تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1400 - 20:34
کد خبر : 77546

قطعنامه هسته‌ای علیه ایران در راه است؟

قطعنامه هسته‌ای علیه ایران در راه است؟

ۀرمان شرق- گمانه زنی هایی مبنی بر احتمال تحرکات سیاسی در نشست ماه جاری آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره آینده توافق هسته‌ای و گفت‌وگوهای وین مطرح شده است.

گمانه زنی هایی مبنی بر احتمال تحرکات سیاسی در نشست ماه جاری آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره آینده توافق هسته‌ای و گفت‌وگوهای وین مطرح شده است.
قطعنامه هسته‌ای علیه ایران در راه است؟

به ادعای مقاماتی که با بلومبرگ در وین صحبت کردند، دیپلمات های اتحادیه اروپا منتظر نتیجه رایزنی‌های بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران هستند تا بعد از آن بتوانند درباره تدوین قطعنامه‌ای که ایران را به دلیل عدم همکاری محکوم می کند تصمیم بگیرند. در حالی که چنین سندی در نهایت می تواند منجر به ارجاع مجدد ایران به سازمان ملل شود، آنها گفتند بعید است تهران با اقدامات اضافی شورای امنیت روبرو شود زیرا چین و روسیه به طور قطع تلاش برای اعمال تحریم های جدید را مسدود خواهند کرد.

تارا کرونبرگ ، یکی از همکاران موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم که قبلاً به عنوان نماینده پارلمان اتحادیه اروپا در مسئله هسته ای ایران کار می کرد، مدعی است: اروپا پس از اعمال سیاست فشار حداکثری ایالات متحده با یک معضل تقریبا غیرقابل حل روبرو شده است. اروپا اعتبار خود را برای ایران از دست داده است و به سمت چین و شرق می چرخد./اقتصاد نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.