تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 - 0:53
کد خبر : 80757

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در حال بررسی است

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در حال بررسی است

آرمالن شرق- رئیس جمهور با بیان اینکه سفره مردم را به مذاکره گره نمی‌زنیم، گفت: موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ در حال بررسی است، ما این کار را با غافگیری دنبال نمی‎کنیم و به بازار و اقتصاد شوک وارد نخواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه سفره مردم را به مذاکره گره نمی‌زنیم، گفت: موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ در حال بررسی است، ما این کار را با غافگیری دنبال نمی‎کنیم و به بازار و اقتصاد شوک وارد نخواهیم کرد.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، شامگاه دوشنبه (۲۶ مهرماه) در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم گفت: امروز با گذشت مدت کوتاهی در دز اول بیش از ۷۰ درصد و امیدواریم که قبل از فرارسیدن فصل سرما به همین میزان واکسن زده باشند تا از مردم صیانت شود.

وی افزود: در ستاد کرونا بحث‌ها این بوده که در موضوع کرونا از انفعال خارج شویم و حالت فعال پیدا کنیم که هم در واکسیناسیون و هم در کادر درمانی و دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف اعم از بسیج و سازمان‌های مختلف فعال شویم و باید پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم را دشته باشیم و باید کسانی که حتی دو دز زده اند اصول بهداشتی را رعایت کنند و رعایت اصول برای همگان ضرورت دارد.

رئیس جمهور گفت: از همه کسانی که واکسن کرونا تزریق نکرده اند دعوت می‌کنم تا این واکسن را دریافت کنند. از رسانه ملی و بخش‌های مختلف خواسته‌ایم تا مردم را برای موضوع تزریق واکسن به صورت اقناعی، تشویق کنند.
بودجه ۱۴۰۱ باید بدون کسری و واقعی بسته شود

وی ادامه داد: همانطور که به مردم وعده کردیم و گفتیم که اولویت اول ما بهبود کروناست، مساله دوم هم بهبود وضعیت معیشت آن‌هاست. وضعیت معیشتی مردم مساله ساعتی من است و دائما قیمت ها را رصد می‌کنم. مدام به دنبال کنترل تورم هستیم.

همیشه حس می‌کنم که در کنار مردم هستیم و سختی های آن‌ها را حس می‌کنم. مساله تورم مربوط به تصمیماتی است که قبلا گرفته شده و الان آثار خود را نشان می‌دهد. استقراض از بانک مرکزی مسئله ای است که تورم را بالا می‌برد.

مقدمات ساخت ۴ میلیون مسکن انجام شده است

رئیسی در خصوص ساخت ۴ میلیون واحد مسکن عنوان کرد: جلسه شورای عالی مسکن برگزار شده و مقدمات کار ساخت ۴ میلیون مسکن انجام شده است. وعده ساخت مسکن هم در قانون آمده و هم نیاز کشور است و باید انجام شود. مسکن سازان باید وارد میدان شوند و مردم هم باید کمک کنند، دولت کار حمایت و نظارت را انجام خواهد داد. ساخت مسکن هم افزایش تولید و هم ایجاد اشتغال ایجاد خواهد کرد.
پروژه های ناتمام استانی بسیاری داریم که با یک اقدام کوچک سرانجام می‌گیرد

رئیس جمهور در خصوص سفرهای استانی گفت: هفته هفت روز است و ما شش روز کار ملی انجام می‌دهیم و یک روز هم باید به استان ها سر بزنیم. کاری که در میدان انجام می‌شود پشت میز انجام نمی‌شود. سفرهای استانی برکات زیادی دارد. در استان نمایندگان آن استان صحبت می‌کنند و وزرا اقداماتی که باید انجام شود را در جمع مدیران بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی گمان می‌کنند که ما می‌رویم در استان کلنگ می‌زنیم اما اینگونه نیست. پروژه های ناتمام استانی بسیاری داریم. برخی از طرح هایی که در استان بررسی می‌شود که بیشتر اقداماتش انجام شده اما به پایان نرسیده است. دولت ما دولت مردمی است و در هر شرایطی با مردم ارتباط خواهیم داشت. نباید ارتباطمان را با مردم قطع کنیم. چراکه ارتباط با مردم بسیار مفید است و به وزرا هم توصیه کردم که ارتباط خود را با مردم دنبال کنند.

