تاریخ انتشار : جمعه 2 مهر 1400 - 18:05
کد خبر : 78937

دستور رئیسی برای حل مشکلات زیرساختی ایلام

دستور رئیسی برای حل مشکلات زیرساختی ایلام

امروز استان ایلام در چهارمین سفر رئیس‌جمهوری میزبان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه است. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار آسیب‌پذیر جامعه و شرکت در شورای اداری استان از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سفر به استان ایلام خواهد بود. تعدادی از وزرای دولت سیزدهم نیز در این سفر رئیس‌جمهور

امروز استان ایلام در چهارمین سفر رئیس‌جمهوری میزبان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه است. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار آسیب‌پذیر جامعه و شرکت در شورای اداری استان از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سفر به استان ایلام خواهد بود.

تعدادی از وزرای دولت سیزدهم نیز در این سفر رئیس‌جمهور را همراهی و از زیرساخت‌ها و طرح‌های مختلف دوازده شهرستان استان بازدید خواهند کرد.

رئیس‌جمهور در جریان این سفر در حاشیه زیارت یادمان شهدای قلاویزان و در جمع زائران قبور مطهر شهدا سخنرانی کرد. رئیسی همچنین صبح جمعه از «سامانه گرمسیری» و «سد کنجانچم» مهران بازدید کرد.

وزیر بهداشت نیز از بخش‌های مختلف بیمارستان امام حسین (ع) مهران در نقطه صفر مرزی با عراق بازدید کرد. بازدید از پایگاه تجمیعی واکسیناسیون خانه معلم شهرستان مهران از دیگر برنامه‌های عین‌اللهی بود.

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت نیز از ۴ واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی شهرستان ایوان بازدید و در جریان مشکلات این واحدهای صنعتی قرار گرفت.

جواد اوجی وزیر نفت نیز از میدان نفی آذر واقع در شهرستان مهران در جنوب استان ایلام بازدید کرد. وزیر اقتصاد هم به طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان آبدانان سر زد. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هم به روستای هدف گردشگری تاریخی سرابکلان رفت.

آخرین اخبار از سفر رئیس‌جمهور و وزرای دولت را در زیر می‌خوانید

۱۷:۱۱ سهم جمهوری اسلامی ایران از تجارت منطقه باید ۵۰ میلیارد دلار باشد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با نخبگان استان ایلام اظهار کرد: هر خطه از استان ایلام در طول دوران دفاع مقدس شاهد رشادت و شجاعت‌های فراوان بوده و مردم این استان دین خود را به انقلاب و نظام ادا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حالا نوبت مسئولان استان است که مشکلات این استان را حل کند، تصریح کرد: حل مشکلات کشور و استان ایلام با روحیه «ما می توانیم» امکان پذیر است.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: کشور باید بداند که استان ایلام در خط مقدم جبهه ایستادگی و دینش را ادا کرد و همواره باید قدردان این مردم بود، قدردانی هم فقط به سخن نیست، بلکه باید در عمل هم قدردان بود.

ادامه سخنان رئیسی را اینجا بخوانید.

‏ ۱۶:۴۴ دیدار چهره به چهره رئیس جمهوری با مردم و رسیدگی حضوری به مشکلات

رئیس جمهور در این دیدارها در گفتگوی رودررو و بی واسطه، پس از آگاهی از مشکلات، پیشنهادها و طرح‌های ملاقات کنندگان، بلافاصله استاندار ایلام را مخاطب قرار داده و خواستار پیگیری و رفع مشکلات و انجام اقدامات لازم برای به نتیجه رساندن موارد مطرح شده، شد.

در این دیدار، ملاقات کنندگان که از طبقات و گروه‌های شغلی مختلف بودند، بدون واسطه و در فضایی صمیمی پیشنهادات، مشکلات و طرح‌های خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

کمک به رفع مشکل مسکن، حمایت از ابتکارات و طرح‌های تحقیقاتی دانش بنیان، برطرف کردن موانع تولید در حوزه دامپروری و کشاورزی و ارائه تسهیلات و تجهیزات لازم برای تحصیل دانش‌آموزان از جمله مسائلی بود که در این دیدار چهره به چهره مطرح شد.

