تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 - 7:34
کد خبر : 82287

سلیمی نمین: در رد صلاحیت لاریجانی ادله‌ ارائه شده را قابل پذیرش نمی دانم

سلیمی نمین: در رد صلاحیت لاریجانی ادله‌ ارائه شده را قابل پذیرش نمی دانم

آرمان شرق- فکر نمی کردم لاریجانی رد صلاحیت بشود، شورای نگهبان بعضی جاها مر قانونی عمل می کند بعضی جاها استنباط می کند. مر قانونی یعنی اینکه این ویژگی در من با قانون سازگاری دارد یا نه. اما بعضی از آنها هم استنباط کسی است که در شورای نگهبان است. من در این زمینه این استنباط را قطعا غلط می دانم و ادله ای که ارائه شده را قابل پذیرش نمی دانم

عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در برنامه دستخط درباره رد صلاحیت لاریجانی گفت: ادله‌ ارائه شده در رد صلاحیت او را قابل پذیرش نمی دانم.

وی در این باره گفت: فکر نمی کردم لاریجانی رد صلاحیت بشود، شورای نگهبان بعضی جاها مر قانونی عمل می کند بعضی جاها استنباط می کند. مر قانونی یعنی اینکه این ویژگی در من با قانون سازگاری دارد یا نه. اما بعضی از آنها هم استنباط کسی است که در شورای نگهبان است. من در این زمینه این استنباط را قطعا غلط می دانم و ادله ای که ارائه شده را قابل پذیرش نمی دانم.

او در ادامه افزود: من ضمن اینکه جایگاه شورای نگهبان را بسیار بسیار مهم و تعیین کننده در نظام می دانم برای حفظ و سلامت نظام و صیانت از منافع مردم چرا که هر چه ما در گیر مسائل روزمره زندگی می شویم اشرافمان بر سیاستمداران کمتر می شود. ما در دهه ۶۰ اشرافمان بر سیاستمداران خیلی بیشتر از امروز بود چون وقت صرف می کردیم و سیاستمداران را رصد می کردیم. سیاستمدران روز به روز دارند پیچیده تر می شوند و طبیعتا وجود جایگاه هایی مثل شورای نگهبان بسیار ضروری است اما در عین حال آیا به خطای انسانی در این زمینه قائل نیستم؟ چرا قائلم.

سلیمی نمین گفت: من معتقدم بیش از هر جایگاهی خود شورای نگهبان باید از منزلت خودش دفاع کند و مراقبت کند که گزارش های غلط ندهند. این را رهبری هم گفتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.