تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 شهریور 1400 - 22:14
کد خبر : 78325

ماجرای واردات ۱۱۰میلیون دوز واکسن افشا شد

ماجرای واردات ۱۱۰میلیون دوز واکسن افشا شد

آرمان شرق- تا خرداد حدود ۷میلیلون دوز وارد شد. اما از ابتدای تیر واردات شتاب گرفت و تا پایان مرداد ماه ۳ برابر تمام دوره قبلی واکسن وارد شد. پس دقت کنیم که سرعت واردات واکسن پیش از روی کار آمدن دولت جدید نیز شدت قابل ملاحظه گرفت. پس ماجرا نمی‌تواند تنها نتیجه جابجایی دولت‌ها باشد و این‌که گفته می‌شود همه خرید واکسن برای دولت جدید است، خلاف واقع است.

سردبیر خبرگزاری فارس اصل ماجرای واردات واکسن در روزهای اخیر را تشریح و تاکید کرد: واکسن‌های فعلی و وارداتی در روزهای آتی، در دولت روحانی خریداری شده بود.

به گزارش تازه‌نیوز، محسن مهدیان، روزنامه‌نگار و سردیر فارس در یادداشتی با تاکید بر اینکه ۱۰۰میلیون واکسن وارداتی به کشور در دولت روحانی خریداری شده، نوشت:

در تحلیل سهم دولت جدید در واردات واکسن نباید شتاب‌زده و از سر حب و بغض سیاسی تحلیل کرد. باید واقعیت‌ها را دید… عمده خرید برای قبل است.

۱۱۰ میلیون دوز واکسن تا بهار ۱۴۰۰ خریداری شد
۱۶٫۸ میلیون کواکس در دی
۲ میلیلون اسپوتنیک در اسفند ۹۹
۲ میلیلون بهارات در اسفند ۹۹
۶۰ میلیلون اسپوتنیک در فروردین
۳۰ میلیلون سینوفارم در اردیبهشت

البته تا خرداد حدود ۷میلیلون دوز وارد شد. اما از ابتدای تیر واردات شتاب گرفت و تا پایان مرداد ماه ۳ برابر تمام دوره قبلی واکسن وارد شد. پس دقت کنیم که سرعت واردات واکسن پیش از روی کار آمدن دولت جدید نیز شدت قابل ملاحظه گرفت. پس ماجرا نمی‌تواند تنها نتیجه جابجایی دولت‌ها باشد و این‌که گفته می‌شود همه خرید واکسن برای دولت جدید است، خلاف واقع است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.