۱۶:۲۹ دولت باید درصدد رفع مشکلات ساکنان سایت‌های تاریخی باشد

سید عزت الله ضرغامی در حاشیه بازدید از روستای هدف گردشگری تاریخی سرابکلان گفت: آثار تاریخی باید با جذب توریست و گردشگر، محلی برای درآمدزایی و عمران مردم بومی باشد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: مردم خود میراث‌دار و پاسدار آثار تاریخی هستند، اما وجود مشکلات قانونی موجب می‌شود تا ساکنان سایت‌های تاریخی با موانعی همراه باشد.

ضرغامی با بیان اینکه آثار تاریخی در واقع شناسنامه و هویت سرزمین ما محسوب می‌شود، اظهار کرد: آثار تاریخی و طبیعی به عنوان میراث‌های گرانبها متعلق به همه‌نسل ها است و باید با مشارکت، همکاری مردم، دستگاه‌ها و تامین اعتبارات از آن حراست شود.

او به ساکنان روستای سرابکلان قول داد، مشکلات این روستای تاریخی را در هیئت دولت مطرح تا راه‌حلی برای آن پیدا شود تا هم مشکلات ساکنان و هم بافت تاریخی روستا مرتفع شود.

۱۵:۴۲ وزیر صمت از پتروشیمی ایلام بازدید کرد

دستور رئیسی برای حل مشکلات زیرساختی ایلام/وزرا به شهرستانها رفتند

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت به همراه بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، مدیران صمت و مسئولان شهرستان از قسمت‌های مختلف مجتمع پتروشیمی ایلام بازدید کرد.

۱۵:۰۹ وزیر بهداشت از بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام بازدید کرد

دستور رئیسی برای حل مشکلات زیرساختی ایلام/وزرا به شهرستانها رفتند

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، معاون درمان، مدیران ستادی و حوزه معاونت درمان دانشگاه از بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام بازدید کرد.

۱۵:۰۱ وزیر اقتصاد: نگاه عدالت محور به مناطق محروم اولویت دولت سیزدهم است

دستور رئیسی برای حل مشکلات زیرساختی ایلام/وزرا به شهرستانها رفتند

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد ظهر جمعه در بازدید از طرح‌های نیمه تمام شهرستان آبدانان اظهار کرد: دولت با نگاه عدالت محوری برای توسعه همه مناطق کشور به خصوص مناطق محروم گام برمی دارد.

وی با اشاره به بازدید از پروژه‌های نیمه تمام شهرستان آبدانان از جمله تونل کبیرکوه و فرودگاه آبدانان، افزود: مشکلات شهرستان در نشست شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور مطرح می‌شود.

خاندوزی تصریح کرد: یکی از مهمترین نیازهای شهرستان تسریع در روند اجرای پروژه‌های نیمه تمام است که این مسئله در نشست شورای اداری استان مطرح خواهد شد.

۱۴:۴۹ فیلم / صحبت‌های وزیر کشور در پایانه مرزی مهران

وزیر کشور در جمع زائران اربعین در پایانه مرزی مهران حضور یافت و با آنها گفتگو کرد.

احمد وحیدی ظهر جمعه در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: در حال حاضر مشکل ما این است که عراق ورود زائران اربعین را از مرز زمینی نمی‌پذیرد.

وی تصریح کرد: فرمانده مرزبانی و فرمانداری در حال رایزنی با طرف عراقی هستند و در صورت موافقت طرف عراقی مرز زمینی بازگشایی می‌شود.

