تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 شهریور 1400 - 9:05
کد خبر : 78271

واکنش کاخ سفید به انتصاب چهره‌های جدید در وزارت خارجه ایران

واکنش کاخ سفید به انتصاب چهره‌های جدید در وزارت خارجه ایران

آرمان شرق- پرایس در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر معاون وزیر خارجه ایران باعث ناامیدی واشنگتن شده است، گفت: «اینکه ایران تصمیم داشته باشد چه کسی را به‌عنوان نماینده خود در بسترهای مختلف انتخاب کند، به خود آنها مربوط است».

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که به‌رغم انتصاب چهره‌های جدید در وزارت خارجه ایران، دولت آمریکا همچنان دیپلماسی را بهترین گزینه برای تهران می‌داند.

به گزارش ایلنا، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که به‌رغم انتصاب چهره‌های جدید در وزارت خارجه ایران، دولت آمریکا همچنان دیپلماسی را بهترین گزینه برای تهران می‌داند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص انتصابات جدید در وزارت خارجه ایران که برخی از آنها مواضعی ضدبرجامی دارند، گفت که دولت آمریکا همچنان بر این باور است که دیپلماسی بهترین گزینه برای حل مسأله هسته‌ای ایران است.

ساکی افزود که مذاکرات وین باید در سریع‌ترین زمان ممکن از سر گرفته شود.

سخنگوی کاخ سفید گفت که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان معتقد است که رویکردی مبتنی بر دیپلماسی، بهترین راه پیش رو است و بهترین گام، بازگشت به دوره‌ای است که در جریان قابلیت‌های هسته‌ای قرار داشتیم و می‌توانستیم همراه با شرکای بین‌المللی خود، از آنها بخواهیم که پاسخگو باشند.

وی در ادامه گفت که واضح است که این به عهده وزارت خارجه ماست که تعیین کند که با دیپلماسی چه مسائلی محقق می‌شود.

سیاست‌های ما در قبال ایران فارغ از افراد، طراحی شده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تغییرات اخیر در وزارت خارجه ایران، گفت که سیاست‌های واشنگتن در قبال تهران، فارغ از افراد، طراحی شده است.

به گزارش ایلنا، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تغییرات اخیر در وزارت خارجه ایران، گفت که سیاست‌های واشنگتن در قبال تهران، فارغ از افراد، طراحی شده است.

پرایس در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر معاون وزیر خارجه ایران باعث ناامیدی واشنگتن شده است، گفت: «اینکه ایران تصمیم داشته باشد چه کسی را به‌عنوان نماینده خود در بسترهای مختلف انتخاب کند، به خود آنها مربوط است».

وی ادامه داد: «سیاست‌های ما در قبال ایران برای پیشبرد منافع آمریکا فارغ از این‌که کدام فرد چه سمتی را برعهده دارد، طراحی شده است».

پرایس در بخش دیگری از کنفرانس خبری گفت که سیاست‌های آمریکا و اسرائیل در قبال ایران، همسو است.

وی با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که نه آمریکا و نه اسرائیل نمی‌خواهند شاهد ایران به‌عنوان یک کشور مجهز به سلاح هسته‌ای باشند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال گفت که اعلام موضع درباره توافق یا برنامه هسته‌ای ایران را به کابینه اسرائیل واگذار می‌کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.