تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1400 - 0:13
کد خبر : 78080

گروسی:نیازی به قطعنامه شورای حکام درباره ایران نیست

گروسی:نیازی به قطعنامه شورای حکام درباره ایران نیست

آرمان شرق- نما تمام تاسیسات ایران را بازرسی خواهیم کرد و همه تجهیزات نظارتی آسیب دیده را جایگزین می کنیم. ما از همه امکانات فنی برای به دست آوردن اطلاعات و نظارت بر تاسیسات ایران برخورداریم.

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری گفت: توافق با تهران امکان نظارت منظم بر تاسیسات ایران را فراهم می کند.

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران در فرودگاه وین در کنفرانس خبری شرکت کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ وی در این کنفرانس گفت که توافق با تهران امکان نظارت منظم بر تاسیسات ایران را فراهم می کند.

گروسی در ادمه افزود: ما تمام تاسیسات ایران را بازرسی خواهیم کرد و همه تجهیزات نظارتی آسیب دیده را جایگزین می کنیم.

وی اضافه کرد: من به شورای حکام نظرات و دیدگاه‌هایم را ارائه خواهم کرد به آنها چیزهایی را که بدست آوردم توضیح خواهم داد و آنها المان‌های جدیدی را در اختیار خواهند داشت و آنها درباره صدور قطعنامه تصمیم گیری خواهند کرد.

گروسی افزود: نیازی به صدور قطعنامه نیست. فکر می‌کنم موفق شدیم تا فوری‌ترین موضوع را که از دست دادن قریب‌الوقوع اطلاعات بود که تا دیروز با آن مواجه بودیم را برطرف کنیم. ما الان یک راه‌حل داریم.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه گفت: مذاکرات من با مدیرکل آژانس انرژی اتمی ایران بسیار صریح بوده و این مذاکرات سازنده بود. به نظر می رسد که با این توافق فضایی برای دیپلماسی فراهم شده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره به دنبال ایجاد راه حل است. الان یک مسیر در برابر ما قرار دارد و ما دیدارهای دیگری خواهیم داشت.

وی افزود: لازم است با دولت ایران در مورد مسائل حل نشده به گفت وگو بنشینیم. ما به کار دیپلماتیک در پرونده فعالیت های هسته ای ایران نیاز داریم. توافق امروز ما با ایران طولانی مدت نیست و نمی توانیم مدت آن را تعیین کنیم. این توافق، راه را برای تلاش های دیپلماتیک باز می کند

او در ادامه گفت: ما تمام تاسیسات ایران را بازرسی خواهیم کرد و همه تجهیزات نظارتی آسیب دیده را جایگزین می کنیم. ما از همه امکانات فنی برای به دست آوردن اطلاعات و نظارت بر تاسیسات ایران برخورداریم.

گروسی گفت: من دعوت نامه ای دریافت کرده ام و به زودی به تهران باز می گردم تا در مورد مسائل حل نشده مربوط به اورانیوم کشف شده در ایران صحبت کنم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.