تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 - 23:27
کد خبر : 81670

برادر داماد زاکانی وزیر آموزش و پرورش می‌شود؟

برادر داماد زاکانی وزیر آموزش و پرورش می‌شود؟

هفته گذشته هجمه شدیدی به زاکانی بابت دامادش شد. شاید اخطاری به او بود که دست از لابی برای وزیر کردن برادر داماد دیگرش بردارد. اما او نشان داده از نقد نمی‌ترسد! به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از رویداد۲۴، اگرچه با فشار افکار عمومی حکم حسین حیدری در شهرداری تهران لغو شد، اما شنیده

هفته گذشته هجمه شدیدی به زاکانی بابت دامادش شد. شاید اخطاری به او بود که دست از لابی برای وزیر کردن برادر داماد دیگرش بردارد. اما او نشان داده از نقد نمی‌ترسد!

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از رویداد۲۴، اگرچه با فشار افکار عمومی حکم حسین حیدری در شهرداری تهران لغو شد، اما شنیده شده مسعود فیاضی برادر داماد دیگر علیرضا زاکانی قرار است به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شود.

هفته اول آبان هم به پایان رسید و ابراهیم رئیسی هنوز برای وزارت آموزش و پرورش فردی را معرفی نکرده است. کم کم تعداد روز‌های دولت ابراهیم رئیسی به عدد ۱۰۰ نزدیک می‌شود و در این روزها، وزارت مهم آموزش و پرورش دولت بدون سکاندار مانده است.

سکوت اصولگرایان درمورد معرفی‌نشدن وزیر آموزش و پرورش

به یاد بیاوریم مهر ۹۶ که نیرو‌های تندرو، فشار بی‌سابقه‌ای را به حسن روحانی آورده بودند که هرچه سریع‌تر وزیر آموزش و پرورش را معرفی کند. در آن زمان هر روز چهره‌های اصولگرا در مصاحبه‌های پی‌درپی فشار بر دولت را بیشتر می‌کردند. حسن روحانی هم مشغول چانه‌زنی با اصحاب قدرت بود تا رضایت آن‌ها را برای حضور یک چهره دانشگاهی و نه امنیتی، در وزارت علوم بگیرد. یکی از نمایندگان در آن مقطع به تسنیم گفته بود: دولت باید وزیر پیشنهادی علوم را تاکنون به مجلس معرفی کرده بود و تا به امروز تاخیر بسیاری صورت گرفته است؛ چراکه سال تحصیلی دانشگاه‌ها آغاز شده و مدیریت این وزارتخانه بسیار حائز اهمیت است. این تاخیر از نظر نمایندگان قابل‌توجیه نیست.

البته این رویه در دولت روحانی و محمود احمدی‌نژاد هم سابقه دارد که رئیس‌جمهور، برای تحت فشار قرار دادن مجلس، در آخرین روز‌های مهلت قانونی برای معرفی، وزیر را معرفی کند تا فرد معرفی‌شده بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد.

سال قبل و بعد از تاخیر روحانی در معرفی وزیر جدید صمت، عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توییتر نوشت: معرفی به‌موقع وزیر صنعت، معدن و تجارت تکلیف قانونی رئیس‌جمهور است. وقت‌کشی و تعلل در مورد وزارتخانه‌ای که تاثیر مستقیم بر جهش تولید و زندگی مردم دارد، ابدا موجه نیست. دورانی که با گروگان معیشت مردم، نظر نادرست خود را تحمیل می‌کردید، گذشته است. مجلس در عین تعهد به همکاری مشتفقانه با دولت، رئیس‌جمهور را به معرفی گزینه وزارت صمت در اسرع وقت دعوت می‌کند. در صورت تخلف از قانون، از ظرفیت‌های نظارتی خود استفاده خواهیم کرد.

یک سال بعد از آن روزگار، نیازی به استفاده از ظرفیت قانونی مجلس احساس نمی‌شود! با این حال در روز‌های آخر فرصت قانونی برای معرفی وزیر، یک نام در فضای مجازی مطرح شده است؛ مسعود فیاضی برادر داماد علیرضا زاکانی که در دوره حضور زاکانی در مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان معاون او معرفی شده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.