تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 13:43
کد خبر : 82097

ریزش همزمان قیمت دلار، طلا و سکه با اعلام خبر آغاز مذاکرات

ریزش همزمان قیمت دلار، طلا و سکه با اعلام خبر آغاز مذاکرات

آرمان شرق- بازار ارز و طلای تهران روز گذشته با دو شوک خبری وارد فاز صعود شد اما با اعلام خبر زمان جدید مذاکرات برجام قیمت طلا ، قیمت دلار و قیمت سکه بار دیگر بر مدار نزول قرار گرفتند.

بازار ارز و طلای تهران روز گذشته با دو شوک خبری وارد فاز صعود شد اما با اعلام خبر زمان جدید مذاکرات برجام قیمت طلا ، قیمت دلار و قیمت سکه بار دیگر بر مدار نزول قرار گرفتند.

بازار ارز و طلای تهران روز گذشته با ۲ شوک خبری مواجهه شد که منجر به صعود قیمت ها شد. از ممنوعیت معاملات ارزی در افغانستان گرفته تا برخورد نیروی دریایی سپاه با ناو آمریکایی.

قیمت دلار روز چهارشنبه با ۴۰ تومان افزایش، ۲۷ هزارو ۵۹۰ تومان نرخ گذاری شد. در ادامه روند بازار دیروز با انتشار خبر برخورد سپاه با ناو آمریکایی در آب های دریای عمان قیمت دلار شتاب بیشتری گرفت و بر روی ۲۷ هزار و ۶۳۰ قرار گرفت و در انتهای روز با ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد.

اهمیت دور جدید مذاکرات وین برای بازار مسکن و ارز

اما در ساعات پایانی شب گذشته بعد از ماه ها چشم انتظاری بالاخره زمان شروع مذاکرات برجام از سوی مقامات ایرانی و آمریکایی اعلام شد و همین خبر سرعت قیمت دلار در بازار ارز امروز پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ را کاهش داد. معامله گران بازار ارز از مدت ها قبل منتظر اعلام این خبر بودند و قیمت دلار در بازار امروز در واکنش به خبر جدید برجام ۵۰ تومان ریزش کرد و نسبت به روز قبل با ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان خرید و فروش شد.
قیمت درهم مرز حساس را حفظ کرد

قیمت درهم روز چهارشنبه همگام با افزایش قیمت دلار بالا رفت و و در انتهای معاملات ارزی روز گذشته بر روی ۷ هزار و ۵۸۰ تومان قرار گرفت. درهم امروز اندکی عقب نشینی کرد اما همچنان بالای مرز حساس ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در حال نوسان است.

قیمت درهم امارات (حواله) امروز ۳۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و در ابتدای معاملات امروز با ۷ هزارو ۵۵۰ تومان معامله شد.با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل (۳.۶۷۳) عدد ۲۷ هزار و ۷۳۱تومان به دست می‌آمد که ۱۹ تومان از قیمت دلار بازار کمتر بود.

بازار ارز
واکنش قیمت سکه و طلا به اخبار برجام

قیمت دلار و قیمت درهم روز گذشته محرکی برای افزایش قیمت سکه و طلا شدند. در شروع معاملات بازار امروز با کاهش قیمت دلار و درهم ورق بازار طلا برگشت و قیمت این دو فلز گران بهای داخلی وارد فاز نزول شدند.

در مقابل این افت قیمت فلز زرد رنگ داخلی ، قیمت اونس طلا امروز با افزایش همراه بود و بعد از چند روز کاهش امروز اندکی بالا رفت و با ۱۷۷۴ دلار را برای خود ثبت کرد.
همچنین بخوانید

قیمت طلا ۱۸ عیار روز گذشته نسبت به امروز با ۴ هزارو ۱۰۰ تومان افزایش بر روی ۱ میلیون و ۱۷۳ هزار تومان قرارگرفت اما در شروع معاملا ت امروز به ۱ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۳۰۰ تومان رسید که در واقع افت ۳ هزار و ۷۰۰ تومانی را تجربه کرده است.

قیمت سکه در ابتدای معاملات روز گذشته با ۱۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان معامله شد. این فلز گران بها در انتهای روز چهارشنبه با ۱۱ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان بسته شد. قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۳۰,۰۰۰ هزار تومان پایین رفت و با ۱۱ میلیون ۸۳۰ هزار تومان مبادله شد. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان به دست می آمد. و حباب سکه نیز ۲.۰۷ درصد است./به گزارش اقتصادنیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.