پروژه هایی وجود دارد که گاه با یک اقدام کوچک سرانجام می‌گیرد. من در یک استان گفتم شنیدن کی بود مانند دیدن.
سفره مردم را به مذاکره گره نمی‌زنیم

ابراهیم رئیسی ضمن بیان اینکه کار اقتصاد مقاومتی را دنبال خواهیم کرد، تاکید کرد: سفره مردم را به مذاکره گره نمی‌زنیم. هرگز میز مذاکره را ترک نکردیم ،اما مذاکره باید نتیجه بخش باشد. در طرف مقابل هم آمادگی برای لغو همه تحریم‌ها می‌تواند نشانه جدیت آنها باشد. اعلام کرده بودیم که پس از استقرار دولت کار آغاز خواهد شد و این کار اکنون آغاز شده است.
با عضویت دائم در شانگهای زیربنای مناسب اقتصادی را فراهم کردیم

رئیسی با بیان اینکه با عضویت دائم در شانگهای زیربنای مناسب اقتصادی را فراهم کردیم، ادامه داد: بخش های مختلف اقتصادی باید فعال شوند و با کشورهای عضو شانگهای ارتباط داشته باشند. نقش ما در تجارت منطقه ای مناسب نیست و اقتصاد و به ویژه صادرات ما باید تقویت شود. دیپلماسی اقتصادی، یکی از محورهایی بود که از ابتدا به مردم اعلام کردم.

اولویت ما ارتباط با کشورهای منطقه است. آنچه تاکنون به عنوان ارتباطات اقتصادی با کشورهای منطقه داشتیم اصلا کافی نیست. هیچ کشوری بدون نقش وزارت خارجه توسعه اقتصادی پیدا نکرده است. همه هیات‌هایی که در هنگام مراسم تحلیف و بعد از تحلیف آمدند؛ بدون استثنا از ارتباط اقتصادی با ایران و کالاهای ایرانی استقبال کردند.
راهبرد ایران ایجاد وحدت در افغانستان است

رئیسی تشکیل دولت فراگیر در افغانستان که بتواند همه گروه های این کشور را نمایندگی کند مورد حمایت دانست و گفت: بعد از اخراج آمریکا از افغانستان مسئله دست ساخته آنها یعنی داعش در این کشور مطرح است. آمریکایی ها خودشان اعتراف کردند که داعش دست ساخته آنهاست. از حاکمان افعانستان می‌خواهیم که در برابر جنایات داعش ایستادگی کنند.

راهبرد ما در افغانستان ایجاد وحدت است اما راهبرد آمریکا ایجاد تفرقه است. اگر داعش در افغانستان نابود نشود، آینده منطقه بسیار بد خواهد بود.
باور داشتن مردم، محور انتصاب افراد در دولت است

رئیسی ضمن بیان اینکه محورمان برای انتصاب افراد در دولت کارآمدی، باور داشتن مردم است، خاطرنشان کرد: فرادی در کابینه هستند که به من رای نداده‌اند. قبول داشتن بنده دارای شرایط کار کردن در کابینه نیست. فردی بود که من یقین داشتم به من رای نداده اما در دولت حضور دارند. اعلام کردم که اگر فردی دارای کارآمدی است باید در جایگاه خود در دولت تثبیت شود.

رئیس جمهور در ادامه افزود: با برخی از دوستان یک بار هم ارتباط نداشتم و یا توسط افراد و گروه ها معرفی شدند و سابقه رفاقت با آنها نداشتم. اشکالاتی که به من می‌گیرند این است که گروه ندارم. دنبال شایسته سالاری بوده و هستم. اینکه هرگز نباید افراد دولت قبل در این دولت حضور داشته باشند چنین چیزی مطرح نیست.

وی با بیان اینکه در سال یکبار ارزیابی کلان نسبت به عملکرد همه مدیران خواهیم داشت، تاکید کرد: اگر مدیران کارآمدی نداشته باشند تصمیم دیگری گرفته خواهد شد. من دنبال محبوب القلوب بودن نیستم و نمی‌خواهم آدم جمع کنم چراکه مساله ما مساله مردم است.
باه همه فشارها تلاش کردیم تا استقراض از بانک مرکزی صورت نگیرد

رئیسی با بیان اینکه دولت در شرایط خوبی تحویل ما داده نشد، اذعان کرد: اگر بگویم وضع خزانه چه بود ممکن است عده‌ای بگویند به دنبال گله گذاری هستم. در شش ماهه پایانی دولت قبل تعهداتی ایجاد کرد که مزید بر مشکلات شد. در هر ماه ما فقط باید هزینه دولت قبل را پرداخت کنیم.

وی افزود: با همه فشاری که بر دولت است تلاش کردیم تا استقراض از بانک مرکزی صورت نگیرد که اقتصاد دانان معنی آن را می‌دانند. علی‌رغم همه مشکلات، آینده بسیار روشن است.

رئیسی آثار تورمی موجود را نتیجه دولت قبل دانست و گفت: اصلاح اقتصادی اتفاق خواهد افتاد و برای آن برنامه داریم. خداوند کمک خواهد کرد به کمک مردم هم برای آینده کشور امیدوارم.
امروز همه بخش ها برای بهبود معیشت مردم تلاش می کنند

رئیس جمهور گفت: مایلم که نسبت به اقداماتی که در دولت انجام شده گزارشی برای مردم در پایان صد روز ارائه دهیم. می‌بینم که امروز تلاشی جدی برای بهبود زندگی مردم در همه بخش ها ایجاد شده است.

از مجلس برای وضع قوانین بهبود کسب و کار تشکر می‌کنم. امیدوارم مردم احساس کنند که شرایط متفاوت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.