تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 22:12
کد خبر : 80176

تصمیم مهم وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی: ارز ۴۲۰۰تومانی حذف می‌شود

تصمیم مهم وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی: ارز ۴۲۰۰تومانی حذف می‌شود

آرمان شرق- باتوجه به اعتقاد وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برای حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، در صورت عملی شدن سریع این تصمیم و اجازه دادن به فعالان اقتصادی برای وارد کردن نهاده‌های دامی با دلار آزاد، بازار کالاهای اساسی و ارز به طور توامان در وضعیت ثبات قرار خواهند گرفت.

خبرها از جلسه ویژه وزیر اقتصاد و رئیس جدید بانک مرکزی درباره قیمت دلار وضعیت بازار را تغییر خواهد داد.

به گزارش تازه‌نیوز، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و علی صالح‌آبادی رئیس بانک مرکزی جلسه مهمی درباره بازار ارز داشته و تصمیمات جدیدی را اتخاذ کرده‌اند.

پیش از این شرط پذیرش ریاست بانک مرکزی توسط گزینه‌های مطرح از طرف رئیس‌جمهور، رسانیدن قیمت دلار به کمتر از ۲۳هزار تومان بود و حالا شواهد نشان می‌دهد که این سیاست در حال عملی شدن است. باتوجه به اعتقاد وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برای حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، در صورت عملی شدن سریع این تصمیم و اجازه دادن به فعالان اقتصادی برای وارد کردن نهاده‌های دامی با دلار آزاد، بازار کالاهای اساسی و ارز به طور توامان در وضعیت ثبات قرار خواهند گرفت.

در روزهای اخیر بانک مرکزی به تزریق ارز به بازار ادامه داده و انتظار می‌رود که روند کاهش قیمت دلار ادامه داشته باشد، اما خطر ایجاد نوسانات جدید در صورت تعلل در حذف دلار ترجیحی، ثبات بازار را تهدید می‌کند.

رسیدن قیمت دلار آزاد به ۲۳هزار تومان و یکی شدن با دلار نیمایی، دست بانک مرکزی را برای تک‌نرخی کردن بازار باز می‌گذارد و چنان که صالح‌آبادی تاکید دارد، قیمت ارز را پیش‌بینی‌پذیر می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.