تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1400 - 15:49
کد خبر : 81738

نزول همزمان قیمت دلار، طلا و سکه تحت تاثیر برجام

نزول همزمان قیمت دلار، طلا و سکه تحت تاثیر برجام

آرمان شرق- رئیس کل بانک مرکزی نیز از افزایش میزان عرضه در سامانه نیما خبر داده و تحلیل‌گران معتقدند با افزایش درآمدهای ارزی دولت، بانک مرکزی در تلاش است از طریق ابزارهای مالی، نوسان قیمت دلار را کنترل کند.
در مجوع فضای خبری حاکم بر بازار مثبت ارزیابی می‌شود و انتظارات کاهشی در بازار دلار تحت تاثیر همین امر تقویت شدند.

اخبار برجام بر فضای بازار ارز و طلای تهران حاکم است و با قوت گرفتن این اخبار، قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه کاهش را تجربه کردند.
نزول همزمان قیمت دلار، طلا و سکه تحت تاثیر برجام

بازار ارز و طلای تهران این روزها با قوت گرفتن اخبار سیاسی برجام وارد فاز نزولی شده است. عمده قیمت ها در بازار ارز و طلای تهران روند کاهشی را تجربه می کنند.

قیمت دلار در پایان معاملات عصر روز گذشته با ۹۰ تومان کاهش مرز حساس ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان را از دست داد و با قیمت ۲۷ هزار و ۴۸۰ تومان بسته شد. این اسکناس آمریکایی در شروع معاملات بازار ارز امروز یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ بار دیگر ۵۰ تومان افت را تجربه کرد و با ۲۷ هزار و ۴۳۰ تومان تومان معامله شد.
سقوط قیمت درهم به زیر ۷ هزار و ۵۰۰ تومان

قیمت درهم که روز گذشته با مقاومت توانست مرز ۷ هزار و ۵۰۰ تومان را حفظ کند در بازار ارز امروز توان مقاومت نداشت و در نهایت با ۳۰ تومان کاهش بر روی ۷ هزار و ۴۷۰ تومان قرار گرفت. کاهش قیمت درهم انتظارات کاهشی در بازار ارز داخلی را بیشتر خواهد کرد.
نزول قیمت طلا و سکه با افت دلار و اخبار برجام

همزمان با ارسال اخبار مثبت برجامی و کاهش قیمت درهم و قیمت دلار ، بازار طلا هم روند نزولی را دنبال کرد. امروز یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ بازار طلای جهانی تعطیل بود. قیمت اونس طلا روز شنبه به ۱۷۸۴ دلار رسید . قیمت این فلز گران بها در بازار امروز برای دومین روز متوالی در این هفته پایین رفت.قیمت طلا امروز ۶هزار و ۲۰۰ تومان ارزان شد و با قیمت ۱ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۲۰۰ تومان خرید و فروش شد.

قیمت سکه هم با افت قیمت طلا و قیمت دلار مسیر کاهش را در پی گرفت. قیمت سکه روز گذشته نسبت به روز پنجشنبه ثبات پیدا کرد و با ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان به پایان رسید.قیمت سکه در بازار امروز نسبت به روز شنبه ۶۰ هزار تومان پایین رفت و با ۱۱ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان مبادله شد.
عوامل اصلی افت قیمت ها در بازار ارز و طلا

مهم‌ترین علت برجسته شدن انتظارات کاهشی در بازار دلار احتمالا اخبار مثبت برجامی و تغییر احتمالی فضای اقتصادی کشور در صورت حصول توافق عنوان می‌شود.

بر این اساس بایدن اظهار کرد که در صورت تغییر مسیر ایران، تحریم‌ها را لغو می‌کند. بیانیه مشترک سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس نشان می‌دهد که آمریکا مایل است به تعهدات برجام بازگردد.

وزیر خارجه این مسئله که نحوه برخورد تیم مذاکره‌کننده جدید ممکن است مذاکرات را به بن بست بکشاند، نفی می‌کند. همچنین معاون وزیر صمت اظهار کرد که بر اساس مصوبه جدید ستاد هماهنگی اقتصادی، مشکلات مربوط به ایفای تعهدات ارزی صادراتی و بازگشت ارز حاصل از صادرات رفع خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی نیز از افزایش میزان عرضه در سامانه نیما خبر داده و تحلیل‌گران معتقدند با افزایش درآمدهای ارزی دولت، بانک مرکزی در تلاش است از طریق ابزارهای مالی، نوسان قیمت دلار را کنترل کند.
در مجوع فضای خبری حاکم بر بازار مثبت ارزیابی می‌شود و انتظارات کاهشی در بازار دلار تحت تاثیر همین امر تقویت شدند./اقتصاد نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.