تاریخ انتشار : جمعه 10 دی 1400 - 21:45
کد خبر : 88225

چرا یک خط از ۷ هزار صفحه برنامه رئیسی بیان نمی‌شود؟

چرا یک خط از ۷ هزار صفحه برنامه رئیسی بیان نمی‌شود؟

آرمان شرق- جای بسیار تعجب دارد؛آقای رئیسی گفتند من ۷ هزار صفحه برنامه دارم چرا یک خطش بیان نمی‌شود؟ آن ۷ هزار صفحه وعده داده شده کجاست؟ یا معاون اقتصادی رئیس‌جمهور آقای رضایی می‌گفتند من تخصص دارم اما یک برنامه از ایشان مشاهده نمی‌کنید! امروز گرانی که با شدت تمام رو به افزایش است باعث گرفتاری مردم شده، ارزش پول رو به کاهش است، پایه پولی و نقدینگی رو به افزایش است.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: به واسطه عملکرد دولت کم کم امروز مجلسی‌ها و اصولگرایان هم صدای‌شان درآمده است.

حجت‌الاسلام مصطفی درایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که این روزها وزرای دولت و شخص رئیس‌جمهور عنوان می‌کنند نباید وعده‌هایی داده شود که عملی کردن آن‌ها صورت نمی‌گیرد؛ در حالی وزرای کابینه وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال و ایجاد یک میلیون شغل در سال را داده بودند، گفت: دوستانی که در سیاست بودند انتظار داشتند وعده‌هایی که در ایام انتخابات داده شد تحقق پیدا کند که تا امروز آن‌طور که باید این تحقق وعده‌ها را مشاهده نکردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: وعده‌ها و حرف‌های آقایان رئیسی، رضایی و قاضی‌زاده که در ایام انتخابات بیان کردند، همگی ضبط شده‌اند که این صحبت‌ها و وعده‌ها به غیر از سخنان وزرا است که در زمان‌های مختلف عنوان کردند .

وی ادامه داد: مثلا وعده میلیونی ساخت مسکن در سال که مرتب آقای رئیسی آن را تکرار می‌کرد و یا وعده ایجاد یک میلیون شغل که در سال مطرح شد به صورت عدد و رقم بودند؛ گفته می‌شد روال کار دولت را به شکلی دنبال می‌کنیم که اقتصاد چه مذاکرات به نتیجه برسد چه به نتیجه نرسد، راه بیفتد و اقدامات ما به مذاکرات ربطی ندارد.

وی ادامه داد: افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند امروز در دولت هستند و در مجموعه اصولگرایی آن چه را که داشتند فعلا جز جلیلی همه را در دولت شریک کردند، تصور این جریان بر این بود در داخل مانعی برای تحقق خواسته‌هایشان ندارند؛ اما در این ۴ ماه حتی یک رویکرد و عملکرد درست دیده نشد.

درایتی خاطرنشان کرد: جای بسیار تعجب دارد؛آقای رئیسی گفتند من ۷ هزار صفحه برنامه دارم چرا یک خطش بیان نمی‌شود؟ آن ۷ هزار صفحه وعده داده شده کجاست؟ یا معاون اقتصادی رئیس‌جمهور آقای رضایی می‌گفتند من تخصص دارم اما یک برنامه از ایشان مشاهده نمی‌کنید! امروز گرانی که با شدت تمام رو به افزایش است باعث گرفتاری مردم شده، ارزش پول رو به کاهش است، پایه پولی و نقدینگی رو به افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً دولت‌ها در ابتدا که روی کار می‌آیند سعی می‌کنند یک آلارم مثبت و یک تغییرات مثبت مقطعی در ابتدای کارشان انجام دهند که این را هم در دولت آقای رئیسی مشاهده نمی‌کنید که این امر نشان می‌دهد اولاً که این آقایان هیچ برنامه‌ای نداشتند، ثانیا از افرادی استفاده کردند که اصولاً توان اداره کشور را نداشتند، یعنی از سطح وزرا تا معاونان رئیس‌جمهور را که مشاهده می‌کنیم هیچ‌کدام از این‌ها سابقه حکمرانی، برنامه.ریزی ملی و حتی این‌که یک جایی موفقیت جدی که قابل پاسخگویی باشد را ندارند. آقایان در پستو‌هایی ادعا می‌کردند که کارهایی کرده‌اند اما هیچ نمی‌دانیم عملکردشان چگونه بوده است؛ زیرا هیچ حسابرسی و ارزیابی نیست در صورتی این افراد باید بدانند امروز در میدانی قرار گرفته‌اند که در مرعا و منظر مردم است و مستقیما با زندگی آنان ارتباط دارد و می‌توانند مورد ارزیابی‌شان قرار دهند. توجه داشته باشید کنشگران سیاسی و اقتصادی می‌توانند ارزیابی کنند و نظرات‌شان را بیان کنند.

