تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آبان 1400 - 15:25
کد خبر : 82025

اقلیم کردستان لانه فساد توطئه و جاسوسی

اقلیم کردستان لانه فساد توطئه و جاسوسی

آرمان شرق -دفاتر موساد در اقلیم نشان از وابستگی این منطقه به بیگانگان است، بعد از انقلاب اسلامی آمریکا سعی کرد از قومیت ها و نژاد های مختلف ایران سازمان های تروریستی ایجاد کند و علیه ایران از آنان استفاده کند مثل الاحوازیه و برخی کردهای عراق.

هادی سیدافقهی در گفت وگو با دیپلماسی ایرانی می گوید: اقلیم کردستان یک لانه فساد توطئه و جاسوسی است و در واقع تهدیدی برای کشورهای همسایه است. دفاتر موساد در اقلیم نشان از وابستگی این منطقه به بیگانگان است، بعد از انقلاب اسلامی آمریکا سعی کرد از قومیت ها و نژاد های مختلف ایران سازمان های تروریستی ایجاد کند و علیه ایران از آنان استفاده کند مثل الاحوازیه و برخی کردهای عراق.
یک کارشناس مسائل منطفه گفت: رهبران اقلیم کردستان عراق متاسفانه خطوط قرمز ما را رعایت نکردند و حزب دموکرات کردستان ایران از پایگاه های مستقر در آن منطقه علیه امنیت ایران استفاده کردند.

سید هادی سیدافقهی، کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با دیپلماسی ایرانی در خصوص حق دفاع مشروع ایران در برابر اقدامات گروهک های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق که علیه ایران فعالیت های خرابکارنه انجام می دهند، اظهار کرد: دفاع امر غریضی، قانونی و عقلانی است اما مشخص کردن مصادیق حق دفاع امری بسیار مهم است چرا که با نامشخص بودن مصادیق دفاع هر کشوری می تواند هر اقدامی را در راستای دفاع مشروع جلوه دهد.

وی گفت: بنابراین اختلاف نظر بر سر تفسیر حق دفاع است برای مثال سال هاست که رژیم صهیونیستی در فلسطین تحت عنوان دفاع از خویش دست به کشتار مردم در این منطقه می زند، در صورتی که اصل سرزمین اشغال شده است و اسرائیل در واقع از قدرت اشغال خود استفاده می کند نه حق دفاع مشروع.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: اقدام آمریکا و کشتار برخی ملت های منطقه خلاف قوانین بین المللی است در حالی که آمریکا به بهانه به خطر افتادن منافعش فعالیت های خود را تحت عنوان دفاع مشروع جلوه می دهد در حالی که این حق دفاع نیست، چرا که زمانی صدق می کند که امنیت یک کشور را به خطر بیفتد در حالی که هیچ تهدیدی برای کشور مقابل ایجاد نکرده است .

سیدافقهی تصریح کرد: در واقع زمانی که به تمامیت ارضی یک کشور حمله بشود و امنیت آن به خطر بیفتد حق دفاع مشروع ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: حق دفاع مشروع مطابق قوانین و عرف بین الملل ایجاد شده و در اسلام هم به آن اشاره شده و مطابق حکمت ۳۰۶ نهج البلاغه امام علی (ع) فرمودند سنگ را از همانجا که آمده بازگردانید.

این کارشناس مسائل منطقه در همین راستا به اقدام ایران در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ما در آن برهه هم با کشوری نجنگیدیم بلکه در مقابل حمله آنها به دفاع از خود پرداختیم به همین سبب عنوان دفاع مقدس را به آن اطلاق می کنیم.

سیدافقهی ادامه داد: اقلیم کردستان هم یک لانه فساد توطئه و جاسوسی است و در واقع تهدیدی برای کشورهای همسایه است.

وی تاکید کرد: دفاتر موساد در اقلیم نشان از وابستگی این منطقه به بیگانگان است، بعد از انقلاب اسلامی آمریکا سعی کرد از قومیت ها و نژاد های مختلف ایران سازمان های تروریستی ایجاد کند و علیه ایران از آنان استفاده کند مثل الاحوازیه و برخی کردهای عراق.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه ایران همواره در کنار مردمان کرد ایستاده است، افزود: اما رهبران اقلیم کردستان عراق متاسفانه خطوط قرمز ما را رعایت نکردند و حزب دموکرات کردستان ایران از پایگاه های مستقر در آن منطقه علیه امنیت ایران استفاده کردند.

سیدافقهی بیان کرد: در همین زمینه می توان به پایگاه حریر که بخشی از فرودگاه اربیل است اشاره کرد که در پوشش فرودگاه اقدامات تروریستی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه موضع گیری مقامات بغداد و اقلیم تشریفاتی است و اقدام موثری در این زمینه انجام نمی دهند، گفت: مقامات اقلیم و بغداد اظهار می کنند که در کنترل این گروهک ها ناتوان هستند، اما این موضع قابل پذیرش نیست، چرا آنها در مقابل حشد الشعبی می توانند قرار بگیرند اما در کنترل این گروهک ها عاجزند؟

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: با این شرایط مطابق قوانین بین الملل و استناد به حق دفاع مشروع ما می توانیم به اقدام متقابل در برابر آنها دست بزنیم.

سیدافقهی افزود اقدامات سپاه پاسداران متعرض حقوق مردم اقلیم کردستان نمی شود و آنها تنها مقرهای این گروهک ها را منهدم می کنند آن هم با اخطارهای قبلی.

وی در پایان خصوص سکوت مقامات عراقی در مورد فعالیت گروهک های ضدانقلاب خاطرنشان کرد: آنها یک موضع تشریفاتی می گیرند که ساکت نباشند اما اقدام موثری انجام نمی دهند، از طرفی هم موضع گیری صرف ما را از انجام وظایف خود نسبت به حفظ تمامیت ارضی باز نمی دارد و ما با جدیت با آنها برخورد خواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.