تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1400 - 23:09
کد خبر : 82534

چند قوم و خویش مطمئن دارید که بتوانید همه جای نظام را پر کنید؟

چند قوم و خویش مطمئن دارید که بتوانید همه جای نظام را پر کنید؟

آرمان شرق- این استدلال که گاهی شنیده می‌شود که مدیری را از اقوام و خویشان منصوب می‌کنند و می‌گویند به دلیل اعتماد است، از اساس غلط است. اینجا دو سوال مطرح می‌شود اولا مگر شما چند قوم و خویش مطمئن (قابل اطمینان) دارید که بتوانید همه جای نظام را پر کنید و دوم اینکه از کجا معلوم قوم و خویش شما مطمئن است و نزدیکان یک مدیر دیگر مطمئن نیستند؟

این استدلال که گاهی شنیده می‌شود که مدیری را از اقوام و خویشان منصوب می‌کنند و می‌گویند به دلیل اعتماد است، از اساس غلط است. اینجا دو سوال مطرح می‌شود اولا مگر شما چند قوم و خویش مطمئن (قابل اطمینان) دارید که بتوانید همه جای نظام را پر کنید و دوم اینکه از کجا معلوم قوم و خویش شما مطمئن است و نزدیکان یک مدیر دیگر مطمئن نیستند؟

روح‌الله ایزدخواه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره روند انتصابات از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، گفت: روند انتصابات کُند است و یک جاهایی مبهم است. درخصوص بعضی استان‌ها روی استاندار خیلی حرکت‌های سینوسی و رفت و برگشتی زیاد است و خب این باعث می‌شود که در فضای اجرایی و بخش‌های میانی و پایینی دولت توقف و ابهام ایجاد شود.

وی افزود: حتی گاهی ممکن است این مساله دسته‌بندی‌های سیاسی را تشدید کند؛ از این جهت انتظار بود که سریع‌تر و قاطع‌تر عمل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص ادامه حضور مدیران دولت قبل در این دولت، بیان کرد: نمی‌شود یک حکم کلی داد که هر مدیری که از دولت قبل بوده باید عوض شود. ما سال‌ها منتقد این روش مدیریت در کشور بودیم که با رفتن و آمدن یک دولت این گونه برخورد شود؛ اما به هرحال مواردی وجود دارد که مشخص است باید تغییر ایجاد شود به عنوان مثال در حوزه صنعت و یا اقتصاد.

وی ادامه داد: اما تغییر مدیرانی که تاکنون با یک تفکری در حال اداره کشور بودند و کم آوردند و کشور را به اینجا رساندند از هر جناحی که باشند، لازم است و در اینجا فرقی نمی‌کند؛ وقتی نتوانستند مساله را حل کنند و کشور را نجات دهند، باید قطعا تغییر کنند.

ایزدخواه افزود: به‌نظرم یک چندمدیریتی در دولت برای انتصابات حاکم شده و به همین دلیل باعث شده که روال کند شود، یعنی از چند مرجع مختلف دارد تصمیم‌گیری می‌شود و این باعث شده است که یک مقدار انتصابات کند باشد.

نماینده تهران در مجلس در رابطه با انتصاب نزدیکان و اقوام برخی مدیران در حوزه‌ها و سطوح مختلف، خاطرنشان کرد: این استدلال که گاهی شنیده می‌شود که مدیری را از اقوام و خویشان منصوب می‌کنند و می‌گویند به دلیل اعتماد است، از اساس غلط است. اینجا دو سوال مطرح می‌شود اولا مگر شما چند قوم و خویش مطمئن (قابل اطمینان) دارید که بتوانید همه جای نظام را پر کنید و دوم اینکه از کجا معلوم قوم و خویش شما مطمئن است و نزدیکان یک مدیر دیگر مطمئن نیستند؟

وی خاطرنشان کرد: کشور شخص‌محور اداره نمی‌شود، کشور قانون‌محور اداره می‌شود. هرکسی می‌آید باید طبق قوانین عمل کند، در اینجا بحث قوم و خویشی یک مبنای بسیار غلطی است و اگر هم کسی در گذشته این مبنا را گذاشته غلط بوده و نباید ادامه پیدا کند.

ایزدخواه به لزوم برخورد توسط رئیس‌جمهور با این موضوعات اشاره کرد و تصریح کرد: انتظار ما این است که شخص آقای رئیس‌جمهور با این نوع تفکر و استدلال مقابله مستقیم و واضح داشته باشند. دلیل نمی‌شود ما اقوام و خویشان را بیاوریم و بگوییم به دلیل اعتمادی است که به آن‌ها داریم. این غلط است و قحط‌الرجال نیست، کشور باید براساس قانون اداره شود نه رابطه شخصی.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.