید:«ببینید بر اساس آخرین توافقات ده درصد یا ۲۰ درصد نخست واگذاری این تیم ها در بهمن ماه آغاز می شود. این فقط مرحله نخست است که از سوی فرابورس عرضه انجام خواهد گرفت. بر اساس قوانین به ازای واگذاری هر سرمایه دولتی درآمد حاصل از آن باید به حساب خزانه برود اما ترتیباتی انجام گرفته که با کسب مجوزهای لازم ، این درآمد حاصل از فروش در قالب افزایش سرمایه از محل صرف سهام در اختیار خود این تیم ها قرار بگیرد تا صرف اداره و زیرساخت سازی تیم ها شود. »
او ادامه می دهد:«بر اساس آخرین قیمت گذاری رسمی در اوایل سال ۱۴۰۰ قیمت استقلال ۱۶۰۰ میلیارد و پرسپولیس حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان است اما اخیرا ارزشگذاری جدیدی اتفاق افتاده که بزودی نتایجش بدست ما می رسد و قطعا این رقم ها افزایش خواهند داشت و احتمالا بالای دو هزار میلیارد تومان می شوند.»
اما این اتفاق سبب نمی شود که این بار تیم ها در ادامه پروسه زیان ده و سوء مدیریت شان با تیم هایی روبرو نخواهیم شد که این بار هم بدهی قبلی را دارند، هم پول های شان هدر رفته هم درصدی از مالکیتشان را هم از دست داده اند؟
در پاسخ به این پرسش، قربان زاده می گوید:«اول اینکه افزایش سرمایه از طریق صرف سهام یک مسیر قانونی برای افزایش سرمایه شرکت های درحال واگذاری است اما به نظرم با ورود تیم ها به پروسه واگذاری اتفاق مهمی می افتد که بزرگترین دستاوردش شفافیت است. دیگر هیچ قراردادی مثل قرارداد اخیر گلر پرسپولیس یکباره کشف نمی شود. هر تصمیم مالی باشگاه باید افشاء شود و همه چیز به طور شفاف در دسترس عموم است. یعنی دیگر امکان این نوع تصمیمات عجیب وجود ندارد. حتی تصمیماتی که احتمالا برای آینده قرار باشد گرفته شود هم باید افشاء شوند.»
این اتفاق البته می تواند بزرگترین دستاورد فعلی برای کمک به دو تیم استقلال و پرسپولیس باشد که بزرگترین لطمات را از تصمیمات غلط و تبعات دار و غیر شفاف تیم های مدیریتی شان خورده اند اما اینکه آیا این تصمیم به فروش و پول نقدی که یکباره حلال مشکلات فعلی تیم ها می شود ، در تغییر ساختار اجرایی آنها اثر خواهد گذاشت یا دود می شود و به هوا می رود، پرسشی است که پاسخ به آن احتمالا زود است./خبرآنلاین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.