تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 0:31
کد خبر : 82057

عملیات اقتدار در خلیج فارس

عملیات اقتدار در خلیج فارس

آرمان شرق- همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.در ادامه نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند، اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند.نیروهای آمریکایی مجددا با امکانات بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند.این نفتکش هم‌اکنون در آب‌های سرزمینی کشور عزیزمان است.

با اقدام به موقع و مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط آمریکا ناکام ماند.به گزارش «ایسنا»، بر اساس اعلام شبکه خبر، آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.
عملیات اقتدار در خلیج فارس

همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.در ادامه نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند، اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند.نیروهای آمریکایی مجددا با امکانات بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند.این نفتکش هم‌اکنون در آب‌های سرزمینی کشور عزیزمان است.
تشکر وزیر نفت از نیروهای سپاه

وزیر نفت در پیامی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌دلیل نجات نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی آمریکایی قدردانی کرد.به گزارش «شانا»، متن پیام جواد اوجی به شرح زیر است: «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدو‌الله و عدوکم؛ دشمنان مردم ایران وقتی با چشم دیدند که خادمان مردم ایران در دولت سیزدهم با اراده پولادین و بدون تعلل مصمم به شکستن حلقه سخت محاصره تحریم‌ها هستند و نتیجه این اراده فرزندان ملت را در افزایش صادرات نفت و میعانات و فرآورده‌های ایران مشاهده کردند و دیدند از طرق دیگر نمی‌توانند جلوی این عزم ملی را سد کنند، در آخرین حربه به سراغ یکی از راه‌حل‌های قدیمی خود که سابقه تاریخی طولانی هم در آن دارند، رفتند.» وی ادامه داد: « اما به فضل الهی این حربه نیز با هوشیاری، اراده و شجاعت فرزندان جان بر کف ملت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌ویژه در نیروی دریایی سپاه کارگر نیفتاد.من به عنوان وزیر نفت بر دست و بازوی این عزیزان بوسه می‌زنم و مراتب سپاس و قدردانی خود را برای نجات محموله نفتکش ایرانی از دست دزدان دریایی آمریکایی به جان برکفان سپاه اعلام می‌کنم.»

همچنین وزیر نفت در این پیا‍م ادامه داد: « به فضل الهی فرزندان ایران پرتوان‌تر از گذشته به مسیری که برای اعتلای کشور برگزیده‌اند ادامه خواهند داد و چنین اتفاقاتی تاثیری جز راسخ‌تر کردن عزم خادمان مردم در دولت سیزدهم برای غلبه بر محدودیت‌های دشمنان نخواهد داشت.»
واکنش نمایندگان

همزمان تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توییت‌هایی با هشتگ «از آبان ۵۸ تا آبان ۱۴۰۰ » به اقدام نیروی دریایی سپاه پاسداران در شکست آمریکا به دنبال دزدی نفت ایران واکنش نشان دادند. به گزارش «ایسنا»، علی حدادی نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی در توییتر نوشت: « امروز تروریست‌های آمریکایی گوشه‌ای از علت حضورشان در منطقه را که همان دزدی و غارت ثروت کشورهای منطقه است، نمایان کردند.غافل از اینکه اگر دست متجاوزی به دزدی دراز شود مردان این سرزمین آن را از بازو قطع خواهند کرد! اقتدار ایران ‎از آبان ۵۸ تا آبان۱۴۰۰». احمد نادری نماینده مردم تهران نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: « ابرقدرتی که زمانی دولت‌های منطقه را با اشاره انگشت جابه‌جا می‌کرد، با قدرت انقلاب اسلامی ایران، امروز به قدری حقیر شده که حتی در سرقت یک نفتکش هم عاجز است.تحقیر تاریخی آمریکا نتیجه اقتدار تاریخی ایران ‎از آبان ۵۸ تا آبان۱۴۰۰ است.خداقوت به دلاوران سپاه».

همزمان جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در توییتر، نوشت: « از ۱۳ آبان که جاسوسان آمریکایی با چشم بسته تسلیم شدند.تا تفنگداران دریایی که زانو زده مقهور اقتدار ایران شدند.و تا امروز که دزدی دریایی تروریست‌های آمریکایی ناکام ماند.۴۲ سال تحقیر استکبار ‎از آبان ۵۸ تا آبان۱۴۰۰.»

همچنین علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در توییتر نوشت: «‌ اقدام مقتدرانه سپاه نشان داد تروریست‌های آمریکایی در صورت حضور در منطقه نیز به اندازه حفظ یک نفتکش کارآیی ندارند.آمریکا بیش از این برای خود خرج نتراشد و تا بیشتر تحقیر نشده منطقه را ترک کند.از آبان ۵۸ تا آبان ۱۴۰۰».

علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ‌‎« یانکی‌ها بدانند دزدی آنها بی‌جواب نخواهد ماند.سیلی فرزندان غیور ملت آنها را از خواب بیدار کرد.خوب چشم باز کنند امروز هر حرکت آنها پاسخ درخور خواهد داشت.روزگار بزن در رو تمام شد.دزدی دریایی خصلت دیرینه یانکی‌هاست.گوشمالی دادن دزد هنر فرزندان ‎ایران است.اقتدار حافظ منافع ملی است.» از دیگر سو محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر، نوشت: « ‌از لانه جاسوسی در آبان ۵۸ تا آب‌های دریای عمان در آبان ۱۴۰۰؛ سهم استکبار در رویارویی با مردان و زنان این سرزمین جز تحقیر و شکست نبوده است.‎ از آبان ۵۸ تا آبان ۱۴۰۰». جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس نیز در توییتر، نوشت: « ‌اقتدار اتفاقی نیست! تدبیر می‌خواست که برخی نداشتند. سپاه متشکریم.‎»
روایت جدید از توقیف نفتکش در دریای عمان

سید محمد مرندی، استاد ادبیات انگلیسی و شرق شناسی دانشگاه تهران در روایتی متفاوت با آنچه که امروز در رسانه ها در رابطه با حوادث دریای عمان منتشر شد، در توییتر نوشت: چندی پیش آمریکا یک نفتکش ایرانی را در مسیر ونزوئلا با سوخت ایران دزدید. کاپیتان/ خدمه نفتکش به ایران خیانت و به آمریکا کمک کرد. رژیم آمریکا سوخت ایران را دزدید و فروخت. اکنون همان نفتکش با همان کاپیتان و خدمه و تحت حفاظت ارتش آمریکا توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.

این در حالی است که امروز رسانه‌ها در خبری اعلام کردند آمریکا یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود، در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر سعی در هدایت آن به مقصدی نامعلوم داشتند./دنیای اقتصاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.