تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1400 - 11:04
کد خبر : 82499

خبر جدید از بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان

خبر جدید از بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان

آرمان شرق- برابر نظر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۲۵ درصد، مربی معلم ۴۵ درصد، استادیار معلم ۶۰ درصد، دانشیار معلم ۷۰ درصد و استاد معلم ۷۵ درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از پایان بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش با اعمال تغییراتی با نظر اعضای کمیسیون خبر داد و گفت: این لایحه برای بررسی در صحن تقدیم هیأت رئیسه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی و امور مجلس، برابر نظر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۲۵ درصد، مربی معلم ۴۵ درصد، استادیار معلم ۶۰ درصد، دانشیار معلم ۷۰ درصد و استاد معلم ۷۵ درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده می‌شود.

همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش معلمان نباید از ۸۰ درصد حداقل مجموع حقوق و فوق‌العاده‌های اعضای هیئت علمی، مربی آموزشیار و مربی دانشگاه‌های وزارت علوم دریافتی کمتری داشته باشند و این بند مهم با نظر کمیسیون باقی ماند.

یکی دیگر از تغییرات لایحه رتبه‌بندی معلمان، حذف بند مربوط به لزوم تمام وقت بودن معلمان است که با نظر اعضای کمیسیون موضوع مربوط به تمام وقت بودن معلمان وزارات آموزش و پرورش حذف شد تا نگرانی‌ها از بابت تدریس ۳۰ساعته معلمان در آموزش و پرورش برای معلمان برطرف شود.

گفتنی است: این لایحه با تغیرات اعمال شده در کمیسیون راهی صحن مجلس خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.