تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 - 9:37
کد خبر : 90472

درد برخی مسئولان ما درد «نفهمی» است!

درد برخی مسئولان ما درد «نفهمی» است!

آرمان شرق- در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها در کشور دچار مشکل هستیم. این‌که هیچکس نسبت به وضعیت موجود معترض نیست، آتش زیر خاکستر است. سکوت جامعه اگر بشکند اتفاقات بزرگی در کشور رخ خواهد داد.

اظهارات جنجالی یک جامعه‌شناس درباره وضعیت کشور، خبرساز شد.

به گزارش تازه‌نیوز، حدود دو هفته پیش بود که تقی رستم‌وندی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان اجتماعی طی اظهاراتی آمار عجیبی را از وضعیت اجتماعی کشور منتشر کرد که واکنش‌های گسترده‌ای را در فضای مجازی به دنبال داشت.

معاون وزیر کشور براساس نتایج تازه‌ترین پژوهش‌های دولتی هشدار داده، «میل به ایجاد تغییرات اساسی در کشور افزایش پیدا کرده است.» به گفته رستم‌وندی گرایش مردم به حکومت سکولار زنک خطری برای ما است.

اهم اظهارات آزادارمکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در مصاحبه با دیده‌بان را در همین ارتباط می‌خوانید:

برخی مسئولان ما صبح تا شب در حال ترویج ادبیات دینی هستند. از طرفی هر چیزی که زیاد گفته شود، واکنش عکس و افراطی به خودش می‌گیرد. جامعه ما دچار یک دلزدگی دینی شده‌اند.
یکی از اشتباهات جمهوری اسلامی این بود که از همان آغاز حکومت‌اش تا به الان شروع به گزینش و آموزش دینی به مردم کرد.
در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها در کشور دچار مشکل هستیم. این‌که هیچکس نسبت به وضعیت موجود معترض نیست، آتش زیر خاکستر است. سکوت جامعه اگر بشکند اتفاقات بزرگی در کشور رخ خواهد داد.
اعتراض یعنی هر کاری دولت و مسئولان می‌گوید، مردم مخالف آن را انجام دهند. مسئولان در جمهوری اسلامی باید به مردم احترام بگذارند. مسئولان باید با مردم گفت‌وگوی مدنی داشته باشد نه دستوری!
ایرانیان خارج از کشور به سختی زندگی می‌کنند. چرا مردم به‌جای خرید خانه در ترکیه در کیش و شمال کشور خانه نمی‌خرند؟! دلیل مهاجرت مردم از کشور، مشکلات اقتصادی نیست. دلیل مهاجرت مردم، بی فرهنگی و بی وطنی است. ایرانیان به فرهنگ خودشان پشت کرده‌اند.
برخی مسئولان باوری به وجود «مردم» ندارند. مسئولان مردم را به رسمیت نمی‌شناسند. درد مسئولان ما درد «نفهمی» است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.