تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 شهریور 1400 - 0:14
کد خبر : 77200

ابراز تردید سعید محمد به وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن

ابراز تردید سعید محمد به وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن

آرمان شرق- برمبنای آمار سالی یک میلیون مسکن اگر حجم مورد اشاره را برابر ۱۰۰ میلیون متر مربع در نظر بگیریم برای ساخت آن به حداقل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است که پنج برابر بودجه عمرانی کشور است، تزریق چنین عددی تورم وحشتناک ۳۰ تا ۴۰ درصد بیش از نرخ تورم بالای کنونی را در پی دارد، بعلاوه چنین پولی اصلا در دسترس نیست.

سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در آیین رونمایی از کتب دانشگاهی در دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، گفت: آثاری که ملاحظه می‌فرمایید در غالب یک کار فشرده تیمی دو ساله بصورت شش کتاب و با هدف گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه فراهم آمده است تا به شناخت مسائل واقعی‌تر کشور کمک شود و دانشجویان در فضای توهمی درس نخوانند.

محمد ادامه داد: پراید اگر داشته باشید و بخواهید دست کسی بدهید اول مطمئن می‌شوید گواهی نامه رانندگی دارد، سنگین‌ترین پروژه‌ها و مجموعه‌های کشور را، ولی به افرادی با رشته‌های غیر مرتبط و فاقد گواهینامه‌های لازم سپرده بودند. برای همین می‌بینید هزینه سنگین از جیب مردم انجام می‌شود، ولی کارها پیش نمی‌رود، یا پروژه‌ای اینقدر با تاخیر به نتیجه می‌رسد که کاربری و سود دهی خود را از دست می‌دهد.

این هیات علمی دانشگاه افزود: برای بهبود وضعیت باید ریل کنونی اقتصاد مملکت عوض شود، چهار هزار هزار میلیارد حجم کنونی نقدینگی کشور است که با شتاب فراوان طی ۸ سال گذشته ۶ و نیم برابر شده است، روزی چند هزار میلیارد تومان نقدینگی بدون پشتوانه در کشور تولید می‌شود که مبنای عمده آن‌ها محاسبه سود سپرده‌های بانکی در انتهای هر روز است، کنترل نقدینگی و افزایش تولید کمک خواهد کرد وضعیت آینده ما بهتر شود، اقتصاد کشور را باید بدون توجه به چارچوب‌های لیبرال غربی و با نگاه عدالت محور پیش برد.

فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: در شهرها و بخصوص کلان شهرهای کشور با مشکل جدی حاشیه نشینی روبرو هستیم، جمعیت زیادی بدون داشتن حداقل‌های امکانات زندگی در حال زیست هستند، قیمت مسکن هم روز به روز بالاتر می‌رود، مشکلی که جوان‌ها بیش از دیگران با آن روبرو هستند و اگر زمانی قصد داشتند با ۲۰-۳۰ سال کار کردن خانه بخرند، الان باید ۲۰-۳۰ کار کنند تا هزینه اجاره نشینی داشته باشند.
فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: پولی که باید صرف تولید شود در بازار مسکن حبس می‌شود، باید قوانین مالیاتی گذاشته شود که جلوی این رویه را بگیرد، شهروندان باید مثلا تا ۵ یا ۱۰ خانه را اجازه نگهداری داشته باشند، ولی بیش از آنرا مالیات قابل توجه بدهند، البته مشکل اصلا خانه‌های مردم نیست بلکه ارگان‌ها و بانک‌ها هستند که در تعداد بسیار زیاد اقدام به خرید و نگهداری املاک می‌کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه افزود: گفته می‌شود ۵ و نیم میلیون واحد کسری مسکن داریم، چرا که سالهاست مسکن تولید نشده لذا قیمت بالا رفته است که بخشی از آنرا می‌توان با خانه‌های خالی موجود حل کرد.

وی تشریح کرد: برمبنای آمار سالی یک میلیون مسکن اگر حجم مورد اشاره را برابر ۱۰۰ میلیون متر مربع در نظر بگیریم برای ساخت آن به حداقل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است که پنج برابر بودجه عمرانی کشور است، تزریق چنین عددی تورم وحشتناک ۳۰ تا ۴۰ درصد بیش از نرخ تورم بالای کنونی را در پی دارد، بعلاوه چنین پولی اصلا در دسترس نیست./باشگاه خبرنگاران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.