تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 0:22
کد خبر : 82051

ادامه موضع‌گیری مراجع و فقها علیه تندروها

ادامه موضع‌گیری مراجع و فقها علیه تندروها

آرمان شرق- در ادامه واکنش‌ها به اهانت تندروها به آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، روز گذشته آیت‌الله سبحانی به دیدار این مرجع تقلید رفت و از مواضع ایشان حمایت کرد. آیت‌الله صافی‌ نیز در این دیدار برای اعتلای نظام اسلامی، کشور و مردم دعا کرد.

در ادامه واکنش‌ها به اهانت تندروها به آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، روز گذشته آیت‌الله سبحانی به دیدار این مرجع تقلید رفت و از مواضع ایشان حمایت کرد. آیت‌الله صافی‌ نیز در این دیدار برای اعتلای نظام اسلامی، کشور و مردم دعا کرد.
آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده‌هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری نیز روز گذشته در گفت‌وگویی به تندروی‌های اخیر برخی نیروها انتقاد کرد و گفت: «همه مراجع ما قداست دارند. مرجعیت قداست دارد. به مراجع ما از نظر علمی و از نظر دلسوزی برای نظام و انقلاب هیچ خدشه و شبهه‌ای وارد نیست. هر‌کس در آنها شبهه کند باید به خودش شبهه داشته‌ باشد که تندروی دارد و در طریق مستقیم نیست. اگر کسی در طریق مستقیم باشد، حرمت مراجع را حفظ می‌کند. حفظ حرمت مراجع خصوصا آقای صافی که شیخ‌الفقهاست و هم فردی بسیار باتقوا و هم مسلط به اخبار و احادیث است. آیت‌الله صافی درک می‌کند که چه بگوید و چه نگوید. حرفی هم که ایشان مطرح کرده، منطقی بوده‌ است. حرف منطقی زدن جرم است؟». او ادامه داد: «شروع این حرف‌ها و تندروی‌ها از حوزه‌ها خیلی زشت است. همه مراجع حق دارند از این مرجع عالی‌قدر حمایت کنند؛ چرا‌که در واقع از مرجعیت خودشان حمایت کرده‌اند. وعاظ، علما و روحانیون باید حمایت کرده و جلوی تندروی‌ها بایستند. وقتی یک مرجع عالی‌قدر که نگاهش نسبت به نظام و انقلاب مشخص است، دلسوزانه تذکری می‌دهد و با این برخورد مواجه می‌شود، دیگر کسی جرئت نمی‌کند حرفی بزند. آیت‌الله صافی زمانی جزء شورای فقها بوده، همواره در نظام و انقلاب حاضر بوده و از آن دفاع کرده‌ است. اگر به ایشان و اظهاراتش شک کنیم، چه کسی باقی می‌ماند؟ اینها در اثر تندروی است. یک مرجع صحبتی را مطرح کرده و این همه حرف و حدیث و اختلاف به وجود آمده‌؛ یعنی بر وحدت و انسجامی که داشتیم، خدشه وارد شده‌ است. خیال می‌کنند این حرف‌ها را می‌زنند، به نظام و رهبر کمک می‌کنند؟ خیر، این حرف‌ها برای نظام و رهبری ضرر دارد. رهبر هم یکی از مراجع است و یقینا به حرمت مراجع معتقد است و این بی‌ادبی‌ها را بر‌نمی‌تابد».
علاوه بر این، به‌تازگی آیت‌الله نوری‌همدانی نیز در بیانیه‌ای آورد: «اخباری در روزهای اخیر مبنی بر اهانت به ساحت مقدس مرجعیت شیعه صورت پذیرفت که مایه تأسف است. نظام اسلامی و ولایی، مولود حوزه بوده است و حفظ آن واجب و لازم است. حفظ آن علاوه بر تقویت، نیازمند تذکرات نیز می‌باشد تا از انحراف در آن جلوگیری شود. مردم بر اساس اسلام ناب محمدی(ص) و رهایی از استکبار و حل مشکلات در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی انقلاب نمودند و در طول تاریخ مراجع تقلید مدافع اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) و مردم بوده‌اند و حصن حصین اسلام و انقلاب می‌باشد. تذکرات آیت‌الله آقای صافی(دامت‌برکاته) در دیدار یکی از مسئولان از همین جهت بوده است. اینجانب با آشنایی نزدیک به هشتاد سال، آنچه از مواضع ایشان دیدم فقط برای رضایت خدای متعال و حضرات معصومین(ع) و دفاع از انقلاب و مردم بوده است و خود شاهد عنایت خاص امام راحل(رحمت‌الله‌علیه) نسبت به معظم له بوده‌ام. ایشان همیشه مؤید نظام بوده است و خدمات فراوانی نیز به انقلاب داشته‌اند. بر این اساس باید توجه داشت هرگونه بی‌حرمتی به ساحت مرجعیت شیعه محکوم است».

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.