تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 - 7:31
کد خبر : 89165

تصادف مرگبار درجاده بهبهان

تصادف مرگبار درجاده بهبهان

آرمان شرق-دیروز در محور جاده بهبهان- رامهرمز تصادف زنجیره‌ای شدیدی بین خودرو‌های سبک و سنگین رخ داد. این تصادف تا لحظه نگارش این گزارش (۳ بعدازظهر) ۴۶ نفر کشته و زخمی داشته است. تاکنون ۱۰ نفر از این مصدومان از بیمارستان ترخیص شده‌اند. این تصادف زنجیره‌ای بین ۵۹ خودرو به صورت زنجیروار اتفاق افتاده است که سه تیم عملیات امداد از سوی جمعیت هلال احمر جهت کمک به آسیب‌دیدگان به منطقه اعزام شده بودند. علت این تصادف از سوی پلیس راهور خوزستان، غلظت بالای مه در این جاده عنوان شده است.

تصادف واژه‌ای تکراری است که به قدری در هر ساعت چندین بار رخ می‌دهد و از آن گفته می‌شود که دیگر عادی جلوه می‌کند، برخی آن را سهل‌انگاری مسوولان می‌دانند و برخی دیگر هم بی‌احتیاطی راننده این خودروهای سانحه‌دیده، اما این‌بار مه غلیظ علت تصادف اعلام شده است. روزی نیست که تصادفی رخ ندهد. اما تعداد کشته‌های بعضی از این تصادفات بسیار زیاد است و مصدومانش نیز زیادتر. درست در همین نقطه است که خبر تصادف رسانه‌ای می‌شود، بزرگ می‌شود و گوش به گوش مردم در سراسر کشور می‌چرخد.

