تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 - 21:10
کد خبر : 80825

تقدیر از ۲۹ سازمان پیشرو در زمینه مسئولیت اجتماعی

تقدیر از ۲۹ سازمان پیشرو در زمینه مسئولیت اجتماعی

آرمان شرق- هوشمند سفیدی رئیس جشنواره طی سخنانی، وجه تمایز این جشنواره را از سایر جشنواره هایی که در طول سال با رویکرد مسئولیت اجتماعی برگزار می شود، رویکرد ارتباطی و روابط عمومی جشنواره دانست و افزود: ارتباطات CSR وجه بسیار مهم مسئولیت اجتماعی است و همپوشانی ها و تشابهات روابط عمومی ها و مسئولیت اجتماعی و سهم ۷۰ درصد روابط عمومی در این زمینه، ما را به این نتیجه رساند که رویدادی روابط عمومی محور در حوزه مسئولیت اجتماعی داشته باشیم.

آرمان شرق- “نخستین جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی” دیروز به دلیل وضعیت کرونایی و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور جمع محدودی از دست اندرکاران روابط عمومی و مسئولان مسئولیت اجتماعی سازمان ها و شرکت های مختلف در “مرکز همایش های صدا و سیما” برگزار و طی آن از ۲۹ برگزیده در زمینه مسئولیت اجتماعی تقدیر شد.

در ابتدای این رویداد، پیام “فیلیپ برومانس” رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی قرائت شد، وی در این پیام به اهمیت مسئولیت اجتماعی در حرفه روابط عمومی تأکید کرد و اظهار داشت: هنگامی که به متخصصان روابط عمومی، شفاف، اخلاقی و صادقانه عمل کنند، می توانند زمینه را برای شکل دهی بحث عمومی در زمینه مسئولیت اجتماعی مهیا کرد، به سیاست های برای رفع چالش ها، کمک می کنند.

در ادامه این جشنواره، “پروفسور وین ویز” در یک سخنرانی ویدئویی، ضمن تأکید بر توجه به ابعاد مسئولیت اجتماعی، شامل حاکمیت خوب، ایجاد ارزش، مشارکت جامعه و یکپارچگی محیط است، توجه به مسئولیت اجتماعی، ویژگی سازمانها و شرکت های پیشرو ارزیابی کرد.

او در ادامه به پنج اصل اساسی ارزیابی مسئولیت اشراه کرد و آنها را شامل “خلاقیت”، “مقیاس پذیری”، “پاسخگویی”، “اندیشه جهانی” و “عملکرد محلی و بازیافت” دانست.

“پروفسور ویز” شرط پیشرو بودن در مسئولیت اجتماعی را بیان صادقانه تأثیرات منفی عملکرد سازمانی یا شرکت بر جامعه، طبیعت و اقتصاد ارزیابی کرد.

پس از این سخنرانی، هوشمند سفیدی رئیس جشنواره نیز طی سخنانی، وجه تمایز این جشنواره را از سایر جشنواره هایی که در طول سال با رویکرد مسئولیت اجتماعی برگزار می شود، رویکرد ارتباطی و روابط عمومی جشنواره دانست و افزود: ارتباطات CSR وجه بسیار مهم مسئولیت اجتماعی است و همپوشانی ها و تشابهات روابط عمومی ها و مسئولیت اجتماعی و سهم ۷۰ درصد روابط عمومی در این زمینه، ما را به این نتیجه رساند که رویدادی روابط عمومی محور در حوزه مسئولیت اجتماعی داشته باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: باید بپذیریم که روح مسئولیت اجتماعی، ارتباط با مردم و ذی‌نفعان، شنیدن انتظارات و تأمین خواسته آنان و تقویت برند سازمان و شرکت است و بدون فعالیت های ارتباطی و روابط عمومی، رسیدن به بسیاری از اهداف CSR ناممکن است، لذا با کاربست PR و CSR ، سازمان با شرکت، از ثروتی به نام سرمایه اجتماعی برخوردار می شود که ضامن پیشرفت، تعالی، سرآمدی و بیشتر و بودن آن‌ها می شود.

همچنین، دکتر علی مطیع جهانی عضو هیئت رئیسه و معاون تحقیقات اتاق تعاون ایران نیز طی سخنانی ضمن تأکید بر اهمیت مسئولیت اجتماعی در سازمان های پیشرو و نیز توجه بسیار زیاد اتاق تعاون ایران به اهمیت این موضوع گزارشی از تحقیقات انجام شده در این تشکل را ارائه داد.

در این رویداد در دو بخش از برگزیدگان با اعطای لوح سپاس و “نشان عالی مسئولیت اجتماعی” و نیز اعطای “نشان سفیر و مروج مسئولیت اجتماعی” تجلیل شد که اسامی آنها به شرح زیر بود:

الف-برگزیدگان نشان عالی مسئولیت اجتماعی:

-ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)

– کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)

-شرکت ملی صنایع مس ایران

-شرکت فولاد مبارکه اصفهان

-شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

– شرکت نفت ستاره خلیج فارس

-گروه مالی گردشگری

-بانک صادرات ایران

-اپراتور همراه اول

-اپراتور ایرانسل

– شرکت فولاد امیرکبیر کاشان

– بانک ملت

-بانک سپه

– سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور

– گروه صنعتی گلرنگ

– شرکت فولاد هرمزگان

-شرکت ذوب آهن اصفهان

– مجتمع فولاد غدیر نی ریز

– منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

– شرکت آهن و فولاد ارفع

– شرکت عمران شهر جدید هشتگرد

– دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان

-سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

-شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

-شرکت بیمه پارسیان

– شرکت سهامی بیمه ایران

-شرکت فولاد خوزستان

– اتاق تعاون ایران

-شرکت دخانیات ایران

ب-مروج و سفیران مسئولیت اجتماعی:

– ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

– ریاست کمیته امداد حضرت امام (ره)

– مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس

– مدیرکل روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان

– مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

– مدیرعامل شرکت فولاد آتیه خاورمیانه

– مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان

– ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی

۹- مشاور مدیرعامل و مدیر گروه روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران

– مدیرعامل اپراتور ایرانسل

– مدیرعامل اپراتور همراه اول

– مدیرعامل بانک سپه

– مدیرعامل بانک صادرات ایران

– ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی زنجان

– مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان

– ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

– مدیرکل روابط عمومی شرکت آهن و فولاد ارفع

– معاون استاندار و فرماندار تهران

– مدیرکل روابط عمومی گروه مالی گردشگری

– معاون منابع انسانی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز

– مدیرکل روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان

دبیرکل جبهه پیروان ولایت مطلقه فقیه در استان تهران

– مدیرکل روابط عمومی شرکت بیمه پارسیان

همچنین، از کانون تبلیغات و آگهی نقش و نگار پوپک نیز به عنوان حامی با اعطای نشان مسئولیت اجتماعی تقدیر شد.

برگزاری کارگاههای آموزشی در قالب این رویداد، روز یکشنبه ۲۵ مهرماه نیز، دو کارگاه آموزشی تحت عنوان “راهبردها و تکنیک های مسئولیت های اجتماعی” به شکل مجازی برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.