این فعال سیاسی ادامه داد: به واسطه همین عملکردهای دولت است که کم کم امروز مجلسی‌ها و اصولگرایان سر و صدای‌شان درآمده است، شاید اصلاح‌طلبان در حال حاضر چیزی نگویند و فکر کنند نیاز به گفتن نباشد، مردم خودشان ارزیابی را شکل می‌دهند.

وی عنوان کرد: امروز وضعیت بورس و اقتصاد مشخص است، آمدند وعده ۲ روز و ۳ روز برای حل کردن مشکلات را دادند که تحقق پیدا نکرد! وعده کنترل تورم دادند درصورتیکه به بازار مراجعه می‌کنید روز به روز تفاوت‌های جدی مشاهده می‌کنید. هنر کار دولت به این بوده در قضیه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ که قبلا سرش سروصدا می‌کردند و امروز که می‌خواهند برداشته شود جایگزینی را برایش بگذارند که بتواند مشکلات و گرفتاری‌های مردم را کنترل و حل کنند اما این هم وجود ندارد، لذا تصور من بر این است که وضعیت فعلی دولت به دو دلیل عمده است؛ یک نداشتن برنامه جدی منضبط و عدم شناخت کشور و نا‌آگاهی کلی نسبت قضایا، سپس عدم استفاده از نخبگان کشور در همه حوزه‌ها که طبیعتا این فقدان‌ها روز به روز به مشکلات دولت و جامعه می افزاید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: قطعا با عدم استفاده از افرادی که سابقه کار ندارند و یا تصدیق جدی تحصیلاتی و تجربی ندارد شما نمی‌توانید نتایج مثبتی به دست بیاورید و اگر این روند ادامه پیدا کند نسبت به روسای جمهور پیشین انتقادات نسبت به دولت رئیسی زودتر صدایش در خواهد مگر این که زودتر خودش را جمع و جور کند و سعی کند یک جوری کار را پیش ببرد.

وی با اشاره به ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت گفت: وزیر اقتصاد یک حرفی می‌زند، معاون اقتصادی رئیس جمهور یک چیز دیگر می‌گوید، معاون اولش بحث دیگری مطرح می‌کند و شخص آقای رئیسی مسائل دیگری را عنوان می‌کند این‌ها همگی نشان‌دهنده این است که هماهنگی در برنامه و ساختار‌ها در دولت وجود ندارد.

این فعال سیاسی ادامه داد: درست است عده‌ای می‌گویند اینچنین و آنچنان است اما از برآیند حرف‌ها این‌گونه پیش می‌آید که مسائل اقتصادی کشور کاملاً به مذاکرات ارتباط دارد کم‌کم به نقطه‌ای می‌رسیم که بدون حل مسائل منطقه‌ای و بین المللی ایران دچار مسائل سخت و سنگینی خواهد شد که خارج شدن از آن‌ها با این افراد و نگاه‌شان به نظر من امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: اگر افرادی که امروز برخی از مسائل را بیان می‌کنند چیز سحرآمیزی دارند که ما خبر نداریم عرضه کنند، چرا که ۴ ماه از روی کارآمدن دولت گذشته است و همه چیز رو به خرابی بوده است اثر مثبتی در وضعیت زندگی مردم و کشور نمی‌بینیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.