تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 بهمن 1400 - 13:03
کد خبر : 90806

پول دیجیتال ایرانی چه زمانی در اختیار مردم قرار می گیرد؟

پول دیجیتال ایرانی چه زمانی در اختیار مردم قرار می گیرد؟

آرمان شرق- فاز آزمایشی رمز پول بانک مرکزی با نام رمز ریال اجرا می‌شود و استفاده عمومی دارد و به صورت اسکناس است ،اما در فضای دیجیتال منتشر و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است دستورالعمل رمز پول ملی در شورای پول و اعتبار مصوب شده است و احتمال می‌رود در سال آینده اجرایی شود.
پول دیجیتال ایرانی چه زمانی در اختیار مردم قرار می گیرد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روابط عمومی بانک مرکزی در توییتی نوشت: ابزار نوینی به نام رمز ریال که در کنار مابقی ابزارهای پرداخت روزمره مانند کارت بانکی، اینترنت بانک، همراه بانک و غیره بزودی از آن هم رونمایی می‌شود. رمزریال، شکل دیگری از اسکناس اما کاملاً دیجیتال بوده و با سرعت بالاتر در انجام پرداخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

براساس اعلام بانک مرکزی، در رمزریال؛ اصل و ذات پول به صورت الکترونیکی منتقل می‌شود و نیاز به تسویه بین بانکی نیست. تراکنشی هم که به واسطه رمزریال انجام می‌شود، کسبه بلافاصله می‌توانند وجوهاتش را دریافت کنند و پرداخت نیز برای مردم به صورت آنی انجام می‌شود.

به گفته مهران محرمیان، معاون فناوری نوین بانک مرکزی، فاز آزمایشی رمز پول بانک مرکزی با نام رمز ریال اجرا می‌شود و استفاده عمومی دارد و به صورت اسکناس است ،اما در فضای دیجیتال منتشر و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.