تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آبان 1400 - 19:35
کد خبر : 82760

چرا علی باقری از بردن نام «برجام» اِبا دارد؟ او نگران چیست؟

چرا علی باقری از بردن نام «برجام» اِبا دارد؟ او نگران چیست؟

آرمان شرق- علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه که قرار است مذاکره کننده ارشد دولت سیزدهم در مذاکرات هسته ای باشد، از به کار بردن واژه برجام و حتی استفاده از لفظ «از سرگیری مذاکرات» ابا دارد.علی باقری اما تاریخ مذکور را تاریخ «آغاز» مذاکرات اعلام کرد نه «از سرگیری» آن. او همچنین مذاکرات مذکور را مذاکرات «رفع تحریم ها» نامید نه مذاکرات «احیای برجام»

علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه که قرار است مذاکره کننده ارشد دولت سیزدهم در مذاکرات هسته ای باشد، از به کار بردن واژه برجام و حتی استفاده از لفظ «از سرگیری مذاکرات» ابا دارد. مذاکرات ایران و کشورهای مشارکت کننده در برجام برای احیای این توافق در شش دور در دولت روحانی برگزار شده اما پس از آن به دلیل نزدیکی به انتخابات و تغییر دولت در ایران متوقف شد تا اینکه اخیرا برای ازسرگیری این مذاکرات در ۸ آذرماه توافق شده است.

علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه که قرار است مذاکره کننده ارشد دولت سیزدهم در مذاکرات هسته ای باشد، از به کار بردن واژه برجام و حتی استفاده از لفظ «از سرگیری مذاکرات» ابا دارد. مذاکرات ایران و کشورهای مشارکت کننده در برجام برای احیای این توافق در شش دور در دولت روحانی برگزار شده اما پس از آن به دلیل نزدیکی به انتخابات و تغییر دولت در ایران متوقف شد تا اینکه اخیرا برای ازسرگیری این مذاکرات در ۸ آذرماه توافق شده است. علی باقری اما تاریخ مذکور را تاریخ «آغاز» مذاکرات اعلام کرد نه «از سرگیری» آن. او همچنین مذاکرات مذکور را مذاکرات «رفع تحریم ها» نامید نه مذاکرات «احیای برجام»./انتخاب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.