تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 - 7:56
کد خبر : 81597

تاثیر سیل اخبار سیاسی مهم بر بازار ارز؟

تاثیر سیل اخبار سیاسی مهم بر بازار ارز؟

آرمان شرق- آیا بازار ارز طبق انتظار عمل خواهد کرد و اخبار سیاسی مثبت را مبنا قرار خواهد داد یا تنها خبر مربوط به تحریم جدید می‌تواند بر بازار ارز موثر باشد؟

به جز اعلام تحریم جدید علیه چهار شخص و دو نهاد ایرانی، بقیه اخبار سیاسی ۲۴ ساعت اخیر سیگنال‌هایی در راستای کاهش نااطمینانی‌های بازار ارز داشته است.

تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار پنجشنبه با نرخ ۲۷۶۵۷ تومان معامله شده بود. امروز هم در صرافی ملی نرخ ارز ۲۶۹۵۵ تومان اعلام شد. ارقامی که حاکی از یک روند تقریبا با ثبات در ارز است. اما چه اخبار از مذاکرات؟ آخرین اخبار سیاسی مهم برای بازار چه سیگنال‌هایی دارند؟

به جز اعلام تحریم جدید علیه چهار شخص و دو نهاد ایرانی، بقیه اخبار سیاسی ۲۴ ساعت اخیر سیگنال‌هایی در راستای کاهش نااطمینانی‌های بازار ارز داشته است.

ساعاتی پیش اعلام شد وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند که شامل چهار شخص و دو نهاد می‌شود.(تسنیم)

با این حال اخبار حاوی کاهش نااطمینانی هم منتشر شده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی آمادگی این کشور را برای مذاکراتی که آن را از روی حسن نیت می‌خواند و در راستای بازگشت به توافق هسته‌ای باشد اعلام کرد.(ایسنا)

علاوه بر این، علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت خارجه گفته که گفتگوهای ایران با کشورهای چهار به اضافه یک سازنده است. وی گفته است: ما گفتگوهای جدی و صریحی برای لغو تحریم‌هایی ظالمانه داشتیم، ما نگاه و الزامات خود را مطرح کردیم. بنا بود با کشورها، گفتگوهای دوجانبه داشته باشیم که در این چارچوب به روسیه آمدم.(ایسنا)

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم اعلام کرده است: اگرچه آژانس جزو طرف‌های مذاکرات وین نیست، اما از آنجا که این نهاد ضامن اجرای تعهدات هسته‌ای ذیل هرگونه توافق میان کشورهای مذاکره‌کننده در وین است، نتیجه مذاکرات برایش اهمیت دارد. هرچند متاسفانه با رئیس جمهور جدید ایران هنوز دیداری نداشتم اما امیدوارم بتوانم با او دیدار کنم.(تسنیم)

در کنار این اخبار، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم وارد اروپا شده که یورونیوز گزارش داده برجام از محورهای گفتگوها در حاشیه نشست گروه ۲۰ است.

سخنگوی امور خارجی اتحادیه اروپا هم مثبت ارزیابی کردن دیدار اخیر معاون وزیر امور خارجه ایران و معاون مسئول سیاست خارجی این نهاد، از تلاش برای تعیین تاریخ بازگشت به مذاکرات وین خبر داده است.(فارس)

آیا بازار ارز طبق انتظار عمل خواهد کرد و اخبار سیاسی مثبت را مبنا قرار خواهد داد یا تنها خبر مربوط به تحریم جدید می‌تواند بر بازار ارز موثر باشد؟/ تجارت‌نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.