تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 شهریور 1400 - 22:51
کد خبر : 77335

سکوت وزیر خارجه مقابل به کاربردن خلیج عربی!

سکوت وزیر خارجه مقابل به کاربردن خلیج عربی!

آرمان شرق- امیرعبداللهیان باید به کاظمی نخست وزیر عراق می گفت نه خلیجی به نام خلیج عربی وجود دارد و نه شورایی به نام شورای همکاری کشورهای خلیج عربی در روی زمین وجود داد. آنچه هست، شورای همکاری کشورهای عربی خلیج است. یعنی بنیان گذاران این شورا می فهمیدند که نباید نامی مجعول بر آن بگذارند.

آرمان شرق- حواشی حضور امیرعبداللهیان در اجلاس بغداد ادامه دارد و ظاهرا سکوتش در قبال استفاده از نام جعلی خلیج عربی، انتقاد برانگیز شده است.

مجید مرادی در یادداشتی به انتقاد از حضور و سکوت معنادار وزیر امور خارجه در اجلاس بغداد پرداخت. او نوشت: وزیر خارجه جدید ایران حسین امیرعبداللهیان در اجلاس بغداد سخنرانی اش را به زبان عربی القا کرد و به رغم خطاهایی که داشت شاید هدفش فرستادن این پیام بود که عربی می داند و بچه همین منطقه است.

متاسفانه نخست وزیر عراق قبل از دعوت از وزیر خارجه ایران از عنوان جعلی دول مجلس تعاون الخلیج العربی (شورای همکاری خلیج عربی) یاد کرد که باید مورد اعتراض وزیر خارجه عربی دان ایران قرار می گرفت.

امیرعبداللهیان باید به کاظمی نخست وزیر عراق می گفت نه خلیجی به نام خلیج عربی وجود دارد و نه شورایی به نام شورای همکاری کشورهای خلیج عربی در روی زمین وجود داد. آنچه هست، شورای همکاری کشورهای عربی خلیج است. یعنی بنیان گذاران این شورا می فهمیدند که نباید نامی مجعول بر آن بگذارند.

به یاد دارم یک بار در گفتگوی زنده با فرانس ۲۴ عربی پس از چند بار بردن نام الخلیج الفارسی مورد اعتراض مجری واقع شدم که به من گفت بگویید انت تغضب الکثیرین. قل الخلیج العربی (شما خیلی ها را خشمگین می کنید. بگویید خلیج عربی!)

گفتم اگر در ترجمه پرشین گلف مشکل دارید کمک بخواهید از همکارم دیوید پولوک که الآن از نیویورک در این گفتگوی زنده همراه ماست. دیوید پولوک هم با لبخندی معنا دار سرش را به علامت تایید تکان می داد.

آقای امیرعبداللهیان بهتر است بگذارد مترجم ها کار خودشان را بکنند. آنها برای چنین روزهایی تربیت شده اند که در گوش، یا گوشیِ وزیر بگویند که به کاربرد چنین نام های مجعولی اعتراض کند./ تازه‌نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.