تاریخ انتشار : جمعه 21 آبان 1400 - 0:52
کد خبر : 82935

تجمع مخالفت با واکسیناسیون کرونا در قم!

تجمع مخالفت با واکسیناسیون کرونا در قم!

آرمان شرق- این گروه علیرغم اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین میزان و شاخص انقلاب اسلامی و همچنین مرجعیت دینی در کشور هم واکسن زدند و هم همگان را به واکسن زدن تشویق کردند و فرمودند که در این گونه موارد باید به امر متخصصان گردن نهاد، بازهم این گروه که متاسفانه خود را از طبقه مذهبی و ولایت مدار جامعه می دانند در این زمینه عدم پیروی از رهبر انقلاب را به شکل کاملا مشخص نشان دادند.

از چند روز گذشته گمانه زنی های مخالفان واکسیناسیون در فضای مجازی قم آغاز شده بود و در دو روز گذشته شدت بیشتری گرفت و بر این اساس مقرر شد که امروز تجمعی از سوی این افراد در قم برگزار شود.

در همین راستا پیش از ظهر امروز و تجمع مخالفت با واکسیناسیون کرونا در مقابل ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شده و در ادامه تجمع کنندگان به طرف بیوت مراجع معظم تقلید از جمله حضرات آیات مکارم شیرازی و علوی گرگانی، راهپیمایی کردند.

التبه تجمع کنندگان در این برنامه که در گذشته نیز اعتراضاتی کاملا غیر علمی و بر خلاف منویات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در این موضوع داشتند، مردم را به تجمع امروز دعوت کرده بودند و در یکی از کانال های معروف خود نیز همیشه روی بحث حضور بیرونی مردم تاکید می کردند.

تجمع کنندگان، اعتراضات خود را از منطقه یخچال قاضی شروع و با شعارهای معروف خود یعنی «نه موشیم و نه بره، آزاده ایم آزاده»، راهی خیابان های اصلی شدند. از جمله شعارهای دیگر آنها «قرنطینه و واکسن خیانت است به ایران»، «صداوسیمای ملی مناظره علمی»، «استقلال، آزادی، نه به واکسن اجباری»، و… بود.

در ادامه این تجمع یکی از طلاب مخالف واکسیناسیون با خطاب قراردادن مسئولین از جمله آیت الله رئیسی رئیس جمهور، آقایان قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و… خواستار برگزاری نشست علمی بین مخالفان و موافقان واکسن در صداوسیما و ترتیب اثر دادن به جلسات علمی برگزار شده درباره درمان غیرواکسنی کرونا شد.

این گروه به این شعارها هم بسنده نکردند و با حرکت به سمت بیوت مراجع تقلید از آنها خواستند که آنها نیز به جمع معترضان به واکسیناسیون بپیوندند.

اما نکاتی که باید در این خصوص به آن توجه کرد:

محل اخذ مجوز راهپیمایی هنوز مشخص نیست و مسئولان نیز به شکل رسمی در این زمینه اعلام مجوز نکردند.

این گروه علیرغم اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین میزان و شاخص انقلاب اسلامی و همچنین مرجعیت دینی در کشور هم واکسن زدند و هم همگان را به واکسن زدن تشویق کردند و فرمودند که در این گونه موارد باید به امر متخصصان گردن نهاد، بازهم این گروه که متاسفانه خود را از طبقه مذهبی و ولایت مدار جامعه می دانند در این زمینه عدم پیروی از رهبر انقلاب را به شکل کاملا مشخص نشان دادند.

اینان‌ علیرغم اینکه مرجعیت دینی در قم از همان ابتدای شروع کرونا، مساله پروتکل های بهداشتی اعلامی از سوی متخصصان را حجت شرعی برای مردم دانستند و هم خودشان واکسن زدند و هم مردم را به این امر تشویق کردند. اعتراضات خودا را کاملا بر خلاف منویات مراجع عظام مبنی بر پذیرش نظر متخصصان امور پزشکی بر لزوم انجام واکسیناسیون به عنوان مهمترین عامل قطع چرخش کرونا که تا کنون جان هزاران هم وطن مان را گرفته است تاکید دارند.

خوشبختانه در این ایام دولت ها تمام توان کشور را مصروف تامین واکسن برای مردم کرده اند، با حمایت از تولید داخل و واردات کافی مبارزه با این ویروس منحوس را به صورت جدی دنبال کرده اند این تحرکات قطعا اقدامی ضد حاکمیتی تلقی می شود.

آنچه از آمارهای تخصصی در ایران و سراسر جهان بر می آید اثربخشی واکسن کرونا در ایران و سراسر جهان به شکل کاملی به اثبات رسیده است و محلی از شک و شبهه باقی نمانده است.

هرچند در همین مدت مدعیان طب سنتی هم به دلیل عدم رعایت پروتکل ها از دنیا رفتند و مدعیات آنها مبنی بر دروغ بودن مشکلات کرونا نیز رنگ باخته است.

این گروه از طلاب که بر خلاف رویه غالب در بین مراجع عظام تقلید و جامعه حوزوی کشور و به مرکز مدیریت حوزه عمل می کنند بر اساس چند گمانه اشتباه و غیر علمی مردم را به عدم واکسیناسیون دعوت می کنند چگونه می توانند خود را در مقابل آسیب های این مساله پاسخگو ببینند؟/ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.