تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 18:09
کد خبر : 82118

یک عده در لباس روحانیت حرف هایی می زنند که وهن اسلام است؛کسی هم جلویشان را نمی گیرد!

یک عده در لباس روحانیت حرف هایی می زنند که وهن اسلام است؛کسی هم جلویشان را نمی گیرد!

آرمان شرق- رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: نباید نواقص و مشکلات را به پای انقلاب نوشت. متأسفانه داریم نسل جوان را از دست می دهیم برای اینکه یک عده در لباس روحانیت حرف هایی می زنند که وهن اسلام است. کسی هم جلویشان را نمی گیرد!

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: نباید نواقص و مشکلات را به پای انقلاب نوشت. متأسفانه داریم نسل جوان را از دست می دهیم برای اینکه یک عده در لباس روحانیت حرف هایی می زنند که وهن اسلام است. کسی هم جلویشان را نمی گیرد!

علی اکبر صالحی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در سمینار «استکبارستیزی در نظم نوین جهانی»گفت: انقلاب ما یک انقلاب ویژه ای بوده که زیرساخت های فکری آن با انقلاب های دیگر فرق می کند. انقلاب های دیگر محصور کشورشان بوده اما انقلاب ما مسائل دیگری هم داشته و انقلاب ما در بستر دین دیده شده است. مطلب دوم این انقلاب چیزی نبوده که در خلأ ایجاد شده باشد. این حرکت اجتماعی از مشروطه شروع می شود و تجلی آن در سال ۵۷ بوده است.

قائم مقام فرهنگستان علوم افزود: کشور ایران هم ویژگی های خودش را دارد. نوعا کشورهای دنیا یکپارچه و یکرنگ هستند اما ایران جزو کشورهایی است که اقوام مختلف دارد. رهبری انقلاب ما هم با انقلاب های دیگر فرق دارد و یک رهبر دینی بوده و صرفا سیاسی نبوده است. قبل از پیروزی انقلاب صحبت کردن از اسلام در محیط دانشگاهی امر مشکلی بود. رهبری در چنین زمانی خیلی سخت است.

به نوشته جماران وی تأکید کرد: ما زمانی صحبت می کنیم که ۴۳ سال از انقلاب گذشته است. تحولات آنقدر سریع بود که به نظر من این کشور در این ۴۰ سال به اندازه ۴۰۰ سال تاریخ دید. آنقدر سیر تحولات سریع بود که تصمیم گیری ناب کار آسانی نیست. شما زمانی می توانید تصمیم بگیرید که اطلاعات کامل داشته باشید. دسترسی ما به اطلاعات آن موقع قوی نبود، دستگاههای اطلاعاتی مان ضعیف بود و شبکه های اجتماعی هم به شکل امروزی وجود نداشتند. در چنین شرایطی خود را جای رهبر یک کشور بگذارید و تصمیم بگیرید. از طرفی، یک عده هم در کشور کارهای سلبی می کردند که نمی خواهم نام ببرم؛ اما به عنوان مثال، انتقال مواد منفجره به کشورهای دیگر که شک و شبهه نسبت به انقلاب را موجب شد و البته بعدها آن فرد دستگیر و اعدام شد. غرض اینکه، آثار این اتفاقات هم روی انقلاب وجود داشت. دیگران می گفتند شما میخواهید این انقلاب را که با این کارهای سلبی که مواد منفجره به فلان جا می برید، صادر کنید و رهبری باید همه این رفتارهای نادرست برخی از روی نابحردی را هم تمشیت می کرد که کار آسانی نیست.

صالحی اظهار داشت: «استقلال سیاسی» یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب ما است. یک متفکر آمریکایی گفت مشکل ما با ایران هسته ای نیست بلکه ماهیت انقلاب ایران است که می خواهد عظمت خودش را احیاء کند و این در نظم جهانی اخلال ایجاد می کند. بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا بالأخره یک نظم جهانی به وجود آورد. اگر اجازه می دادند معیشت مردم، اقتصاد و همه مسائل ما در حد معقول درست می شد، یک الگو و نمونه می شد، ضمن اینکه استقلال سیاسی خودش را هم حفظ کرده است. ما مثل کشور همسایه نیستیم که دستش در دست اسرائیل، ناتو و کشورهای مرتجع است و شب می خوابد یک حرف می زند و صبح که بیدار می شود حرف دیگری می زند. ما به هر حال به یک اصولی پایبند هستیم.

وی گفت: اقوال و تحلیل های مختلف از لانه جاسوسی هست، اما باید به رهبری برگردیم و پشت سر رهبری حرکت کنیم. فرق رهبر با یک واحد جامعه این است که او از اطلاعات بیشتر برخوردار است و او دارد جامعه را رهبری می کند؛ این رهبری به آسانی هم انجام نشده و هزینه ها داده ایم. رهبری این حرکت را درست تشخیص داده و ما هم باید پشت سر آن حرکت کنیم؛ البته آن رمانی که دانشجویان لانه جاسوی را تسخیر کردند من به اتفاق شهید عباسپور به آنجا رفتیم و با دوستان صحبت کردیم و گفتیم حالا تسخیر کردید، اما دو-سه روزه تمامش کنید! این ضربه اصلی خوب بود؛ هیمنه آمریکا باید شکسته می شد. رهبری تشخیص داد برای اینکه این انقلاب تضمین شود هزینه دارد؛ استقلال هم هزینه دارد.

صالحی یادآور شد: من وقتی سفیر ایران در آژانس بین المللی انرزی اتمی بودم، سفیر یکی از کشورهایی که بسیار پیشرفته است و آمریکا هم در آن پایگاه دارد، در گوشی با من صحبت کرد و گفت آقای صالحی! من از موضع گیری های سیاسی کشورتان لذت می برم! و می گفت قدر آن را بدانید. یکی از کسانی که می گفت قدر انقلابتان را بدانید، محمد البرادعی بود.او می گفت، قدر این انقلابتان را بدانید که حداقل شما هر چهار سال یک بار انتخابات رئیس جمهوری دارید؛ در کشور ما مبارک پس از سالها ریاست جمهوری، پسرش را آماده ریاست جمهوری کرده است!

وزیر اسبق امور خارجه تأکید کرد: نباید نواقص و مشکلات را به پای انقلاب نوشت. متأسفانه داریم نسل جوان را از دست می دهیم برای اینکه یک عده در لباس روحانیت حرف هایی می زنند که وهن اسلام است. کسی هم جلویشان را نمی گیرد! داد بزنید و بگویید اینها ربطی به روحانیت ندارند! زمانی که ما دانشجو بودیم «ایسم» های فراوانی وجود داشت و تنها چیزی که نبود «اسلامیسم» بود و اگر از دین حرف میزدید عقب افتاده و مرتجع حساب می شد. امام در چنان شرایطی یک تنه به جنگ ایسم ها رفت. به هر حال این ۴۳ سال طرفه العینی برای تاریخ پر افتخار این کشور است. واقعا دولت آمریکا حیله گر است و قابل اعتماد نیست. آمریکا دشمن غدّاری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.