پس از واژگونی وحشتناک مینی‌بوس در محور مریوان- کامیاران که حدود چهار، پنج ماه از آن می‌گذرد و نزدیک به ۱۶ کشته و ۱۲ زخمی برجای گذاشته بود؛ دیروز در محور جاده بهبهان- رامهرمز تصادف زنجیره‌ای شدیدی بین خودرو‌های سبک و سنگین رخ داد. گفته می‌شود این تصادف تا لحظه نگارش این گزارش (۳ بعدازظهر) ۴۶ نفر کشته و زخمی داشته است. تاکنون ۱۰ نفر از این مصدومان از بیمارستان ترخیص شده‌اند. رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز عنوان کرد که در میان این مصدومان یک خانم باردار بوده است و دو نفر نیز احیای قلبی شدند. این تصادف زنجیره‌ای بین ۵۹ خودرو به صورت زنجیروار اتفاق افتاده است که سه تیم عملیات امداد از سوی جمعیت هلال احمر جهت کمک به آسیب‌دیدگان به منطقه اعزام شده بودند. علت این تصادف از سوی پلیس راهور خوزستان، غلظت بالای مه در این جاده عنوان شده است.
«روح‌الله رحمتی» یکی از مصدومان این تصادف لحظه این تصادف شدید را برای «اعتماد» روایت می‌کند.
۳۳ سال دارد و متاهل است. ترس عجیبی در صدایش رخنه کرده و سریع از لحظه حادثه می‌گوید: «خواست خدا بود که من زنده ماندم. من خودم کارمند خانه بهداشت هستم. صبح زود از بهبهان به سمت روستای «بدلی» در حرکت بودم. شانس آوردم همسرم با من نبود. او هم پرستار است. نزدیک روستا شده بودم و فقط یک دوربرگردان مانده بود که جاده را دور بزنم و به روستا برسم. قبل از پل مارون در جاده مه غلیظی نبود، اما حدود ۲۰ متر که از همین پل رد شدم یک دفعه مه غلیظی جاده را فرا گرفت. ناگهان دیدم ماشین‌ها پشت سر هم با هم برخورد کرده‌اند و من فقط وقتی را یادم هست که ترمز کردم. اصلا یادم نیست که به ماشین جلویی برخورد کردم، نکردم که صدای ترمزهای ماشین‌های دیگر را پشت سرم شنیدم. ماشین پشت سر من یک پراید بود و یک پژو پشت همان پراید. در همین حین یک کامیون به همان پراید پشت سر من برخورد کرد و پراید افتاد جلوی کاپوت ماشینم. ماشین من هم پراید بود. راه خروج به بیرون از ماشین را نداشتم. از درب پشت ماشین به سختی خارج شدم. صندوق عقب هم جمع شده بود. وقتی به سختی از ماشین خارج شدم صدای یک نفر را از بالای سقف ماشینم شنیدم که ناله می‌کرد؛ «کمک». دو تا ماشین روی سقف ماشینم افتاده بودند. بنزین پژویی که گفتم با پراید پشت سر من برخورد کرده بود، روی صورت همان مردی که بالای ماشین من در خودرواش گرفتار شده بود، می‌ریخت. در خصوص آن ماشینی که هر سه نفرشان درجا جان‌شان را از دست دادند باید بگویم به دلیل ارتباط کمی که با خانواده آنها داشتم، می‌دانم آنها هم به همان روستای بلدی می‌رفتند که من می‌خواستم بروم. مانند اکثر روزها می‌خواستند فرزندشان را نزد مادربزرگش بگذارند که این اتفاق افتاد.» دوباره این جمله را تکرار می‌کند: «خواست خدا بود که من زنده ماندم. خدا را شکر هیچ کدام از قسمت‌های بدنم نشکسته ولی سرم و یکی از پاهایم ضربه دیده است.»
سرهنگ رضا دولتشاهی، رییس پلیس راهور خوزستان، در ارتباط با جزییات این حادثه به «اعتماد» می‌گوید: «از چند روز قبل هشدارهای لازم در خصوص مه‌آلوده بودن جاده به شهروندان اعلام شده بود. این جاده به لحاظ تردد، جاده شلوغی است. در محور بهبهان تا به حال چنین تصادفی را نداشته‌ایم.» سرهنگ دولتشاهی دلیل دیگر این حادثه را سرعت بالای خودروها می‌خواند و جاده را بی‌نقص می‌داند: «اتفاقا این جاده به لحاظ هندسی بسیار عریض و بدون مشکل است. این تصادف یک خطای انسانی بوده است.» او معتقد است شاید این خودروها در این جاده با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت در حرکت بودند اما این سرعت با توجه به هشدارهایی که از قبل اعلام شده بود، زیاد بوده است. این تصادف در ساعت ۷ و ۴۰ دقیقه صبح دیروز در محور بهبهان به اهواز در کیلومتر ۱۰جاده اتفاق افتاد. این سانحه دو تصادف جداگانه و مجزا از هم بوده که در دو لاین مخالف صورت گرفته است. در یک لاین این تصادف حدود ۹ دستگاه خودرو با هم تصادف کردند که در این لاین خسارت جانی به هیچ فردی وارد نشد. در لاین مخالف این تصادف که حدود ۲۰۰ متر با این سانحه اختلاف داشت، ۵۰ دستگاه خودرو با هم برخورد کرده بودند و ۳ دستگاه خودرو دچار حریق شدند. در این حریق در یکی از این خودروها یک خانواده سه نفره درجا جان خود را از دست دادند. یک نفر دیگر نیز در یک خودرو سمند جان خود را از دست داد. علت این سانحه مه آلودگی شدید در این جاده اعلام شد که در روزهای گذشته نیز چند تصادف دیگر به دلیل همین مه گرفتگی در شهرهای مختلف خوزستان را شاهد بودیم.»
علیرضا قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان نیز از صدور دستورات قضایی لازم برای رسیدگی به این تصادف زنجیره‌ای خبر داد و گفت: «اقدامات لازم در خصوص رفع انسداد جاده صورت گرفته است.»/اعتماد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.