۱۲:۲۴ رئیس جمهور: عراق امکان افزایش تعداد زائران ایرانی را نداشت

دستور رئیسی برای حل مشکلات زیرساختی ایلام/وزرا به شهرستانها رفتند

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در حاشیه زیارت یادمان شهدای قلاویزان و در جمع زائران قبور مطهر شهدا، اظهار داشت: مناطقی مانند قلاویزان جایگاه ایثار، شهادت، توکل به خدا، وفای به عهد، دلدادگی به اسلام و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه مردم به ویژه مسئولین و مدیران نظام باید از اماکن دوران دفاع مقدس بازدید کنند تا بدانند چه ایثارگری‌های مخلصانه‌ای برای نظام انجام شده است، گفت: در چنین اماکن مقدسی همه آنچه که برای تعالی انسان نیاز است، وجود دارد و همه خوبی‌ها در چنین پایگاه‌ها و جایگاه‌هایی نهفته است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه اگر کسی گوش دل باز کند می‌تواند پیام شهیدان را بشنود، خاطرنشان کرد: پیام شهیدان این است که نگذاریم آرمان‌های انقلاب و اطاعت از رهبری و ولی فقیه در جامعه کمرنگ شده و عدالت پایمال و عزت ملت ایران مخدوش شود.

رئیسی گفت: حضور در مسیر راهیان نور برای همه به ویژه مسئولان درس‌آموز است و باید از چنین حضوری درس ایستادگی، اجرای عدالت، توجه به مردم به ویژه قشر حزب‌اللهی و کسانی که با همه وجود در مسیر انقلاب هستند، گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به تقارن سفر استانی با ایام اربعین حسینی اظهار داشت: این ایام به خاطر شرایط کرونایی برای عاشقان زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) بسیار تأسف برانگیز است و سالهای زیادی میلیون‌ها زائر از همین مسیر مهران به زیارت امام حسین (ع) می‌رفتند و شخصاً نیز چندین بار از همین مسیر برای زیارت راهی شدم. امیدواریم و دعا می‌کنیم با ریشه کن شدن کرونا بار دیگر شرایط و زمینه حضور میلیون‌ها عاشق اباعبدالله‌الحسین (ع) فراهم شود. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۱۱:۴۵ سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری برای توسعه طرح‌های نفت و گاز ایلام

دستور رئیسی برای حل مشکلات زیرساختی ایلام/وزرا به شهرستانها رفتند

جواد اوجی ظهر جمعه در بازدید از میدان نفی آذر واقع در شهرستان مهران در جنوب استان ایلام اظهار کرد: استان ایلام دارای سه درصد ذخایر نفت و گاز کشور و پتانسیل‌های بسیار خوبی در این حوزه در استان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود ۲ میدان نفت و گازی مشترک در استان ایلام، گفت: کارهای بسیار خوبی برای توسعه میدان‌های نفت و گازی در استان صورت گرفته و توسعه میدان‌های نفتی و گازی مشترک جزو اولویت‌های وزارت نفت است.

وزیر نفت اظهار کرد: وزارت نفت از طریق شرکت‌های تابعه و بخش خصوصی در بخش بالادست در این استان برنامه سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری دارد.

وی گفت: در بخش پایین‌دست هم پروژه‌هایی بالغ بر ۲ میلیارد دلار تعریف شده است.

اوجی اضافه کرد: بهره‌برداری از اولین پارک زنجیره صنایع تکمیلی «PP» در کشور و در استان ایلام در مجاورت پتروشیمی ایلام ظرف سه سال آینده کلید زده می‌شود.

۱۱:۳۳ برنامه ریزی وزارت صمت برای افزایش ۵ میلیارد دلاری صادرات

دستور رئیسی برای حل مشکلات زیرساختی ایلام/وزرا به شهرستانها رفتند

سید رضا فاطمی امین در سفر خود به شهرستان ایوان و بازدید از واحدهای صنعتی این شهرستان اظهار کرد: برای امسال برنامه ریزی انجام شده که پنج میلیارد دلار صادرات کالا نسبت به سال قبل افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به تدوین ضوابط تسهیل در تجارت خارجی، افزود: سازمان توسعه تجارت به طور ویژه روی این موضوع تمرکز کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: همچنین برای صادرات ضوابط کلی تعریف و طی هفته آینده بخشی از مشکلات بنگاه‌های تولیدی حل می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات تولید کنندگان و فعالان صنعتی اولویت ما است، افزود: در این راستا تلاش می‌شود این واحدها با کمترین دغدغه مشکل صادرات نداشته باشند.

