تاریخ انتشار : یکشنبه 7 شهریور 1400 - 19:03
کد خبر : 77023

نقش روابط عمومی تعیین کننده است، مکمل نیست

نقش روابط عمومی تعیین کننده است، مکمل نیست

با حضور مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی، نشست معارفه و تکریم رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

با حضور مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی، نشست معارفه و تکریم رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این نشست، اسماعیل زارعی کوشا، سرپرست دفتر وزارتی به اهمیت روابط عمومی در دنیای حاضر اشاره کرد و گفت: روابط عمومی و رسانه در دنیای کنونی از صورت ضمیمه و مکمل بودن خارج شده و اهمیت و ضرورت آن محوری و تعیین کننده شده است.
وی با اشاره به گستردگی و فراگیری کار رسانه افزود: رسانه از یک سو فرصت و از سوی دیگر تهدید به شمار می‌رود.
زارعی کوشا تاکید کرد: با توجه به گستردگی این وزارتخانه، شرکای اجتماعی متنوع و بیش از ۶۰ میلیون مخاطب، اهمیت نقش رسانه و روابط عمومی دوچندان است.
وی تصریح کرد: با توجه به اهداف و برنامه‌های وزارتخانه، باید نوع اطلاع رسانی تعیین و زمینه مشارکت مردم را در تصمیم گیری‌ها تسهیل سازیم و تعامل و ارتباط سازمانی را تقویت کنیم.
زارعی کوشا با بیان اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فردی علمی و رسانه‌ای است که در این حوزه بسیار فعال و شناخته شده هست افزود: قطعاً حوزه روابط عمومی از جهات مختلف نیز تقویت می‌شود و به جایگاه مطلوب خود می‌رسد.
مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی بر هم افزایی، یکپارچگی و انسجام میان همه روابط عمومی‌های وزارتخانه نیز تاکید کرد و گفت: باید این هم افزایی بین دستگاه‌های تابعه در عمل شکل بگیرد و همه روابط عمومی‌ها جدای از عمل به وظایف بخشی خود، در راستای اهداف کلان وزارتخانه فعالیت کنند.
زارعی کوشا در پایان با قدردانی از زحمات حامد شمس افزود: ایشان، فردی صاحبنظر و با تجریه در حوزه کاری خود هستند و حتما از نظرات ایشان در پیشبرد اهداف مرکز استفاده خواهد شد.
وی افزود: آقای سید مرتضی موتورچی نیز فردی شناخته شده و بسیار مجرب در کار‌های رسانه‌ای است و در تولیدات متعدد رسانه‌ای و حوزه‌هایی همچون تهیه کنندگی، نویسندگی، خبری و اطلاع رسانی تجربیات بسیار ارزنده و ارزشمندی دارند.

کار و فعالیت در مرکز روابط عمومی صرفاً اجرایی نیست

سید مرتضی موتورچی، سرپرست جدید مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی نیز در این نشست گفت: کار و فعالیت در روابط عمومی صرفاً اجرایی نیست و نیازمند نگاه ایدئولوژیک و فکری است.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی با بیان اینکه مفهوم رسانه یک مفهوم دینی و اسلامی است و ادیان در ذات خود از بدو پیدایش رسانه سازی کرده اند، گفت: در اسلام منبر و اذان، دو رسانه ابداعی و دینی بودند و رسانه ذاتاً یک امر دینی به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: مسیر اسلامی و ملی ما در این عرصه با توجه به دیدگاه کلی مقام معظم رهبری مبتنی بر نظام سازی دائمی، پالایش از درون و پیشرفت و تحول و مبنا قرار گرفتن نقاط قوت و رفع نقاط ضعف خواهد بود.
موتورچی تصریح کرد: باید وضعیت مرکز را بررسی و نقاط ضعف، توانایی‌ها و امکانات آن را در قالب یک برنامه مدون مشخص و گام بندی شده، تدوین و به عنوان سند مرکز روابط عمومی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به جناب آقای وزیر ارائه کنیم.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ادامه داد: کار در کنار دانشمند نخبه، جهادی و ولایی آقای عبدالملکی، سعادت بزرگی است و با تاکید ایشان، همه دستگاه‌های زیرمجموعه، در حوزه اطلاع رسانی با این مرکز هماهنگ عمل خواهند کرد.
وی تصریح کرد: ظرفیت انقلاب اسلامی و تفکر مدیریت جهادی و ولایی ایجاب می‌کند که بهترین عملکرد را داشته باشیم.
موتورچی با اشاره به اینکه باید دورنما و افق دید این مرکز مشخص شود، افزود: این مرکز به فضل الهی، نمونه خواهد شد و فراتر از ظرفیت‌های قانونی عمل خواهد کرد.
در این مراسم حامد شمس، رئیس سابق مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان سختی‌ها و چالش‌های فعالیت در روابط عمومی‌ها از تمامی همکاران که با کار شبانه روزی در راستای پیشبرد اهداف وزارتخانه کار کردند، قدردانی کرد.

سید مرتضی موتورچی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.