تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 12:26
کد خبر : 80143

قیمت سکه و دلار در مدار کاهش

قیمت سکه و دلار در مدار کاهش

آرمان شرق- کاهش قیمت دلار در شرایطی است که دلار در بازار ارز این شرایط را پیدا کرده بود که تا محدوده ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان پیشروی کرده بود. همچنین عملکرد بازار نشان می‌دهد که همچنان دلار با نرخ ابتدای مهرماه ۱۵۱ تومان فاصله دارد. دلار در ابتدای مهرماه ۲۷ هزار و ۶۸۱ تومان بود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز یکشنبه به علت کاهش نرخ ارز و نبود تقاضا برای خرید، طلا و سکه با افت قیمت همراه است.

آقای محمد کشتی آرای در مصاحبه تلفنی با خبرنگار صدا و سیما با بیان اینکه امروز انس جهانی ۱۷۵۸ دلار قیمت گذاری شده است افزود: هم اکنون قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ و میلیون ۲۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بفروش می‌رسد.

وی گفت: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۱۴۲ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۹۴۸ هزار تومان فروخته می‌شود.

نرخ ارز امروز با کاهش همراه است.

قیمت دلار آمریکا امروز(تا لحظه تنظیم خبر) ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر یورو ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان فروخته می‌شود.

همچنین در بازار متشکل ارزی امروز هر دلار ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان و هر یورو ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت خورده است.
قیمت دلار همچنان به ریزش خود در بازار ارز ادامه می‌دهد؛ به طوری که در ساعات ابتدایی معاملات بازار، قیمت دلار ۴۰۲ تومان کاهش یافت.

بر همین اساس، در حال حاضر در بازار ارز هر دلار آمریکا ۲۷ هزار و ۵۳۰ هزار تومان قیمت دارد.

فعالان بازار ارزاعتقاد دارند انتشار خبر لغو برخی از تحریم‌ها، دیدگاه معامله‌گران ارزی درباره آینده مذاکرات هسته‌ای را تا حدی تغییر داد و همین مساله موجب شد فروشندگان ارزی بیشتر شوند.

به نظر می‌رسد عامل دیگری که روی بازار ارز اثر گذاشته، انتخاب رییس کل بانک مرکزی دولت سیزدهم پس از دو ماه است؛ به طوری که این انتظار وجود داشت که با شروع به کار رییس‌کل جدید بانک مرکزی، عرضه ارز به بازار افزایش پیدا کند.

اما کاهش قیمت دلار در شرایطی است که دلار در بازار ارز این شرایط را پیدا کرده بود که تا محدوده ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان پیشروی کرده بود. همچنین عملکرد بازار نشان می‌دهد که همچنان دلار با نرخ ابتدای مهرماه ۱۵۱ تومان فاصله دارد. دلار در ابتدای مهرماه ۲۷ هزار و ۶۸۱ تومان بود./خبرآنلاین

روز حساس بازار سکه
ادیشب قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی محدوده حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد.
روز حساس بازار سکه
سکه امامی تا زمانی که دلار بالای مرز۲۷ هزار تومانی قرار دارد، می تواند حمایت مرز ۱۱ میلیون تومانی را حفظ کند. با این حال،‌ در پس روزهای کاهشی اخیر، برخی معامله گران هم چنان امید دارند که فلز گران بهای داخلی به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی بازگردد. از نگاه آن ها با خروج جو کاهشی در بازار ارز، سکه به سرعت به ریل افزایش قیمت بازخواهد گشت.

هم چنان شماری از معامله گران بزرگ بازار سکه باور دارند که افت قیمت دلار دارای ‍پشتوانه بنیادی نیست و انتظار دارند که اسکناس آمریکایی بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی باقی بماند. نقدینگی بالا و عدم امید برای لغو زودهنگام تحریم ها از جمله متغیرهایی است که امید سکه بازان به دلار را زنده نگه داشته است. با این حال، در صورت ماندن قیمت سکه زیر محدوده ۱۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومان،‌حداقل به صورت موقت اوضاع به کام فروشندگان و کاهشی ها خواهد بود./قتصاد نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.