وزیر صمت تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های همسایگان برای توسعه صادرات استفاده کرد، ایلام از جمله استان‌هایی که دارای ظرفیت‌های خوبی برای توسعه صادرات به عراق است.

۱۱:۱۶ وزیر صمت از ۴ واحد صنعتی شهرستان ایوان بازدید کرد

دستور رئیسی برای حل مشکلات زیرساختی ایلام/وزرا به شهرستانها رفتند

سید رضا فاطمی امین صبح امروز جمعه دوم مهرماه ماه در سفر به استان ایلام از ۴ واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی شهرستان ایوان بازدید و در جریان مشکلات این واحدهای صنعتی قرار گرفت.

این بازدیدها از شرکت تعاونی ۲۴۵۱ سولفات پتاسیم، شرکت غشا گستر و شرکت فولاد زاگرس و نورد ایوان انجام شد.

۱۰:۳۸ ورود رئیس جمهور به شهرستان مهران / حضور در یادمان شهدای قلاویزان

دستور رئیسی برای حل مشکلات زیرساختی ایلام/وزرا به شهرستانها رفتند

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور بعد از بازدید از سد کنجانچم راهی شهرستان مهران شد تا از نزدیک از زیرساخت‌های این شهرستان و پایانه مرزی مهران بازدید کند.

رئیس جمهور در یادمان شهدای قلاویزان در مهران نیز حضور یافت.

۱۰:۰۶ وزیر بهداشت از بیمارستان امام حسین (ع) مهران بازدید کرد

دستور رئیسی برای حل مشکلات زیرساختی ایلام/وزرا به شهرستانها رفتند

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت صبح روز جمعه از بخش‌های مختلف بیمارستان امام حسین (ع) مهران در نقطه صفر مرزی با عراق بازدید کرد.

عین اللهی همچنین از پایگاه تجمیعی واکسیناسیون خانه معلم شهرستان مهران بازدید کرد.

۹:۵۵ تزریق منابع اعتباری لازم برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام

دستور رئیسی برای حل مشکلات زیرساختی ایلام/وزرا به شهرستانها رفتند

علی اکبر محرابیان صبح امروز جمعه در بازدید از طرح سامانه گرمسیری و سد کنجانچم مهران اظهار کرد: سد کنجانچم بخشی از طرح سامانه گرمسیری است که ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۷ درصدی سامانه گرمسیری در استان ایلام، افزود: بخش‌هایی از این طرح چند سال است که متوقف شده در تلاش هستیم با تزریق اعتبارات لازم به اتمام برسد.

محرابیان افزود: امروز با حضور رئیس جمهور بخش‌هایی که نیاز به تزریق اعتبارات جدید دارد، بررسی شد و امیدواریم مشکل این طرح حل شود.

وزیر نیرو بیان کرد: امیدواریم با دستور رئیس جمهور و مصوبه دولت منابع لازم را به پروژه تزریق و آن را فعال کنیم.

۹:۴۰ لزوم اتمام سد «کنجانچم» در ایلام / مردم از ثمرات سامانه گرمسیری بهره مند شوند

دستور رئیسی برای حل مشکلات زیرساختی ایلام/وزرا به شهرستانها رفتند

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در بازدید از سامانه گرمسیری و سد کنجانچم مهران اظهار کرد: کارهایی برای پروژه سامانه گرمسیری و سد کنجانچم انجام شده که باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کار رها شود به کارهای قبلی انجام شده خسارت وارد می‌شود، عنوان کرد: مسئولان تلاش کنند تا شش ماه آینده این طرح تکمیل شود.

رئیس تصریح کرد: به مردم وعده‌هایی داده شده و قطعاً باید این طرح به سرانجام برسد تا سرمایه اجتماعی کاهش پیدا نکند.

رئیس جمهور افزود: باید مردم از ثمرات این طرح سامانه گرمسیری بهره مند شوند.

۹:۲۷ رئیس جمهور از سامانه گرمسیری و سد کنجانچم مهران بازدید کرد
استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان وارد این استان شد./ مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.